این نکته را در هنگام تعریف یک اتفاق توسط افراد مختلف بخوبی میتوان مشاهده کرد. شاید بارها مثال مثبتنگر بودن را در نگرش نسبت به یک لیوان نیمه پر شنیده باشید. این تمرینی است برای اینکه بدانید دیدگاه افراد نسبت به رویدادها و جریانات اطرافشان چه رویکردی است، مثبت یا منفی. در دیدگاه مثبت پاسخ، سوال شونده تکیه بر نیمه پر بودن لیوان دارد و در دیدگاه منفی، پاسخ وی نیمه خالی بودن لیوان را یادآور میشود. نگرشی که سبب برتری وی بر دیگر فروشندگان و پیروزشدن آنها در جلب مشتری میشود، این نگرش به آنها ایده و الهام میدهد و رویکردی است که به آن «نگرش مثبت» گفته میشود.
آموزش بازاریابی و فروش چیست؟
اگر مخاطبان شما جز افرادی هستند که از دنیای وب و تبلیغات آن آگاه هستند ممکن است این روش زیاد مثل سئو و… جواب ندهد چون میدانند که بر اساس تبلیغات بالا هستید. هر باری که مخاطبی وارد سایت شما میشود (البته از همین طریق) گوگل مقداری از آن پول شارژ شده برای خودش برمیدارد. در حقیقت میشود گفت گوگل ادز یک روش بازاریابی مثل سئو است با این تفاوت که شما در گوگل ادز تا زمانی که پول بدهید بالا میمانید ولی در سئو نیازی به پول (حداقل به طور مستقیم) نیست. کلاس بازاریابی آموزش، کلاس آموزش قانون جذب نیست، کلاس انگیزه دادن با راههای افزایش انگیزه نیست!
- اگر بارگذاری بیش از سه ثانیه طول بکشد، 57 درصد بازدیدکنندگان سایت شما را ترک خواهند کرد – واضح است که سرعت وب سایت برای تجربه کاربر ضروری است.
- بن فلدمن، فروشنده ای که برای شرکت بیمه نیویورک کار می کرد، به عنوان بزرگ ترین فروشنده عصر حاضر شناخته شده است؛ وی هر شب مدت دو ساعت به مرور و تمرین مطالبش می پرداخت تا روز بعد آمادگی کامل داشته باشد.
- اغلب شرکتها راهنماهای اطلاعاتی دقیق درباره محصول و قیمت را در اختیار کارمندان جدید قرار می دهند تا آن ها بتوانند این اطلاعات را بررسی و از آن استفاده کنند.
- موفق بودن در بازاریابی ایدهآل تمام شرکتهایی است که از بازاریابی استفاده میکنند.
- همیشه در حال تحقیق و مطالعه جهت افزایش اطلاعات خود باشید.
- موفقیت بزرگ وی عمدتا به خاطر توانایی های او در پرسیدن سوالات درست، در زمان درست بوده است.
یکی از اشکالات این نوع بازاریابی این است که کسب و کارهای آنلاین تماس چهره به چهره کمی با مشتریان خود دارند یا اصلاً هیچ نوع تماس رو در رویی با مشتریان خود ندارند. در نتیجه برخی از مشتریان خود را ممکن است از دست بدهند چون طبیعی است که برخی از مشتریان با اعتماد کامل از شما خرید نکنند. با بازاریابی اینترنتی تأمین کنندگان می توانند به راحتی به آدرس های ایمیل یا شماره های تماس مشتریان و خریداران دسترسی پیدا کنند و از این اطلاعات برای ارسال تخفیف های ویژه و معرفی محصولات یا خدمات جدید به مشتریان خود استفاده کنند.
عوامل خطرناک در برقراری ارتباط موثر با دیگران
البته بسته به شرایط و توانایی شما، امکان بازرایابی و مجله خبری بازاریابی همزمان از هر ۳ کانال نیز وجود دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. بتواند به پیج ما پیام بدهد و ما پاسخ سوال او را بدیم یعنی دسترسی خوب و راحت.
یعنی ۲۰ درصد از مشتریان شما ۸۰ درصد از درآمدتان را تأمین می کنند. پس در فرایند مشتری یابی ، برای مشتریان بهتر، زمان بیشتری صرف کنید. وقتی که نتیجه با موفقیت فروشنده پایان یابد، فروشنده به پایان وظیفه خود یعنی مرحله گرفتن درخواست سفارش میرسد. ولی یک فروش موفق در اینجا پایان نمییابد، بلکه قدم آخر در فرآیند فروش پیگیریهای بعد از فروش است تا از رضایت مشتری جهت خرید اطمینان کامل حاصل شود. جستجوگری یا مشتری یابی، فرآیند شناسایی خریداران بالقوه و تخمین سودآوری خرید آنهاست. اگر شرکتی بخواهد محصول خود را در کشور دیگر بفروشد باید بداند که در آنجا چه مصرفی از آن خواهند کرد، چه شرکتی آن را خواهد خرید و کدام شرکت توان مالی خرید را دارد.