دیجیتال مارکتینگ علی رغم کم هزینه و پر بازده بودن، معمولا زمان بر است. محتوا باید به طور مستمر تولید، ویرایش و منتشر شود، به نظرات پاسخ داده شود و به دلیل برخی سوء استفاده ها، باید همواره از سایت ها و صفحات مراقبت شود اما در روش سنتی این چنین نیست. همیشه در دسترس بودن و فعالیت ۲۴ ساعته از دیگر مزیت های آن محسوب می شود در حالیکه بازاریابی سنتی این امکان را ندارد.
- رضایت مشتری که با ارتباطات تجاری بلندمدت، وفاداری و یا برند توصیف میگردد، یکی از مهمترین نقطه تمرکز در مدیریت بازاریابی است.
- Outbound این تلاشها را با ایجاد آگاهی از نام تجاری و اغلب نتایج سریعتر افزایش میدهد؛ مانند همهچیزهای بازاریابی مدرن، نکته کلیدی یافتن تعادلی است که برای برند شما، مشتریان و البته بودجه شما بهترین کار را دارد.
- از سویی از آنجا که رفتارهای مشتریان در بازار ، از روند خطی پیروی نمیکند ، مدیران بازاریابی میبایست با بکارگیری انواع تکنولوژی ها این رفتار را بدرستی تحلیل و تصمیمات مهم را اتخاذ کنند.
- باید درک شود که پیام که باید ارسال شود چیست و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تبلیغات برای شرکت کدامند.
باید توجه داشت که استراتژی های تیم مشاور بازاریابی براساس هر شرکت و موقعیت منحصر به فرد آن متفاوت است. در واقع دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی است. در بازار پر رقابت جذب مشتری و فروش بیشتر ، هرچقدر هم یک محصول جذاب یا مهم باشد، اگر کمپانی ها نتوانند به بهترین شکل با مشتریان خود در تعامل باشند، مردم نیز به شرکت دیگری که دسترسی آسانتر و سریعتر دارد روی می آورند. اینجاست که نیاز به تیم پشتیبانی برای معرفی کاملتر محصول فروخته شده، شیوه نصب یا بکارگیری آن، معرفی شبکه های اجتماعی و سایتهای کمپانی به مشتریان ،اهمیت خود را هرچه بیشتر نشان میدهد.
دوستان برتر متممی در دو هفته اخیر
این فرآیندها خود نیز میتوانند به صورت لوپهای بسته کنترلی توصیف گردند. این سیستم کنترلی درون سازمانی یکی از وظایف مدیریتی را توصیف میکند که برخلاف سیستم کنترلی خارجی به هدایت فرآیندهای داخلی مربوط است. این سیستم فعالیت کلیه افراد و بخشهای درون سازمان را که در ارزشآفرینی برای مشتری تأثیرگذار هستند، بهطور مستقیم یا غیرمستقیم، شامل میشود. این سیستم میتواند شامل پیمانکاران فرعی و یا سرمایهگذاران مشترک باشد ولی شامل افراد درون شرکت مشتری نخواهد بود.
تجارت الکترونیک در دنیای امروز
مثلاً در صورت تبلیغ همزمان در مجله خبری بازاریابی تلویزیونی و چاپ آگهی در روزنامه امکان بررسی میزان جذب مخاطب از هر یک از این روش ها وجود نداشت. این در حالی است که در بازاریابی مدرن به راحتی می توان مشخص کرد که در هر کانال تبلیغ، نرخ جذب به چه صورت بوده است. برای موفقیت در بازار کسب وکار، چاره ای نیست که ترکیب بهترین ایده ها و روش های بازاریابی استفاده کرد، مطمئناً در مواقعی استفاده از ابزارهای بازاریابی سنتی مانند بیلبورد و تلویزیون و … خوب است، اما به شرطی که براساس یک استراتژی و برنامه بازاریابی صحیح این کارها انجام شود.
۴. بهروز ماندن با تکامل چشمانداز بازاریابی
یعنی، برای کسبوکارم یک چارچوبی را تعیین میکنم و همیشه قدمی را که برمیدارم با آن چارچوب یکی میکنم تا ببینم آیا در مسیر ئرستی حرکت کردهام یا خیر! اصل آخر این است که بعد از این که خزیدار محصول شمار را خرید کرد آن خریدار را رها نکنید و همواره مشتری یا خزیدار را تبدیل به خریدار محصول بعدی خود کنید. یکی از بزرگترین تفاوتهای بازاریابی مدرن و سنتی این است که در بازاریابی مدرن، فروش آخرین مرحله بازاریابی نیست، اما در بازاریابی سنتی فروش آخرین مرحله بازاریابی است. در بازاریابی مدرن، فرآیند معرفی و فروش محصول پیچیدگی خاصی ندارد و شما اگر مسیر درست را پیش ببرید، به راحتی می توانید مشتری هدف پیدا کرده و فرآیند فروش را بسیار آسان تر کنید. این در حالی است که بازاریابی سنتی باید زمان و انرزی زیادی برای انجام فعالیت های مربوط به بازاریابی انجام دهید که می تواند انرژی زیادی از کسب و کار شما بگیرد.