این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو میباشد. بازاریابی ماهیتا یک فعالیت اجتماعی محسوب میشود؛ انسان نیز فیذاته به زیستن در اجتماع تمایل شدیدی دارد؛ بنابراین میتوان ادعا کرد که بازاریابی نیز مثل تمام فعالیتهای اجتماعی دیگر، قدمتی به اندازه تاریخ بشریت دارد. اما از زمانی که جوامع انسانی شروع به گسترش یافت و مبادلات اقتصادی روند صعودی پیدا کرد این حرفه نیز مراحل رشد خود را با سرعت بیشتری طینمود. در خصوص فرایند بازاریابی بهتر است بدانید که ترتیب این مراحل در موارد مختلف با یکدیگر متفاوت است. نکته مهم این است که برای داشتن یه بازاریابی موفق باید به تمام این مراحل که نشان دهنده نحوه بازاريابی هستند، توجه کنید. در برخی موارد ممکن است شرکت مورد نظر تنها یک هدف نداشته باشد، یا اینکه هدف خود را به چند خرده هدف تقسیم کرده باشد.
استراتژی های تقسیم بندی بازار و انتخاب بازار هدف
به عقیده کاتلر بازاریابی نیازها و خواستههای برآورده نشده را شناسایی، اندازه و پتانسیل بازار را تعریف و اندازهگیری میکند. همینطور مشخص میکند که شرکت به کدام بخشها خدماترسانی بهتری خواهد داشت و باعث میشود که خدمات و محصولات متناسب با بازار طراحی شود. حتی اگر شما صاحب یک کسب و کار آموزشی بزرگ مثل مجموعههای کنکوری و .. هستید بدانید که راههای بسیار بهتر و ارزانتری برای جذب مخاطب بیشتر وجود دارد تا تبلیغ در تلویزیون. احتمالاً میدانید که هر ثانیه از تبلیغات تلویزیونی چند ده میلیون تومان هزینه بر میدارد و زیر 15 ثانیه هم امکان تبلیغ وجود ندارد.
نظرات
برای اجرای این شیوه بازاریابی نیاز به منابع مالی زیادی ندارید. از هر چیزی هم میتوانید استفاده کنید، از طراحی نقاشیهای سه بعدی در کف خیابان گرفته تا فرستادن بادکنک به آسمان شهرتان! برای دستیابی به موفقیت در این روش میبایست به اندازه کافی خلاقیت به خرج دهید که توجه همه را به خود جلب کنید. اما نیاز است تا مرزهای خلاقیت را بشکنید تا به ورای موفقیت برسید. از آنجایی که از یک روش نمیتوان برای همه کسب و کارها و شرکتها استفاده کرد، انواع و اقسام روشهای بازاریابی طراحی و خلق شده اند. در واقع اهداف مختلف باعث شده اند انواع متد بازاریابی به وجود آیند.
هر مدرسی باید بعد از اینکه به هر طریقی (از جمله مجله خبری بازاریابیهایی که در بالا به آن اشاره شد) مخاطبان را به داخل سایت خود جذب کرد ایمیل آنها را جذب کرده و در نهایت با عملیات نسبتاً پیچیده ایمیل مارکتینگمحصولات آموزشی خود را به فروش انبوه برساند. ورود بازاریابی شبکه ای به ایران در ابتدا با مشکلات بسیار زیادی همراه بود . شرکت های متقلب زیادی با استفاده از نام بازاریابی شبکه ای اقدام به کلاه برداری کردند و در پی شکایات بسیار ، دولت فعالیت این نوع شرکت ها را غیر قانونی اعلام کرد . تلاش دولت و سازمان های مربوطه برای متوقف کردت فعالیت های بازاریابی شبکه ای موثر واقع نشد و در نهایت سامان دهی فعالیت های این شرکت ها در چهارچوب قانونی و بر اساس ارائه کالا و خدمات در برنامه دولت قرارگرفت . در همین راستا وزارت صنعت ، معدن و تجارت با صدور اساسنامه ای اعلام کرد که کلیه شرکت هایی که تمایل به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه ای ( نتورک مارکتینگ ) دارند ملزم به اخذ مجوزقانونی از این سازمان هستند . از آن زمان تا کنون شرکت های بسیاری موفق به اخذ مجوز گردیده اند و با رعایت اصول و چهارچوب قانونی اعلام شده در حال فعالیت در این زمینه هستند .
دوره بازاریابی و فروش آنلاین
اگر ما بازاریاب هستیم باید یک برنامه بازاریابی برای خود داشته باشیم . در زیر قسمتی از دوره جامعه Marketing Plan – راهکارهای نوشتن برنامه بازاریابی برای شما آورده ایم . موفقیت بزرگ وی عمدتا به خاطر توانایی های او در پرسیدن سوالات درست، در زمان درست بوده است.
- انواع فعالیت هایی که ممکن است در راستای کار بازاریابی خود انجام دهید قطعا بسیار متفاوت از بازاریابی است که امروزه شاهد آن هستیم.
- در این خصوص جالب است بدانید بزرگترین شرکتهای تجاری نظیر اپل و سامسونگ هم از این مرحله استفاده کرده و قبل از تولید محصول جدید، تحقیقات بازار را انجام میدهند.
- در اینفلوئنسر مارکتینگ، به جای بازاریابی مستقیم برای گروه بزرگی از مصرفکنندگان، یک برند الهامبخش اینفلوئنسرها (که میتواند شامل افراد مشهور، تولیدکنندگان محتوا، حامیان مشتری و کارمندان باشد) میتواند برای شرکت شما سوددهی داشته باشد.