مجله خبری بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی فعالسازی جسورانه و هوشمندانه برند را در مکانهای فیزیکی پرترافیک و شلوغ قرار میدهد تا آگاهی از برند را گسترش دهد. بازاریابی برند (برندینگ) شکل دادن به درک عمومی برند شما و ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب هدف شما از طریق داستان سرایی، خلاقیت، طنز و الهام است. حتی ممکن است شامل یک استراتژی بهینهسازی سرنخ و پرورش برای ارتباط راحت بین بازاریابی و فروش باشد. تبلیغات دهان به دهان با ایجاد حس و تجربه لذت بخش در مشتریان بوجود می آید و اگر این حس به اندازه کافی عالی و فوق العاده باشد، گسترش پیام بیشتر خواهد شد. بسیاری از شرکت ها از کارشناس ها و بازاریاب های تلفنی جهت معرفی و فروش محصولات و خدمات خودشان استفاده می کنند. برای بازاریابی محصولات و خدمات می شود موارد مختلفی را برشمرد که هر کدام با توجه به نوع محصول و بازار کسب و کار می تواند مفید و پرکاربرد باشد.
- کمپین شاخص وفاداری مشتری داشته باشید تا مشتریهای وفادار را بشناسید.
- بازاریابی سببی نوعی بازاریابی جمعی است که با تشویق و حمایت از کارهای خیریه همزمان هم جامعه را بهبود بخشیده و هم با افزایش آگاهی درباره یک برند از کارهای خیریه نیز حمایت میکند.
- بازاریابی، کلید فروش موفقیت آمیز محصولات و خدمات گسب و کارهاست و موفقیت های حال و آینده هر کسب و کار به شدت به آن وابسته است.
- شرکت های هوشمند می دانند هنگامی که یک تجارت رابطه خوبی با مخاطبان هدف خود داشته باشد ، فروش آسان تر است.
- آنها باید درک کنند که برای چه برندی تلاش میکنند، USP هایشان چیست و برداشت شرکتشان چیست.
در نهایت، هدف این است که با بازاریابی برونگرا از طریق محتوا، شبکه اجتماعی و بازاریابی موتور جستجوگر، ترافیک بیشتری را به وبسایت جذب کنید. بازاریابی شبکه اجتماعی به معنای خلق محتوا برای تبلیغ برند و محصولات در شبکههایی مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر است. هیچکس صرفاً برای خرید به شبکههای اجتماعی نمیآید، بنابراین محتوای شما باید مفید، آگاهی بخش، سرگرم کننده و جذاب باشد. این محتوا باید با توجه به ساختار هر شبکه تولید شود تا جذابیت بیشتری داشته باشد. بازاریابی محتوایی ابزار اصلی بازاریابی درونگرا و دیجیتال است چون محتوا به مخاطب و موتور جستجوگر، مانند گوگل، نشان میدهد که میتوانند اطلاعات مورد نظر خود را در وب ببینند. مهمترین ابزار بازاریابی محتوایی عبارتند از شبکههای رسانه اجتماعی، وبلاگها، محتوای بصری و ابزارهایی مانند کتابهای الکترونیک و وبینار.
بازاریابی محدود
این تبلیغات میتواند از طریق پخش پوستر و تراکت و حتی دادن نسخه نمونه از محصول به مردم باشد. این شیوه نوعی بازاریابی مستقیم نیز هست و حتی امروزه نیز طرفدارن خاص خودش را دارد. بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ در اصطلاح به استفاده از ابزارهای دیجیتال و مدیاهای جدید در دنیای تجارت محسوب می شود که این گونه از بازاریابی تا حد زیادی به استفاده از شبکه اینترنت منوط میباشد . به نوعی می توان دیجیتال مارکتینگ را به مجموعه ای از اقدامات تلقی کرد که به منظور تبلیغ محصولات، برندها، خدمات و آنالیز رفتار مشتری در فضای اینترنت انجام می شود دانست .
انواع بازاریابی : ۷۹ – بازاریابی درون بازی ( in-game Marketing)
با این کار بیشتر مخاطب را تحت تأثیر قرار میدهد، تا با برند ارتباط برقرار کند و در نهایت به عمل موردنظر که همان خرید است، منجر می شود. در بازاریابی دهان به دهان مشتری یک برند را توصیه میکند که قابل اعتمادترین نوع بازاریابی امروز است. برای ایجاد این نوع بازاریابی باید بهترین محصول یا خدمات ممکن را ارائه دهید و بهترین پشتیبانی را داشته باشید. تنها در این صورت است که مشتریهای شما به تیم وفاداری تبدیل شده و برند شما را به دوستان و خانواده معرفی میکنند. بازاریابی متنی به معنای روبرو کردن کاربران هدف آنلاین با تبلیغات مختلف وبسایت و شبکههای اجتماعی براساس الگوی رفتار آنها در مرورگر آنلاین است.
شرکت MEB Advisory در زمینه ارائه مشاوره و راهکار برای حل چالشهای تجاری و بازاریابی سازمانهای مختلف فعالیت میکند. راهکارهایی که توسط این شرکت پیشنهاد میشوند کاملاً تخصصی و مبتنی بر فناوری هستند و به کسبوکارها کمک میکنند با مدیریت تغییرات و شیوه رشد سازمان، با چالشها مقابله کنند. آما مخفف عبارت American Marketing Association و به معنی انجمن مارکتینگ آمریکاست. این مؤسسه تعریفی از بازاریابی، تحقیقات بازار و سایر مفاهیم این حوزه از جمله برندسازی ارائه میدهد. اما نکته جالب درباره تعاریف سایت آما این است که به طور متوسط هر سه سال یک بار تعاریف توسط ۵ متخصص در حوزه مارکتینگ و تحقیقات بازار، ارزیابی و بروزرسانی میشود.