ما نیز دیدگاه این مدیر دیجیتال مارکتینگ را به عنوان یک دیدگاه تخصصی در مقاله میآوریم. بازاریابی مستقیم یک استراتژی است که در آن شرکت به جای استفاده از رسانه های جمعی، مستقیماً با مخاطبان هدف ارتباط برقرار می کند. بازاریابی مستقیم معمولاً به دلیل هزینه کمتر آن (در مقایسه با رسانه های جمعی)، توانایی شخصی سازی پیام و امکان پاسخگویی مخاطب به پیام (مثلاً از طریق یک فرم موجود) انتخاب می شود. پاسخ این است که وبلاگ نویسی یا تولید محتوا برای بازاریابی محتوا بسیار مهم است ویکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی موجود می باشد. مسلما مهم ترین نوع بازاریابی درونگرا، بازاریابی محتوا است که بخشی ضروری از جعبه ابزار هر کسب و کاری است.
- مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
- این نوع بازاریابی تمام اقدامات بازاریابی را که از دستگاههای الکترونیک یا اینترنت استفاده میکنند شامل میشود.
- بسته به آنچه یک شرکت میخواهد، هزینهها اندازهگیری میشوند، نوع عملکرد در مورد تعداد فروش، کلیک و برداشت است.
- بازاریابی مربوط به تبلیغ محصولات به روشهای غیر متعارف در اماکن عمومی است.
- دلیل آن نیز این است که شرکتها معمولاً خلاقیت در ارسال آنها به خرج نمیدهند و به همین دلیل موجب شده است تا ارتباط مشتری با شرکت به حداقل برسد.
- بازاریابی صوتی به کمک فایلهای صوتی به افراد آموزش میده و به سوالهاشون جواب میده.
به این ترتیب خریداران با سرعت بیشتری محصولات عرضه شده را خریداری میکنند و این در حالی است که غالباً محصولات اینگونه شرکتها از رقبا گرانتر نیز هست. در بازاریابی با عرضه محدود محصول، شرکتها میتوانند محصولات خود را سریعتر و گرانتر بفروش برسانند. مثلا تبلیغ کالا یا خدمات (شامل ارائه اطلاعات درباره محصولات یا توضیح خدمات) در نمایشگاه های بین المللی یا سمینار ها می تواند نوعی بازاریابی برند باشد.
انواع بازاریابی با مدل های کاربردی
بازاريابي ویروسی یک تکنیک افزایش فروش است که شامل ورودی گرفتن از سئو و بازاریابی دهان به دهان در مورد یک محصول یا خدمات است که به سرعت در حال گسترش است. اینترنت و ظهور رسانه های اجتماعی تعداد پیام های ویروسی را در قالب اشتراک گذاری، لایک و فورواردها بسیار افزایش داده است. بازاریابی سنتی به نوعی از انواع بازاریابی ها و تبلیغات اشاره دارد که بصورت آفلاین به مخاطبان می رسد. بسیاری از روشهای آفلاین یا سنتی بازاریابی هنوز به تاریخ نپیوستهاند و استفاده از آنها موثر است.
انواع بازاریابی : ۱۲۲ – بازاریابی تبلیغاتی ( Promotional Marketing)
در نگاه اول این مجله خبری بازاریابی بسیار سنگین و پیچیده به نظر میرسد، اما اگر به صورت دقیق بررسی شود، متوجه میشویم که جامعترین و کوتاهترین تعریف از فرایند مارکتینگ در این دو خط چیده شده است. اینفلوئنسر مارکتینگ شامل استفاده از قدرت اینستاگرام و دیگر پلتفرم های اجتماعی از طریق مشارکت با اینفلوئنسرها است. این افراد در رشته خود (مثلا فود بلاگر، لایف استایل، سلبریتی و …) متخصص به حساب می آیند و فالوورهای آنها توصیه های آنها را جدی می گیرند. به عنوان مثال، مردیث فاستر یوتیوبر یکی از معدود تأثیرگذارانی بود که با دقت انتخاب شده بود تا خط تولید جدید گوشی های هوشمند موتورولا را تبلیغ کند. در بازاریابی فرهنگی ابتدا نیازهای فرهنگی جامعه شناسایی میشوند، سپس از طریق روشهای مختلف و مبادلات فرهنگی این نیازها پاسخ داده میشوند. در این روش از سلبریتیها و افراد مشهور برای معرفی محصول یا خدمات استفاده میشود.
در بازاریابی صنعتی نقش خصوصیات و ویژگیهای محصول خیلی مهم و حیاتی است و عرضه کنندگانی که خصوصیات مورد نظر مشتریان را تامین نکنند مورد انتخاب قرار نخواهند گرفت. در مقایسه با بازاریابی مصرفی، قیمت در بازاریابی صنعتی نقش جداگانهای دارد. در بعضی موارد مشتریان صنعتی حاضرند قیمت بیشتری دهند ولی در عوض از تحویل به موقع و کیفیت محصولات خدمات اطمینان حاصل کنند و حتی در موارد دیگری مثل مناقصههای خرید نقش قیمت پراهمیتتر میشود. در بازاریابی صنعتی، بازاریاب باید به این نکته واقف باشد که تقاضای کالاهای صنعتی از تقاضای مصرف کننده نهایی ناشی میشود، یعنی تقاضا برای یک محصول بستگی به نحوه استفاده از آن در ارتباط با محصولات دیگر دارد. گاهی بازاریاب صنعتی سعی میکند با تبلیغات، تقاضای مشتری نهایی را تحریک کند تا تقاضا برای کالاهای صنعتی خودرا افزایش دهد.