آشنایی با مهم ترین انواع بازاریابی آکادمی ناب | marketing-schools

در این مقاله انواع بازاریابی ها را برای شما جمع آوری کرده ایم تا یک دید کلی از بازاریابی داشته باشید، قبلا نیز خود بازاریابی را تعریف کرده بودیم. به عنوان مثال در فروش حضوری محصول، توجه به مکان، تاثیر بسیاری در میزان فروش و سوددهی دارد. اما در فروش آنلاین محصولات، نوع محصول و منبع فروش روی میزان فروش تاثیر می‌گذارد. بازاریاب ها باید بتوانند از میان افرا علاقمند به کالا و یا خدماتشان، مشتری های واقعی را جستجو کرده و بعد از برآورد کردن نیاز هایشان، آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، با اخذ مجوز قطعی به شماره ۲۲/۶۰۷۴ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را با مدیریت میثم شکری ساز آغاز کرد. مأموریت اصلی این مؤسسه، برگزاری دوره های تخصصی و حرفه ای درحوزه مدیریت است.

  • روش بازاریابی آنلاین براساس اینترنت پایه‌گذاری شده است و انواع بازاریابی اینترنتی از ایجاد سایت، تبلیغات کلیکی، تبلیغات و کمپین‌های ایمیلی و کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی را شامل می‌شود.
  • در نهایت اینکه، برای بازاریابی راه درست و غلطی وجود ندارد چون تا زمانی که بتواند شما را با مخاطب مورد نظر پیوند دهد، مؤثر است.
  • به صورت کلی استراتژی بازاریابی بر اساس هدف و جوهره برند، مخاطبان و بازار هدف و ویژگی های محصول و مشتریان تعیین میشود.
  • این نوع بازایابی می‌تواند یک راه مقرون به صرفه برای جلب توجه گسترده باشد.
  • برای استفاده موفق از استراتژی های بازاریابی بایستی پارامترهای گوناگونی را در نظر بگیرید، تا بتوانید جامعه هدف را تحت تاثیر قرار دهید.
  • اگر صاحب نانوایی هستید، غذاهای مانده و ناخوشایند را به یک پناهگاه بی خانمان عرضه کنید.

حال، چگونه مجله خبری بازاریابی مخاطبان هدف خود را نشان دهید؟ این بازاریابی رویدادی است. بازاریابی رابطه‌مند نوعی بازاریابی با مشتری است که بر ایجاد روابط عمیق‌تر و معنادارتر با مشتریان برای اطمینان از وفاداری بلندمدت به برند تمرکز دارد. نمونه‌هایی از بازاریابی چریکی شامل تغییر محیط‌های شهری در فضای باز، تبلیغ در طول یک رویداد زنده بدون مجوز از حامیان مالی یا سازمان‌دهندگان، شیرین کاری‌های عمومی و … است.

بازاریابی موتور جستجو (Search Engine Marketing)

بازاریابی همهمه ای یک استراتژی بازاریابی ویروسی است که به کمک محتوای خلاقانه، رویدادهای تعاملی و اینفلوئنسرها به یک بازاریابی دهان به دهان و پیش بینی از سوی مخاطبان برای لانچ محصول یا خدمت یک برند می انجامد. هنگامی که یکی از شرکت ها در جهت کسب درآمد برای خود موجب خلق ارزش برای یک مشتری می شود، دیگر درحال ایجاد ارتباط با مشتریان جدید است. مصرف‌کننده نهایی چه کسی است؟ هر کسی که کالایی را با هدف مصرف خریداری می‌کند. این روش بازاریابی برای بسیاری از کسب و کارها (از یک مغازه کوچک لباس‌فروشی گرفته تا بزرگترین کسب و کارهای آنلاین) کاربرد دارد. انتخاب درست کانال در مارکتینگ برای هر نوع کسب و کاری بسیار مهم است.

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

به‌طور خاص، این استراتژی برای ترویج افراد مشهور، سیاستمداران و شخصیت‌های ورزشی استفاده می‌شود. بسته به آنچه یک شرکت می‌خواهد، هزینه‌ها اندازه‌گیری می‌شوند، نوع عملکرد در مورد تعداد فروش، کلیک و برداشت است. در این نوع بازاریابی شما بابت هر کلیکی که بر روی تبلیغ شما انجام میشود هزینه پرداخت می کنید و نه فقط برای مشاهده تبیلغ. نوع با بهترین قدم یعنی شما آنچه را به مشتری ارائه داده‌اید باید دارای محل و پاسخ مناسبی در اقدام بعدی باشد. نوع رسانه‌ای جدید از طریق آخرین نوع رسانه‌های جمعی بازاریابی می‌کند.

استفاده از ترفندهايي که به هر دليل براي مخاطبان و کاربران شبکه هاي اجتماعي جذاب باشد به طوري که حتي اگر از طيف مخاطبان و مشتريان بازار هدف نباشند باز هم اقدام به ارسال آن پيام براي ديگران نمايند . استفاده از اين روش منجر به حکشدن برند شما در ذهن مخاطبان خواهد شد . هر زمان که اين افراد به کالا و خدمات مورد نظر احتياج پيدا کنند برن شما به عنوان اولين برند به ذهنشان خطور خواهد کرد . بازاريابي دهان به دهان يکي از قديمي ترين روش هاي بازاريابي و در عين حال کارآمدترين آن ها به شما رمي رود. از آنجا که در اين روش مخاطبان از جوانب تبليغاتي فعاليت هاي خود بي خبرهستند و مبلغان در زمره ذينفعان به شمار نمي آيند اين روش ، روشي بسيار تاثير گذار و موثر است .

http://centraldiesel.ir