تجزیهوتحلیل مدیریت بازاریابی مدرن، بهعنوان مجموعهای از لوپهای کنترلی، بخش پایانی این نوشتار را تشکیل میدهد. در دنیای کسب و کار مدرن، با اصطلاحات جدیدی رو به رو خواهید شد که یکی از آن ها، مشاور بازاریابی مدرن است. اگر می خواهید بدانید اصلاً بازاریابی مدرن چیست، چه اصولی دارد، چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد و مشاور این نوع بازاریابی چه کسی است، ما را در این مقاله همراهی کنید تا به پاسخ سوال های خود دست پیدا کنید.
- برای مثال در بازاریابی سنتی اگر قرار باشد تراکت بین افرادی پخش شود، بسیار زمان بر خواهد بود و در واقع باید یک نیرو استخدام شود و شخص کوچه به کوچه و محله به محله این تراکت ها را پخش کند.
- پس شما می توانید میانگین فروش و درآمد فروش خود را با ارائه یک محصول و یا خدمات جامع تر افزایش دهید و یا اینکه می توانید چندین محصول را در قالب یک بسته پیشنهادی با قیمتی متفاوت به مشتری های مشکل پسند ارائه کنید.
- مسئله تقسیم وظایف، مشکلاتی را در خصوص تعاملات درون سازمانی به وجود میآورد.
- اینستاگرام همچون بسیاری از دیگر پلتفرمهای دنیای دیجیتال، یکی از مرسومترین راههای این نوع بازاریابی در زندگی امروز است.
- اگر بودجه 150 میلیون دلاری در یک بازار نتایج مطلوبی میداشت، در مرحله بعدی تخصیص بودجه، شرکت میتوانست 80 درصد از کل بودجه خود را به آن بازار و به فعالیتهای بازاریابی آن اختصاص دهد.
۷٫ برخلاف بازاریابی سنتی، در بازاریابی مدرن می توان عملکرد و شاخص ها را به خوبی تحت کنترل داشت. در بازاریابی مدرن سعی و تلاش در وهله اول در حفظ و وفادار نمودن مشتری است، اینکه مشتری را چنان شیفته سازمان کنیم که به هیچ وجه سازمان ما را ترک نکند. و در وهله بعد به دنبال ایجاد ارزش بیشتر برای جامعه و مصرف کننده است.
بازاریابی سنتی چیست؟
برای مثال تولیدکننده دوربینهای DSLR که جنس بدنه دوربین را از بهترین کمپانیهای پلیمری دنیا اتخاذ میکنند. بازاریابی مدرن چیست و چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟ چقدر مدیریت بازاریابی مدرن را میشناسید؟ در مدیریت بازاریابی مدرن ما به رعایت قواعد و اصول حائز اهمیتی ملزم هستیم. مدیران بازاریابی برای رشد و شکوفایی در دیجیتال مارکتینگ، علاوه بر آشنایی با بهترین تکنیکهای این حوزه، باید همچنین بتوانند روشهای بازاریابی سنتی و قدیمی بازبینی نمایند. مشاورین پاوینو توصیه می کنند که نحوه فروش محصول را بیاموزید و از تیم فروش بخواهید آن را به کار گیرند. همچنین همانطور که در مدیریت دانش چیستگفتیم، مدیران باید آرایش افراد تیم را متناسب با نیازها و شرایط جدید تغییر دهند. از این طریق تجربیات به بهترین شکل و در محل درست خود بکار گرفته میشود.
هدف از بازاریابی مدرن چیست؟
ضبط مجله خبری بازاریابی موجب شده بینندگان تلویزیون به راحتی بتوانند از تبلیغات اجتناب کنند و فقط آگهی هایی را که مربوط به خواسته ها و علاقه مندی هایشان است را دریافت کنند. در بازاریابی جدید مهم ترین هدف این است که بتوان سریع و ارزان به بهترین نتیجه رسید. مثلاً در صورتی که شرکتی برای معرفی محصول جدید خود به مشتریان قدیمی بودجه محدودی داشته باشد؛ اگر برای معرفی این محصول، دو راه نظیر ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ پیش رو باشد.
اگر محصولی عالی داشته باشیم ولی در جذب مخاطبان، ضعیف عمل کنیم، به فروش نخواهیم رسید. همینطور اگر مخاطبان زیادی جذب کنیم، ولی محصول یا خدمات ما، نتواند اعتماد آنها را جلب کند، محکوم به شکست هستیم. اما در بازاریابی مدرن، ما قرار نیست هر محصول یا خدمتی را بفروشیم. بازاریاب ها شخصیت خودشان را برای فروش یک محصول نامناسب، لگدمال نمی کنند؛ مشتری ها، محصولات نامرغوب را نمی خرند.