شاید عدهای فکر کنند که این روش کاربردی نیست چون با این کار شرکت سفارشات خرید محصول نخست خود را از دست میدهد اما این روش برای شرکتها چارهساز خواهد بود. حین فروش ما باید تلاش کنیم که حس خوبی در مشتری به وجود بیاوریم . این حس خوب اگر از طریق زبان بدن ایجاد شود به شدت تاثیرگذار خواهد بود . ویدیو زیر که از دوره جامع آموزشی چگونه با دیگران ارتباطات حرفه ای موثر برقرار کنیم کاربرد زبان بدن در ارتباطات را که توسط دکتر شاهین شاکری تهیه شده به سادگی برای شما بیان میکند. وقتی نوبت به بازاریابی دیجیتال می رسد، تولید محتوا یکی از بهترین روش ها برای جلب توجه مشتریان احتمالی است. محتوا در اینترنت حکمرانی می کند و تعاملات ارگانیک را به خود جلب می کند.
بازاریابی حضوری چیست؟
زاویه نگرش به این معنی است که مدیران فروش یا فروشندگان حرفهای نسبت به بازارهای جدید یا رویدادهای تازه از چه زاویهای نگاه میکنند. این تفکر ذهنی و دیدگاه متکامل، مستمراً در جستجوی بهترینهاست. انتظار پیروزشدن و بهینه بودن، توان روبروشدن با هر موقعیت و شرایطی را در وی ایجاد میکند و باعث میشود از تمام حوادث و اتفاقات، فرصتها و جنبههای مثبت را درک کنند. فروشنده شاید درباره اطلاعات و دانشهای ذکرشده بتواند خود را به سطح قابل قبولی از آگاهی برساند، اما عنصر حیاتی، حلقه واسط و رمز هماهنگکننده این اطلاعات و دانشها، طرز تفکر و نگرش فروشنده است. قبل از عرضه محصول ارزانتر به بازار، تحقیقات و تحلیل سود و زیان این کار را باید در نظر بگیرید. وقتی مشتری فقط با یک آگهی بازرگانی رو به رو شود، انگیزهای برای خرید نخواهد داشت اما زمانیکه با تبلیغات رقابتی متفاوتی از یک محصول روبهرو شود، انگیزه خرید هم قویتر خواهد شد.
- در واقع زمانی که شما ارزشی خلق می کنید بدون آنکه در ازای آن چیزی دریافت کنید، مخاطبان بیشتر به شما و توصیه های شما اعتماد خواهند کرد.
- تا براساس نوع حرفه و زمینه کسب و کار، مراحل فرآیند بازاریابی را انتخاب نموده و براساس آن اهداف اقتصادی خود را پیش ببرید.
- از یک تبلیغ یا معرفی محصول در سایت گرفته تا ارسال ایمیل یا شبکههای اجتماعی، همگی در این حوزه قرار میگیرند.
- کاربرد بازاریابی بین الملل بسیار فراتر از بازارهایی است که ما صرفا با زبان و ویژگیهای فرهنگی آن آشنا نیستیم.
- دوره های تکمیلی می تواند کارمندان با سابقه را تقویت کند و آنها را در جریان آخرین روندها و پیشرفت های صنعت به روز نگه دارد.
حالا اگر صاحب این بیزینس روی مجله خبری بازاریابی و محصول خودش یک قیمت بالا میگذاشت ، این قیمت بالا محسوب نمیشود چون قیمت را توجیه کرده بود. قیمت را از طریق ارزشی که به محصولش اضاف کرده بود توجیح کرد و مشتری اون رو یک محصول خاص میدید. مثلا شرکت نایکی در ابتدا فروش کمی داشت و با انجام کارهای دیگر موفق شد و سپس با بودجه ی مالی که به دست آورد در بهترین پاساژ های کشور ها و شهر های مهم دنیا اقدام به راه اندازی مغازه کرد. با سلام طبیعتا بالا بودن سطح تخصص و تجربه ی استاد این دوره برا همه مشخصه. اگر دنبال مفاهیم پایه مسیر بازاریابی هستید این دوره رو به شدت پیشنهاد می کنم.
بازاریابی چند سطحی یا شبکه ای
آموزش تولید محتوا، استراتژی محتوا، بازاریابی محتوا، فرمول انحصاری ACDAF و… زمانی که شروع به تولید محتوا میکنید علم شما به روش خواهد شد زیرا اولاً برای تولید نیاز به تفکر و جمعآوری اطلاعات دارید و دوماً به طور معمول مخاطبان سوالهایی را میپرسند و در نتیجه باعث افزایش تفکر و دانش شما میشوند. احتمالاً شما هم مدرسهای زیادی را میشناسید که محصولات آموزشی خیلی با کیفیتی چه از نظر علمی و چه از نظر ارائه ولی هیچوقت نتوانستهاند مخاطبهای زیادی را جذب کنند. در دنیای دیجیتال امروزی، استراتژیهای بازاریابی سنتی دیگر برای هدف قرار دادن جمعیت جوانتر مناسب نیستند. موسسات آموزشی اگر میخواهند پیام خود را به شیوهای مقرون به صرفه به مخاطبان زیادی منتقل کنند، باید از کانالهای دیجیتال استقبال کنند. علاوه بر برنامهها و اپلیکیشنهای آموزشی، بازار آموزش الکترونیکی مملو از دورههای آنلاین، فیلمها، کتابهای الکترونیکی و وبسایتها است و این یعنی این که جلب توجه مشتریان یا دانشجویان جدید را بسیار دشوار میکند.
رضایتمندی مخاطبین
این اعتماد باعث می شود که محتوایتان را با دیگران هم به اشتراک بگذارند. به این ترتیب میزان محبوبیت و شهرت برند شما در میان مخاطبان افزایش پیدا خواهد کرد. در صورت وجود آن ذهنیت، با اولین پاسخ منفی، فروشنده از خرید وی قطع امید میکند، اما اگر تجربه گذشته و پیشزمینه ذهنی خود را در این رویداد دخیل نکند، مطمئناً تا راههای مختلف را نیازماید خسته نخواهد شد.