آماده اید که پول خوبی برای آن وعده غذا بپردازید، اما رستوان بیش از حد شلوغ است و یک ساعت شما را معطل می کنند تا سر جای خود بشینید. غذا دیر سرو می شود، سفارش ها قاطی می شوند و در نهایت پول زیادی می پردازید اما سرویسی که می گیرید در حد یک رستوران معمولی است. برای کسانی که آراسته به ویژگی اعتماد به نفس هستند، شکست به معنی مرحله اول موفقیت است و تجربیات ناموفق گذشته بر نگرش و رویکرد آنها اثر منفی نمیگذارد بلکه راهنمای مطمئنی برای موفقیتهای آینده آنها به شمار میرود. بسیاری از مردم در درک وقایع اطراف خود، آن را با تجربیات و پارادایمهای ذهنی خود میآمیزند و مفهومی استنباط میکنند که شاید با اصل موضوع بسیار متفاوت باشد.
موفقیت در فروش
امروزه بیش از ۲ درصد مردم به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند . با پرگویی و صحبت کردن در تمام وقت، بازاریاب تنها مشتری خود را خسته می کند و اطلاعاتی را از او به دست نخواهد آورد. در بازاریابی حضوری، بازاریاب باید اجازه دهد مخاطب اول صحبت کند، سپس بعد از شناخت کامل نیازهای او، خدمات و محصولات خود را معرفی کند. بازاریابی حضوری موفق تابع تعامل دو جانبه مشتری و فروشنده است.
به مجموعهای از دستورالعملها و استراتژی هایی که توسط یک شرکت یا برند تجاری به منظور جذب مشتری و فروش بیشتر صورت میگیرد، بازاریابی گفته میشود. به عبارت دیگر با توجه به تعدد شرکتها و برندهای تجاری، تنها کسانی موفق خواهند بود، که بهترین روش های بازاریابی را برگزینند و با توجه به مراحل بازاریابی نسبت به جذب مخاطب و فروش کالا یا خدمات اقدام نمایند. اما بازاریابی چند سطحی با شرکتهای هرمی تفاوتی اساسی دارد.
مراحل اصلی بازاریابی در ایران
در مقاله آمیخته بازاریابی میتوانید شرح کاملی از متد بازاریابی را بخوانید. باید پیش از تولید محصول، مکان فروش و نگهداری آن و حتی تعداد نیرویی که قرار است آن را به فروش برسانند مشخص شود. نخستین گامی که در این روش بازاریابی باید بردارید شناسایی کردن جامعه هدف است.
از این طریق، پس از مدتی خودتان به عنوان یک مجله خبری بازاریابییاب متخصص و موفق به مرجعی برای آموزش بازاریابی تبدیل خواهید شد. قیمت گذاری محصول، خودش دنیایی مکافات دارد، از طرفی باید همه هزینههای تولید و عرضه و فروش لحاظ شوند و از سوی دیگر باید قیمتی رقابتی داشته باشد. باید بدانید دقیقا این محصول شما در نزد مشتری چه ارزشی دارد، تا قیمتی منصفانه برایش در نظر بگیرید. این طور نیست که هر جور دلتان خواست محصول را قیمتگذاری کنید و در نهایت ببیند که رقیبان همه بازار شما را در اختیار گرفتهاند.
- در این درسنامه، اصول بازاریابی را قدم به قدم به زبان ساده یاد میگیرید.
- در این فصل به تشریح مباحث برنامهریزی استراتژیک در سطح شرکت و برنامهریزی بازاریابی شامل استراتژی بازاریابی و آمیخته بازاریابی، مدیریت تلاشهای بازاریابی و اندازهگیری خواهیم پرداخت.
- وقتی که نتیجه با موفقیت فروشنده پایان یابد، فروشنده به پایان وظیفه خود یعنی مرحله گرفتن درخواست سفارش میرسد.