اصطلاحات رایج در بازاریابی اینترنتی

ما در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم که با اصطلاحات رایج در بازاریابی اینترنتی آشنا شوید فقط کافیست کمی وقت بگذارید و این مقاله را دنبال کنید. ضمن تشکر از شما بابت زمانی که برای خواندن این مقاله صرف کردید . به فرض اگر هزینهای برای یک تبلیغ میشود، بازگشت سرمایه آن مقدار پولی است که علاوه بر هزینه به شما بازگردانده شده است. در این نوع از تبلیغ به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ هزینه دریافت میشود. ترافیک طبیعی به آن دسته از کاربران اینترنت که با استفاده از روشهای طبیعی به وبسایت شما وارد شدهاند و این بازدید از وب سایت به دلیل تبلیغات نبوده، گفته میشود. ری مارکتینگ نوعی تبلیغات پولی است. سایتسازها محیطی است که به واسطهآن میتوانید بدون نیاز به داشتن هرگونه دانش طراحی یا برنامهنویسی وبسایت خود را طراحی کنید و محتوای آن را مدیریت کنید. برای داشتن یک تجربه کاربری خوب لازم است که دسترسی به قسمتهای مختلف وبسایت شما ساده باشد، کاربر به تعامل تشویق شود و برایش زیبا باشد. تعداد کاربرانی که روی یک تبلیغ یا لینک از سایت شما کلیک کردهاند. اما در نظر داشته باشید که، لینک گرفتن ازوب سایتهای غیر قابل اعتماد میتواند پیامدهای منفی داشته باشد و سایت شما را نامعتبر جلوه دهد.

تعداد کاربرانی که به وب سایت شما وارد شده اما بدون استفاده از محتوا و هر چیز دیگری در سایت، آن را ترک کردهاند. به گوشتان خورده باشد اما هیچ ایدهای درباره این کلمات در مجله خبری marketing-schools ذهنتان ندارید. در مقابل آنها نیز کلمات کلیدی دم کوتاه (Short Tail) قرار دارد. شما همگی دارای لینکهایی هستند که میتوان نرخ کلیک آنها را اندازهگیری کرد. وبسایتی که دارای طراحی واکنشگرا باشد میتواند خود را با صفحه نمایشهای مختلف وقف میدهد مثل صفحه نمایش کامپیوترهای خانگی، گوشی موبایل و تبلت و… در این روش از بازاریابی شما با ارسال پیامک برای افراد و گروههای مختلف به تبلیغ میپردازید. معمولاً این اطلاعات را برای موتورهای جستجو جمع آوری میکنند. از دیگر اصطلاحات رایج در بازاریابی اینترنتی، وب کراولر یا همان عنکبوت وب است، یک ربات اینترنتی که وظیفه آن جمع آوری و دسته بندی و ذخیرهٔ اطلاعات از سایتهای مختلف است. یکی از تکنیکهای بازاریابی دیجیتال لینک سازی است است که طی آن تعداد لینکهای با کیفیت در یک وب سایت افزایش یافته و این کار احتمال افزایش رتبه سایت را در موتورهای جستجوگر گوگل بالا میبرد و همچنین برای شناساندن یک برند، عملی ثابت شده است. این کار باعث میشود اعتبار وب سایتهای بک لینک دهنده و گیرنده نزد موتورهای جستجوگر گوگل افزایش پیدا کند.

شاید شما هم کلماتی نظیر دیجیتال مارکتینگ، لینک سازی، سئو و… در این روش از تبلیغات کسانی که قبلاً به هر شکلی وارد وب سایت شما شدهاند شناسایی شده واز آنها دعوت میشود که دوباره از سایت شما دیدن کنند. آزمایش تکنیکی جدید (A) از بازاریابی در مقابل یک تکنیک دیگر (B) در نقش کنترل آزمایش است تا ببینیم تکنیک جدید تا چه اندازه مفید واقع میشود. مثلاً شما میخواهید کاربر در وبسایت شما ثبتنام کند و بنابراین یک دکمهٔ فراخوان در صفحه اصلی خود قرار میدهید که از او دعوت به اینکار میکند. کلاه سفیدها رتبه وبسایت شما را بدون تخلف و با در نظر گرفتن قوانین موتورهای جستجو، افزایش میدهند. در مقابل سئوی کلاه سیاه با اسپم و دور زدن قوانین گوگل رتبهٔ وب سایت را تغییر میدهد. او میتواند با نشان دادن این پیامک به شما یا استفاده از کدی مخصوص، از این پیشنهاد استفاده کند. مثلاً پیشنهاد یک تخفیف ۳۰ درصدی هنگام خرید. شما میتوانید ایمیل خود را به یک بانک ایمیل ارسال نمایید یا آنکه یک خبرنامه ایمیلی ایجاد کنید و از مشتریان بخواهید به اشتراک آن در بیایند. به کمک این روش از تبلیغات میتوانید تبلیغ خود را در جستجوهای مرتبط گوگل یا در سایتهای همکار گوگل نمایش دهید.

این تبلیغات میتواند در موتورهای جستجوگر، شبکههای اجتماعی، سایر سایتها و … این تبلیغات اغلب در موتورهای جستجوگر گوگل انجام میشودو یا اینکه بروی سایتهای مختلف نمایش داده میشود ومیتواند برای سایت بسیار تأثیر گذار اشد اگر در کنار یک سئوی قوی به کار گرفته شود. این نوع تبلیغ به واسطهٔ گوگل انجام میشود. به این صورت افراد بیشتری از طریق موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی و … SEO یا بهینه سازی موتور جستجو، با هدف بهبود عملکرد سایت براساس استانداردهای موتورهای جستجوگر و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق عمل میکند. کلمه یا عبارتی است که کاربران در موتورهای جستجو وارد میکنند تا اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند. به کمک این تحلیل شما میتوانید اطلاعات بسیار معتبر و مفیدی را از مشتریان و نوع عملکرد خود بدست آورید. پنگوئن آخرین نسخه از وب کراولر گوگل است که در شناسایی اسپم بسیار هوشمندانه و قدرتمند عمل میکند. تجربه و حسی که کاربر از وبسایت شما دریافت میکند را تجربهٔ کاربری میگویند. یک ویژگی در طراحی وبسایت. برای افزایش تعداد مشتری و مطرح کردن یک برند است.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مجله خبری marketing-schools لطفا به بازدید از وب سایت ما.