آموزش تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی (راهنمای جامع و قدم به قدم)

به زبان ساده، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی فرآیند ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا برای هر شبکه اجتماعی با توجه به اهداف مورد نظر مربوط به آن است. • پست های اینستاگرام: پست های اینستاگرام، عموما به عنوان یک فرم رایج از قرار دادن محتوا در این شبکه اجتماعی تلقی می شوند و بر روی پروفایل شخصی شما و همچنین پیج ارائه دهنده اخبار و رویداد های روزانه فالوئر های شما نمایش داده می شوند. • چرا و چگونه تبلیغ کنیم: بر طبق وبلاگ مرتبط با بازاریابی لینکدین، بیش از 50 درصد کاربران لینکدین اعلام کردند که علاقه مند به استفاده از محصولات و خدمات شرکتی هستند که در لینکدین حضوری فعال دارد. • های لایت های استوری: همه استوری های اینستاگرام از یک قانون یکسان پیروی می کنند. با گسترش روز افزون و تصاحب بخش قابل توجهی از دنیای مجازی، اینستاگرام تبدیل به مهم ترین مرکز تبادل و تجمع عکاسان، مسافران، نسل جدید، و از همه مهم تر، برند های تجاری شده است. با بررسی، تحلیل و طبقه بندی شبکه های اجتماعی و در نظرگیری همه ویژگی های برجسته و مهمی از قبیل آگاهی به اینکه چه افرادی از یک شبکه اجتماعی خاص استفاده می کنند و یا دانش استفاده از یک شبکه اجتماعی به منظور استفاده از آن به عنوان یک اهرم قدرت در راستای بازاریابی برای کسب و کارتان، می تواند شما را در پیشبرد هر چه موثرتر و بهتر اهدافتان در راستای ارتقای کسب و کار کمک کند.

این اقدام می تواند مشارکت شما را در فضای آنلاین افزایش دهد و به کسب و کار شما شانس بیشتری برای دیده شدن در پست های روزانه فالوئرهای شما را می دهد. بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها از کاهش مشارکت در اینستاگرام آگاه شده اند و این موضوع را در تصمیم خود برای انتخاب یک شبکه موثر برای تبلیغ در نظر می گیرند. از همان مکانی که شما یک پست را ارسال می کنید، می توانید با کلیک بر روی گزینه ایجاد یک مقاله (write an article)، مقالات مورد نظر خود را به اشتراک بگذارید. چه مقدار پست شود: محققین و صاحب نظران هنوز هم در مورد اینکه چه مقدار پست باید در توییتر گذاشته شود به یک نتیجه جامع و یکسان نرسیدهاند. ساخت یک وب سایت، مطمئنا تاثیر زیادی در موفقیت یک بیزنس دارد، اما باید به نحوه استفاده از این شبکه های اجتماعی برای پیشرفت در کسب و کار نیز توجه ویژه نمود. یکی دیگر از مزایای بزرگ و قابل توجه استفاده از شبکه های اجتماعی این است که شما با در معرض نمایش گذاشتن کسب و کار خود برای طیف های مختلف مردم با سلایق مختلف این فرصت را بدست می آورید تا بیزنس شما از طریق آنها به طور گسترده تبلیغ شود.

اینستاگرام در مورد تصاویر بطور ویژه این امکان را به شما می دهد تا یک تصویر را در سایز های مختلف منتشر کنید یا چندین تصویر را با چینش دلخواه در یک پست انتشار دهید. به محض اینکه شما پروفایل خود را ایجاد کردید، می توانید با آپلود یک سری محتوای از پیش ساخته شده، اکانت خود را پر از تصاویر و ویدئوهای جذاب کنید. بعد از پایان لایو، شما این امکان را دارید تا آن را 24 ساعت ذخیره کنید. صفحه تجاری شما باید نقش بسیار پررنگی در کسب و کار شما داشته باشد و این امکان را فراهم کند باعث رشد کسب و کار شما شود، اطلاعات لازم را به کارمندان و مشتریان خود منتقل کنید و محتواهای لازم و مرتبط با نوع فعالیت خود را در آن به اشتراک بگذارید. هر نوع محتوی دیگری به جز دایرکت، عمومی هستند (به جز در مواردی که تنظیمات خاصی را بر روی محتوای خود اعمال کنید). قرار بگیرد، سعی کنید از محبوب ترین و شلوغ ترین شبکه های اجتماعی مانند فیسبوکف اینستاگرام، توییتر و لیندکین استفاده کنید.

باتوجه به کاربرد این پلت فرم میتوان حدس زد که اکثریت کاربران توییتر از گوشی هوشمند یا تبلت خود برای کار با این شبکه اجتماعی استفاده میکنند تا از این طریق به سرعت در جریان اخبار روز قرار گرفته و به سادگی و در چند ثانیه از حوادث جهان اطراف خود باخبر شوند. لیندکین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های تخصصی اجتماعی است. توجه: اگر اکانت بیزینس شما به بیش از 10 هزار فالوئر برسد، می توانید با استفاده از لینک (swipe-up) این اجازه را به بازدیدکنندگان استوری های خود بدهید تا به بطور مستقیم از محتوای شما به وبسایت لینک شده مورد نظرتان دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، اگر شما بخواهید متن خود را به یک مطلب و یا وبسایت لینک کنید، بدون توجه به طول URL، این قسمت بیش از 23 کاراکتر مصرف خواهد کرد. با این حال، قبل از ایجاد یک صفحه تجاری شما نیاز دارید تا یک پروفایل شخصی در لینکدین داشته باشید. پست ها در صفحه پروفایل شما و همچنین خبرخوان، کانکشن های شما نمایش داده می شود. اما با محدودیت 280 کارکتری، شما باید بسیار در انتخاب کلمات خود محتاط باشید.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری marketing-schools لطفا از سایت ما دیدن کنید.