مجله خبری بازاریابیان شما واقعاً چه کسانی هستند؟ کجایی اند؟ چند ساله اند؟ میانگین در آمدشان چقدر است؟ میانگین تحصیلاتشان چطور؟ آن وقت به جای اینکه مسلسل بردارید و شروع کنید به رگبار بستن، کافی است یک تیر و کمان بردارید و با دقت تیر بیاندازید. زیمنس دعوت را اجابت کرد ولی جنرال الکتریک، نماینده اجرایی خود را برای جلسه فرستاد. در سال ۱۹۹۳، یک شرکت مالزیایی به نام YTL، به دنبال یک مناقصه هفتصد میلیون دلاری برای توربینهای ژنراتور بود که در آن زیمنس از آلمان و جنرال الکتریک شرکت داشتند. احترام به مشتری، حس کمک کردن به مشتری و هم درد بودن با مشتری، اینها همگی می توانند جواب درست باشند.
پس از آن با بررسی نظرات کاربران و مصرفکنندگان درخصوص انتخاب و خرید کالا یا خدمت موردنظر خود تصمیمگیری میکنند. اولین جایی که بازاریابی اشتباه میکند زمانی است که شرکتها و بازاریابان تصور میکنند که بازاریابی فقط مربوط به تبلیغ است. تبلیغات خوب باعث فروش محصول بد نمیشود، اما یک محصول خوب تقریباً به فروش خواهد رسید. اگر می خواهید برای بهتر شدن کسب و کارتان ، درمورد بازاریابی درونگرا یا روبایشی اطلاعاتی کسب کنید به شما پیشنهاد می کنم مقاله “بازاریابی درونگرا چیست” را مطالعه کنید. علاوه بر این، بازاریابی اطمینان حاصل میکند که یک محصول یا خدمات از عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود برخوردار است، یا قیمت مناسبتری نسبت به رقبای خود دارد، یا نسبت به محصولات رقیب به راحتی در دسترس است. و سرانجام پس از آنکه نکات گفته شده را چراغ راه خود قرار دادید و احساس کردید که با زیر و بم بازاریابی آشنا شدهاید، میتوانید مستقلاً دست به کار شوید و کار خود را به عنوان یک بازاریاب مطلع و آگاه آغاز کنید.
شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید. در این فصل با مباحث مراحل STP ، انتخاب مزیتهای رقابتی مناسب، انتخاب استراتژی کلی تثبیت موقعیت آشنا خواهید شد. بازار تجاری، ساختار بازار و تقاضا، انواع تصمیمات و فرایندهای تصمیمگیری، رفتار خرید تجاری، مرکز خرید، بازارهای سازمانی و بازارهای دولتی مباحث اصلی در این فصل میباشند. موضوعات مورد بحث در این فصل شامل محیط بازاریابی (محیط کلان و خرد) و پاسخ به محیط بازاریابی میباشد.
من در کار صادرات و واردات نیستم. آیا این دوره به درد من میخورد؟
به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری برای یادگیری مستمر در طول کار در حرفه بازاریابی به رشد و پیشرفت شما به عنوان یک بازاریاب بهروز و ماهر کمک خواهد کرد. قطعا شناخت ۴ عنصر اصلی آمیخته بازاریابی به تک تک اعضای تیم کمک میکنه شناخت بهتری از فرایند تصمیم گیری تا خرید مصرف کننده به دست بیارن. هر عضو تیم بازاریابی در موفقیت یا شکست تاثیر چشمگیری داره. 78 درصد از متخصصان در آموزش بازاریابی و فروش تاکید میکنند که این مهمترین ویژگی است. آخرین حوزه، احتمال چیزی است که از ابتدای امر به آن فکر میکردید.
- بیشتر کسب و کارها به اهمیت بازاریابی محتوایی پی برده اند و به دنبال این هستند که با یادگیری روش های بازاریابی محتوا، هزینه های بازاریابی و تبلیغات خود را به حداقل برسانند.
- دوره پرورش محقق بازاریابی با رویکرد تحلیل داده و هوش تجاری BI (حضوری) با تدریس اساتید پرویز درگی ,محمدرضا فضلي خلف ,معصومه احمدی فخر ,سولماز خواجه پور امروز شروع میشود.
- باید بدانید دقیقا این محصول شما در نزد مشتری چه ارزشی دارد، تا قیمتی منصفانه برایش در نظر بگیرید.
- اما در مقابل مزیتهایی که بازاریابی سنتی دارد، معایبی نیز وجود دارند.
- به عنوان مثال در مورد شرکت نوپایی که به تازگی کار خود را شروع کرده است، ممکن است هدف اصلی این باشد که تعدادی از کاربران با نام این برند بیشتر آشنا شوند.
شما اگر بتوانید کاربران را تحلیل رفتاری کنید و از پرسونای آنها مانند سن، علاقه، جنسیت، مکان و… باخبر شوید، با ابزارهای مختلف و تقسیم کاربران موفق خواهید شد که به کاربران مختلف طبق علاقهشان، آن چیزی که دوست دارند را پیشنهاد دهید. ما با استفاده از بازاریابی دیجیتال و استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میتوانیم اطلاعات مشتریان را بدست آوریم و با استفاده از آنها، محصولات خود را به فروش برسانیم. پس از گذارندن مراحل فوق نوبت به آن میرسد تا یک شیوه درست برای بازاریابی خود پیدا کنید. همانگونه که در قسمت قبل توضیح داده شد برای بازاریابی روشها و انواع مختلفی وجود دارد.