لازم به ذکر است که شما می توانید تنها با چند کلیک، به آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ و دیگر مفاهیم مربوط به آن مانند آموزش سئو، آموزش طراحی وب و… در ادامه هر کدام از این مراحل را توضیح می دهیم و خواهیم دید که در هر گام از پنج گام آموزش بازاریابی اینترنتی باید با چه مباحثی آشنا شوید. در آموزش بازاریابی اینترنتی هم قبل از هر چیز، باید با تعریف بازاریابی اینترنتی و اهمیت آن در دنیای کنونی آشنا شد. خوب است در همین آغاز کار با همه این اسامی آشنا شوید تا هر وقت یکی از آن ها به چشم و گوش شما خورد، فورا متوجه شوید که این همان دیجیتال مارکتینگ است. با توجه به سرعت رشد تکنولوژی و فراگیر شدن اینترنت بین مردم، پیش بینی می شود صنعت بازاریابی دیجیتال در سال های پیش رو حتی بیشتر از الان اوج بگیرد و به یکی از مشاغل پردرآمد تبدیل شود. سئو فقط یکی از استراتژی های اصلی دیجیتال مارکتینگ است و وقتی نتیجه می دهد که دیگر استراتژی ها هم به خوبی اجرا شوند.
هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مجله خبری marketing-schools وب سایت خود باشید.
برای درک بهتر به نمونه ای از تعریف بازاریابی دیجیتال در ادامه توجه کنید. سئو این توانایی را به بازاریاب های اینترنتی می دهد تا تنها به وسیله بهینه سازی سایت خود، مشتری هایی که در موتورهای جست و جو سرگردان هستند را جذب کنند و از این راه محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. 3. دیجیتال مارکتینگ از طریق تمام وسایلی که به اینترنت وصل می شوند، با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند. در این مطلب ما تلاش کردیم تا به شکل مفید و مختصر هر کدام از این چهار گام آموزش بازاریابی را بررسی کنیم. در آموزش بازاریابی از طریق اینترنت یا شرکت در کلاس های حضوری، همیشه این نکته را در ذهن خود داشته باشید: بازاریابی دیجیتال روز به روز تغییر می کند و شما باید خود را با این تغییرات هماهنگ کنید. منظور از ایمیل مارکتینگ این است که پیام های هدفمندی را به مشتری ها یا افراد علاقه مندی که در خبرنامه برند شما عضو شده اند مجله خبری marketing-schools بفرستید. از آن جایی که دیجیتال مارکتینگ نسبتا یک مفهوم مدرن و تازه به حساب می آید، آموزش بازاریابی دیجیتال نیز سابقه چندانی ندارد و به همین دلیل نمی شود با قاطعیت پایه های اساسی آن را تعریف کرد.
یکی از راهکارهایی که مدرسین حرفه ای و با تجربه دیجیتال مارکتینگ در این زمینه استفاده می کنند، تقسیم استراتژی های دیجیتال مارکتینگ به چهار استراتژی اصلی و کلان است. به شکلی که وقتی یک تولید کننده محتوا مطلبی را می نویسد و در واقع محتوایی را تولید می کند، بازاریاب اینترنتی با استفاده از اصول سئو و مهارت هایی مثل کدنویسی، آن محتوا را جهت نمایش در موتور های جست و جو بهینه سازی می کند. همانطور که از نام آن مشخص است، در استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی یک شرکت یا برند سعی می کند تا به وسیله شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و … یا در برابر انتقاداتی که در این شبکه ها نسبت به آن مطرح می شود پاسخگو باشد و سعی کند تا از مشتریان ناراضی دلجویی کند. از دیگر قابلیت های این استراتژی این است که به بازاریاب ها اطلاعات دقیقی برای پیگیری و تحت نظر داشتن مشتری ها می دهد (که به آن آنالیتیکس می گویند). بسیاری از شرکت های بزرگ و معروف جهانی در این زمینه فعالیت جدی دارند و به مشتری خود این احساس را می دهند که از صحبت کردن با آن ها لذت می برند. این چهار استراتژی اصلی، در واقع پر استفاده ترین استراتژی ها در بین بازاریاب های اینترنتی هستند و آشنایی با آن ها نسبت به دیگر استراتژی ها اولویت دارد.
4. دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی ارزان تر و در عین حال موثرتر است. مکانیسم و سازوکار اصلی بازاریابی محتوایی به گوگل وابسته است. نتیجه یک بهینه سازی موفق این است که صفحه مورد نظر بین چند نتیجه اولیه سرچ گوگل نشان داده خواهد شد. همانطور که تا به اینجای مقاله متوجه شده اید، دیجیتال مارکتینگ به نام های مختلفی در بین فعالان این حوزه و یا مردم عادی شناخته می شود. بهینه سازی سایت با روش های مختلفی انجام می شود و پایه و اساس همه این روش ها کد نویسی است. همچنین در زبان های غیر انگلیسی مانند فارسی، علاوه بر خود کلمه Digital Marketing از کلمات جایگزین دیگری هم به عنوان ترجمه استفاده می شود که باعث شده تا به تنوع این کلمه در فارسی افزوده شود. کد هایی مانند HTML یا CSS از ساده ترین مثال ها در این زمینه هستند. این یعنی همیشه چیزهای جدیدی برای یاد گرفتن در مورد بازاریابی دیجیتال وجود دارد؛ بنابراین شما می توانید به این پنج نکته بالا، بیش از صد ها نکته دیگر نیز اضافه کنید و هنوز هم نتوانید تمام جنبه های دیجیتال مارکتینگ را پوشش دهید. برای رسیدن به این هدف، مفاهیم مهمی در دیجیتال مارکتینگ به وجود آمده اند که شامل چرخه عمر محصول، طبقه بندی محصول، برندینگ، بسته بندی و …