علاوه بر تبلیغات کلیلی گوگل که به آن Google AdWords گفته می شود، وب سایت های ایرانی زیادی هم مثل یکتانت و سنجاق هستند که این خدمت را به شما ارائه می دهند. هزینه تبلیغات کلیکی بر اساس کلیک مخاطبان بر روی تبلیغ مورد نظر محاسبه میشود. با بررسی نتایج این کانال بازاريابي میتوانید روند تبلیغات را بهبود دهید. بازاریابی رفتاری مجموعه اقداماتی است که با هدف ارتقا و فروش محصولات بر اساس تعاملات کاربران با تبلیغات برند شما ، وب سایت ، ایمیل ها ، صفحات رسانه های اجتماعی ، چت بات ها و غیره انجام می شود. این کانال های بازاریابی دیجیتال ابزارهای مختلفی را برای استفاده از الگوهای رفتاری افراد به شرکت شما ارائه می دهند.
- با گسترش دانش و ورود رشته های دیگری همچون عصب شناسی و روانشناسی به دنیای بازاریابی، حوزه های میان رشته ای فراوانی در عرصه ی بازاریابی ظهور پیدا کرده است.
- شاید در جواب به اینکه “بازاریابی چیست” بهترین و کوتاه ترین پاسخ این باشد که “بازاریابی تلفیق علم و هنر است، و خلاقیت لازمه پیشرو بودن در این صنعت است”.
- بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ برندها را به کمک ایمیل به لیدها، مشتریان بالقوه و مشتریان مرتبط می سازد.
- بازاریابی رسانه ای متقابل به قرار دادن پیام بازاریابی در اشکال مختلف در مقابل مشتری است.
- یک استراتژی CRM ارتباطی است که بر تعاملات شخصی با مشتریان تأکید دارد.
زیرا اطلاعات وی در پایگاه داده های فروشنده قرار دارد و لذا قادر به جوابگویی نیازهای وی می باشد. یک استراتژی CRM ارتباطی است که بر تعاملات شخصی با مشتریان تأکید دارد. شخصی سازی تعاملات، موجب افزایش وفاداری مشتری و بازگشت سرمایه بهتر می شود.
انواع بازاریابی : 146 نوع بازاریابی
بازاریابی زمانی ، تحقیق در مورد زمان بندی برای عرضه یک محصول جدید به بازار است. Walmart نمونه ای از شرکتی است که از استراتژی فشار در برابر کشش استفاده میکند. معمولاً بهصورت آنلاین است، نوع بومی هر نوع تبلیغی است که مطابق با ظاهر و نوع قالب رسانهای به شکل بومی است. این نوع بازاریابی بر اساس تحیل و بررسی دادههای گسترده است که به کمک آن میتوان به فعالیتهای بازاریابی اثر بخشید. اصطلاحی است که عموما به پیش گرفتن متدهای ممنوع برای پربازده کردن بازاریابی (که موتور جستجوگر گوگل آن را تعیین کرده) اطلاق میشود.
بازاریابی رویداد (Event Marketing)
فرهنگ لغت مجله خبری بازاریابیستر می گوید “دیمارکتینگ” استفاده از تبلیغات برای کاهش تقاضا برای کالایی است که کمبود آن وجود دارد. اصولاً هر تلاشی که باعث شود مصرف کنندگان از خرید یک محصول خاص منصرف شوند ، دیمارکتینگ نامیده می شود. بازاریابی حلقه بسته نوعی بازاریابی است که به داده ها و بینش متکی است. از انواع روش های بازاریابی، بازاریابی برای یک محصول، وبسایت، برند و یا یک برند که برای صاحب آن سودده است و در نتیجه بازاریاب نیز از سود آن سهمی (پورسانتی) دارد. بازاریابی عمومی یا همگانی شامل مشارکت عمومی در توسعه یک کمپین تبلیغاتی-بازاریابی است.
نوع شخصی مربوط به همکاری با یک شخص یا تجارت است زیرا آنها با منطقهای از بازار که شما علاقهمند به فروش در آن هستید، رابطه دارند. نوع غیر سنتی در مورد این است که جرات دارد با استراتژیهای بازاریابی شما متفاوت باشد و کاملاً خارج از عرف عمل میکند. می توانید در دسته بندی های مختلف بر اساس نوع خبرنامه های خود قرار دهید تا ایمیل های مربوط به درخواست انها برایشان ارسال گردد.