در بازاریابی مصرفی چون با خود مصرف کننده طرف هستید باید سعی کنید روی جنبه احساسی و تجربه مشتری بیشتر کار کنید. اینکه فرایند خرید را ساده تر کنید یا هدایای ویژه ای زمان خرید برای مشتریها در نظر بگیرید، همگی بخشی از فرایند خلق احساس خوب در مشتری را شکل میدهند. این شیوه بازاریابی با اینکه نوظهور نیست، اما هنوز به همان قوت سابق کارایی خود را دارد. توجه داشته باشید که بازاریابی الکترونیک با بازاریابی اینترنتی کمی متفاوت است. علاوه بر اینها، شرکت در این همایشهای محلی یا بین المللی نه تنها باعث بهبود و تقویت مهارت بازاریابی شما میشود، بلکه فرصت کم نظیری برای توسعه روابط حرفهای با دیگر افراد علاقمند یا متخصص در این حوزه را نیز فراهم میآورد. اینجا از پایه، مفاهیم و اصول بازاریابی را به شما آموزش میدهیم و قدم به قدم تا متخصص شدن همراه شماییم.
راه برای ایجاد یک فرهنگ فروش مثبت
چراکه شما در تمام طول سفر مجله خبری بازاریابی او را همراهی کرده اید و نشان داده اید که محصولات و خدمات شما می تواند نیاز یا مشکل او را برطرف کند. صادرکنندگان، واردکنندگان و تمام فعالین حوزه تجارت خارجی که با فروش محصول یا خدمتی سر و کار دارند. در فروش شناخت مشتری و رتبه بندی آنها و در نهایت شناخت نوع محصولی که عرضه می نمایم بسیار مهمه. اطلاعات فوق را حداقل برای ۱۰ رقیب عمده خود نیز کسب می کنیم و با مقایسه آنها با هم به بینشی جهت تصمیم گیری در مورد کیفیت و خصوصیات محصول، قیمت، کانال های توزیع و تبلیغات می رسیم.
انواع روشهای بازاریابی کدامند؟
ــ در نهایت از طریق کانالهای مختلف آن را به فروش میرساند. یک بازاریاب خوب به چیزهایی که از قبل میداند پایبند نیست، همیشه سعی میکند قدم به قدم پیشرفت کند. او باید نسبت به روندهای جدید اشتیاق داشته باشد و ایدههای جدید را امتحان کند.
- تا حالا شده است که محصولی را خریده باشید و بعد از خرید، بفهمید چه کلاهی سرتان رفته؟ کافی است فقط یک بار این اتفاق برایتان افتاده باشد تا از آن به بعد، همیشه موقع خرید، به فروشنده شک کنید.
- برای اجرای این شیوه بازاریابی نیاز به منابع مالی زیادی ندارید.
- در این نوع تبلیغات شما یک تکانت گوگگل ادز میسازید و آن را شارژ میکنید و گوگل به ازای آن پول شما را جزء لینکهای اول قرار میدهد.
- بازاریابی حضوری با استفاده از تکنیک های فروش امکان پذیر است.
فروشنده خوب ، هیچ فروشی را بدون اینکه از مشتری دعوت کند ، ترک نمی کند. در همان حالی که دارند برای خرید تصمیم می گیرند، تجربه های بدی را که از خرید قبلی شان دارند، به یاد می آورند. اگر مشتری سوال کرد و شما خودتان را از بحث کنار کشیدید، باخته اید، باید پیشاپیش سوال های مشتریانتان را پیش بینی کنید و برای هر کدام، جواب مناسبی تدارک ببینید. واقعیت این است که هیچکدام از مشتریها به شما، شرکت شما و محصول شما اهمیتی نمی دهند.
اگه فکر کردین توی این فضا میتونید الکی الکی موفق بشید و یا دست خالی به یه جایی برسید، بدونید که سخت در اشتباهید! باید متغیرهای خیلی زیادی رو بشناسید که توی حوزه بازاریابی موفق بشید. از همه مهمتر اینکه به کارگیری صحیح روش های بازاریابی در ایران موجب شده تا شرکت ها ارتباط نزدیکتر و مؤثرتری با مشتریان خود داشته باشند. از این رو راحتتر و سریع تر فروش محصولات صورت میگیرد و در پی آن بازدهی شرکتها و بنگاه های اقتصادی افزایش خواهد یافت. بازاریابی به شما کمک میکند تا مشتریان بهتری را به کار خود جذب کنید. امروزه بازاریابی پیشرفت های زیادی داشته و دیگر روشهای قدیمی بازاریابی مؤثر نیست و برای بهبود عملکرد آن بهتر است از روش های جدید استفاده کنید.