آموزش بازاریابی اینترنتی

زمانی که شما در رابطه با آموزش صفر تا صد بازاریابی اینترنتی جستجو میکنید، وسعت این موضوع را درک میکنید که بازاریابی در فضای آنلاین به چه مجله خبری marketing-schools میزان گسترده است. شاید بنظرتان اینستاگرام نیاز به فهم ساده ای دارد، اما یک درک پیشرفته از امکانات اینستاگرام، و داشتن یک دید از جامعه هدف، در جداسازی کسب و کار شما با رقبایتان مهم است. برای مثال، اگر محصول یا مقال جدیدی در سایت قرارداده اید، می توانید لینک ان را در قسمت مربوطه در هنگام ساخت استوری واردکنید و از کاربران بخواهید با کشیدن صفحه به سمت بالا، وارد لینک مربوطه شوند. علاوه بر اینکه می توانید جای تصویر را در استوری، تغییردهید، آن را بزرگنمایی کنید و از این دست موارد، می توانید بخشی از مواردی که در بخش امکانات موجود در استوری گفته شد، به آن اضافه کنید. بواسطه تعامل با کاربران، کاربران در اینستاگرام متوجه این قضیه می شوند، که پشت این پیج یا کسب و کار، یک شخص واقعی وجود دارد که پست های آنها، آن را خوانده و نظرات آنها را هم در پیج خود می خواند.

Instagram Username: نام پیجی که می خواهید پست های آن نمایش داده شود، را وارد می کنید، البته چون ما با اکانت خودمان وارد شده ایم، می بینیم که این قسمت بصورت خودکار پرشده است. این مورد از نامش مشخص است، بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و… راه دیگر برای افزایش تعداد نمایش پستهایی که در اینستاگرام منتشر می کنید، اضافه کردن موقعیت(location) به عکسهایی که در محل خاصی گرفته شده است، می باشد. پیشرفت فضای وب باعث شده است که کاربران موجود در اینترنت با چند کلیک به خواستهی خود برسند و خدمات یا محصول مد نظرشان را خریداری کنند. بازاریابی تبلیغاتی در فضای آنلاین روشهای متنوعی دارد، از جمله این روشها تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی (PPC) است که سایت یا محصول شما در سایتهای مختلف و پر بازدید تبلیغات میشود. آنها این کار را به امید اینکه شما هم آنها را فالو کنید، انجام می دهند.

به احتمال زیاد تا قبل از اینکه متن بالا را بخوانید و نکاتی در رابطه با آموزش بازاریابی اینترنتی فرا بگیرید، فکر میکردید که بازاریابی اینترنتی یعنی فعالیت در سایت یا شبکههای اجتماعی، ولی نه این جنین نیست! سئو یا بهینهسازی برای موتورهای جستجو به مهارتی گفته میشود که ما با فعالیتهایی که در درون و بیرون از سایت خود انجام میدهیم، رتبههای بالای گوگل را دریافت میکنیم، در نتیجه یک بازاریابی موتور جستجو انجام دادهایم و احتمال فروش را افزایش دادهایم. البته ممکن است در ابتدا این کار آسان نباشد، اما وقتی شما یکبار یک مورد جالب را پیدا می کنید، که به هر دلیلی موردتوجه کاربران قرارگیرد، به احتمال خیلی زیاد آن را لایک می کنند، و دوباره آن را به اشتراک می گذارند. این نوع بازاریابی به محتوایی میگویند که شما در سایت خود به رایگان منتشر میکنید تا بتوانید اعتماد مخاطب را جذب کنید و محصولات را به فروش برسانید. همانطور که اشاره کردیم، بازاریابی کسب و کار اینترنتی شما در فضای آنلاین به موارد مختلفی بستگی دارد، موفقیت این نوع بازاریابی به استراتژی شما، محتوای شما، تبلیغات و…

همانطور که در پرسونا مخاطب به این موضوع اشاره کردیم، شما با استفاده از تحلیل داده و بررسی رفتار مشتری و پرسونا مخاطب میتوانید مشتریان را دستهبندی کنید و برای هر دستهبندی بازاریابی خاصی را به اجرا برسانید. ما با استفاده از تحلیل و اندازهگیری رفتار کاربران میتوانیم مشتریان خود را بدست بیاوریم، چگونه؟ بازاریابی کسب و کار اینترنتی چه کمکی به ما میکند؟ به هرگونه جذب و تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم در فضای آنلاین برای جذب مشتری را بازاریابی دیجیتال یا همان اینترنتی میگویند. در آموزش دیجیتال مارکتینگ اساتید مختلف خواهید دید که چقدر این موضوع در بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد از آن اهمیت دارد. آموزش بازاریابی اینترنتی به این موارد ختم نمیشود، بازاریابی انواع و روشها و مزیتهای بیشتری را دارد اما بهصورت کلی با این موارد توضیح داده میشود. بازاریابی دیجیتال مزایای مختلفی دارد، بیایید باهم نگاهی به این موارد بیاندازیم. فروشگاه(storefront):برای مهیاکردن این امکان درصفحه تان، شما باید از بخش مدیر تبلیغات فیس بوک (Facebook Ads Manager) استفاده کنید. نیاز به توضیح خاصی نیست، این موضوع یکی از نکات بسیار مثبت بازاریابی اینترنتی است که با هزینههای بسیار کمتر از بازاریابی سنتی و فیزیکی، میتوانید به فروش برسید. بازاریابی کلیدی است برای فروش فوقالعاده در فضایی کاملا آنلاین.