در عوض، استراتژی نوع در زمان واقعی باید بر روندهای فعلی متمرکز شود. نوع محصول نوعی است که سعی در افزایش تقاضا و استفاده از یک محصول دارد. نوع توهین آمیز غالباً غیر اخلاقی، هنگامی اتفاق می افتد که یک برند به نقاط ضعف یک رقیب حمله کند و نقاط قوت خود را برجسته کند. نوع درون فروشگاهی، که در یک فروشگاه بهصورت خرده فروشی صورت میگیرد. برای نمونه می توان به بازریابی چریکی بین دو شرکت خودرو سازی بزرگ مرسدس بنز و MBW و یا شرکت های نوشابه سازی پپسی و کوکا کولا اشاره کرد. نوع فریبی شبیه به نوع نمونه رایگان است [شماره ۶۶] اما در مورد غذا کمتر اجرا میشود و تاکتیکیتر عمل میکند.
- مثلا بروشورها و کاتالوگ های تبلیغاتی که در صندوق فلزی کنار درب ما یا لای در خانه ها قرار می دهند، می توانند نوعی از بازاریابی مستقیم باشد.
- اگر تیم تصمیم به عرضه محصول در ایالات متحده داشته باشد، ممکن است تغییراتی در آیتمهای بستهبندی، قیمتگذاری و تبلیغات برای بازتاب بهتر مخاطب ایجاد شود.
- بازاریابی برونگرا نوعی از انواع مارکتینگ است که شامل تعقیب مشتریان به جای جذب ارگانیک آنها است.
- برای اینکه تا حدودی این فهرست قابل مدیریت شود سعی کردیم تنها به عباراتی اشاره کنیم که به کلمه «بازاریابی» ختم می شدند.
برای مجله خبری بازاریابی آخرین مقالات و یا تخفیفات بیلاود مارکتینگ در خبرنامه ایمیلی ما مشترک شوید. در بازاریابی هیجانی به عواطف و تحریک احساساتی از قبیل ترس، عشق، دلسوزی و حتی تنفر، توجه می شود و سعی بر آن است که به این ترتیب افراد، احساسی را تجربه کنند که تاثیر ماندگار داشته باشد. با گسترش دانش و ورود رشته های دیگری همچون عصب شناسی و روانشناسی به دنیای بازاریابی، حوزه های میان رشته ای فراوانی در عرصه ی بازاریابی ظهور پیدا کرده است.
انواع بازاریابی : ۶۱ – بازاریابی اعزامی یا برق آسا (Experiential Marketing)
نوع ورودی یک استراتژی است که برجذب مشتری برای یافتن و ارتباط با شما متمرکز است، نه برعکس. بهعبارتدیگر، بازاریابی که میل ما به عشق، نوعدوستی، دانش، دلسوزی، صداقت، همدلی، احترام، اعتماد و عدالت را هدف قرار میدهد. اگر یک تجارت از طریق جمعآوری دادهها بداند که اکثر مشتریها در یک شهر خاص زندگی میکنند، میتواند مستقیماً در اختیار آنها قرار دهد.
۱۵۳ – بازاریابی تجاری (Trade Marketing)
همچنین کسب و کار شما باید بتواند نیاز مشتری برای یک محصول را به خوبی فراهم کند. قبل از تولید یک محصول باید بدانید که چه محصولی برای فروش بهتر است. همچنین باید بدانید که چگونه یک محصول جذاب در بین رقیبان تولید کنید. بر خلاف بازاریابی آگاهی دهنده، در این نوع از بازاریابی عواطف مورد تمرکز قرار میگیرند. این شیوه مشابه بازاریابی احساسی هیجانی است و نقاط مشترک بسیار زیادی بین این دو روش وجود دارد اما اهداف این دو دقیقا یکی نیستند. در بازاریابی قانع کننده برند از طریق احساسات و عواطف مخاطبان را به برند متصل کرده و آنها را وادار به انجام فعالیتهای مورد نظر خود میکند.
بازاریابی همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
بازاریابی چند فرهنگی یک کمپین بازاریابی راه اندازی میکند تا مردمی از قومیتها و فرهنگهای مختلف را به عنوان مخاطب عام خود هدف گذاری کند. در این صورت نه تنها با گروههای اقلیت ارتباط خواهید داشت، بلکه با توجه به قومیتها و فرهنگهای دیگر نشان میدهید که دیگر یک فرهنگ و قومیت غالب وجود ندارد. بازاریابی تعاملی با نو آوری در بازاریابی مشتری را دعوت میکند تا با عکس و فیلم با محتوا ارتباط برقرار کنند. این نوع جدید بازاریابی خلاقیت شما را تحریک میکند تا با روایتهای جذاب توجه مشتری را جلب کنید. کمپین شاخص وفاداری مشتری داشته باشید تا مشتریهای وفادار را بشناسید. سپس میتوانید با یافتن راههایی این مشتریها را به طرفدار خود تبدیل کنید.