انواع بازاریابی، کاملترین لیست انواع بازاریابی + کتاب رایگان آموزش بازاریابی | marketing-schools

سلام مجله خبری بازاریابی خیلی عالی بود ولی در توضیحاتتون درباره گوریلا مارکتینگ و بازاریابی شبکه ایی اطلاعات کافی داده نشد و من تفاوت گوریلا مارکتینگ را با بازاریابی پنهان نفهمیدم . شناخت بازار و نیازمندی های بازارهای هدف تحت عنوانتحلیل بازاربه عنوان بخشی مهم از فعالیت های بازاریابی صورت می گیرد،که خود به نوعی سنگ بنای تصمیم گیری ها، به منظور تهیه و تدوین استراتژی ها و تکنیک های بازاریابی است. امروزه حتی دانشگاه ها نیز برای توسعه برند خود از فعالیت های بازاریابی به نوعی نامحسوس بهره می برند. بازاریابی محدود Close Range Marketing این نوع بازاریابی را بازاریابی از نوع نزدیک Proximity Marketing نیز میگویند.

  • این واژه به بازاریابی در محدوده نزدیک، بازاریابی در محدوده‌های بسته نیز ترجمه شده است.
  • محصول یا برندی را انتخاب کنید که کاملا با آنچه می‌فروشید همسو باشد، اما با شما رقابت نمی‌کند و آن را برای مخاطبان خود تبلیغ کنید.
  • این نوع به طرفدارانی می‌پردازد که به صورت بسیار متعصبانه از برند خاصی دفاع می‌کنند و آن برند را گسترش داده و تبلیغ می‌کنند.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین انواع بازاریابی که امروزه بسیار نیز پرکاربرد و کم هزینه است، بازاریابی ابری یا کلود مارکتینگ است.
  • این امر می‌تواند از طریق بانکی، حسابداری و خرده فروشی، از طریق بهینه سازی موتور جستجو، نوشتن کپی رایتینگ و تبلیغات باشد.

ایجاد اخلاق بازاریابی این پتانسیل را دارد که در کل جامعه چه در کوتاه مدت و چه در طولانی مدت به نفع جامعه باشد. نوع سنتی هر استراتژی است که مدت زمان زیادی به صورت سنتی انجام شده است. یک کمپین نوع ورزشی حول محور استفاده از یک رویداد ورزشی یا تیمی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات می‌چرخد. نوع اسلحه معمولاً تعداد زیادی از افراد را به خود جلب می‌کند، اما آنها معمولاً از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. اگر نمی‌توانید برای زیبا کردن یک بروشور وقت بگذارید، شاید مجبور شوید کار را باعجله انجام دهید.

نظرات و دیدگاه ها

توجه به این موارد باعث می‌شود تا چشم‌انداز کسب و کار شما مشخص شود. برای قیمت‌گذاری بر روی محصولات باید به هزینه مارکتینگ و توزیع نیز توجه شود. همچنین با مقایسه و بررسی قیمت محصولات رقیبان نیز می‌توانید یک قیمت مناسب برای محصولات خود در نظر بگیرید. بسیاری از افراد برای شروع یک بازاریابی، بخش‌های خاصی از بازار را انتخاب می‌کنند. در نتیجه ممکن است کارفرما توان پرداخت این هزینه را نداشته باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای شروع بازاریابی نقاطی از بازار را انتخاب کنید تا فروش به راحتی انجام شود.

بازاریابی مخفی (Stealth Marketing)

برای ترغیب هرچه بیشتر مشتریان نیاز است تا تبلیغات و تشویقات بسیار زیادی را در رابطه با محصول خود داشته باشید. برای این منظور می‌توانید با خلاقیت و نوآوری، سهم زیادی از بازار رقابتی را به خود اختصاص دهید. مدیران کسب و کار باید بخش‌هایی از بازار که برای محصولات و خدمات آنها مناسب است را به خوبی بشناسند. داشتن یک تیم خوب بازاریابی باعث می‌شود تا هزینه‌ها به شکل درست و در جایی مناسب خرج شوند. اگرچه جمع کردن یک تیم حرفه‌ای کار بسیار سختی است، اما این موضوع می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی را برای شرکت شما داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اولویت‌بندی اهداف سازمان خود را براساس مواردی مانند نیاز بازار، نیاز مشتریان، وضعیت فعلی بازار، میزان سرمایه‌گذاری شما در بازار، آنالیز رقبا، رفتار مشتریان و… مشخص کنید.

چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟

روی نیازهای مشتری‌های تمام دنیا تمرکز داره و سعی میکنه محصولش رو به مشتری‌های کشورهای دیگه هم بفروشه. یعنی فعالیت هوشمندانه برند در جاهای پر رفت‌و‌آمد، برای جلب توجه مشتری. این نوع بازاریابی خیلی جالبه و خلاقیت زیادی هم میخواد، ولی تاثیر فوق‌العاده‌ای میذاره. به گفتگو در کانالهای مختلفی مثل تماس تلفن یا SMS یا اینستاگرام و غیره، بازاریابی مکالمه‌ای میگن. این نوع بازاریابی را بازاریابی از نوع نزدیک Proximity Marketing نیز میگویند.

http://centraldiesel.ir