شما باید به طور کامل بر فضای شبکه انتخابی و محتوای مورد نیاز متناسب با کسب و کار خود اشراف داشته باشید تا به نتایج بهتری در مارکتینگ دست پیدا کنید. چنین تبلیغاتی گاه به گونهای مطرح میشود که مخاطب حتی از وجود آن بی اطلاع است و شاید بتوان گفت این نوع بازاریابی از انواع بازاریابی پنهان یا بازاریابی مبتنی بر هیاهو است. در واقع بازاریابی پارتیزانی نوعی بازاریابی نامنظم برای کسب حداکثر نتایج با بکارگیری حداقل منابع است، ابتکار و نوآوری، شکستن قوانین و جستجوی راهکارهای بدیل برای روشهای بازاریابی سنتی است. همانطور که از نام این نوع بازاریابی مشخص است، با استفاده از ارسال پیامک توسط شرکتها به مخاطبان بهصورت نامحدود و ایجاد قرارداد با مخابرات، شما میتوانید تا از محصول خود تبلیغ کنید و به عبارتی مارکتینگ انجام دهید.
بازاریابی خیابانی ( Street Marketing )
مجله خبری بازاریابی همهمهای نوعی استراتژی بازاریابی ویروسی است که با خلق محتوا، رویدادهای ارتباطی و انجمن اینفلوئنسرها، بازاریابی دهان به دهان ایجاد کرده تا انتظارات را درباره محصول یا خدمات افزایش دهند. بازاریابی همهمهای زمانی خوب عمل میکند که زودتر به سراغ اینفلوئنسرها بروید و برای ایجاد کنجکاوی مشتری عمل کنید. برای پیگیری بازاریابی همهمهای باید با کمک نرم افزارهای گوش دادن به شبکه های اجتماعی بر واکنش مخاطب نظارت داشته باشید (منبع). در بازاریابی آنلاین میتوان از تمام شیوههای تبلیغاتی بالا استفاده کرد. روش بازاریابی آنلاین براساس اینترنت پایهگذاری شده است و انواع بازاریابی اینترنتی از ایجاد سایت، تبلیغات کلیکی، تبلیغات و کمپینهای ایمیلی و کمپینهای شبکههای اجتماعی را شامل میشود. امروزه تمام برندهای معتبر از بازاریابی آنلاین در کنار سایر روشهای بازاریابی خود استفاده میکنند.
- اگر به دنبال شناخت انواع استراتژی های بازارایابی و آشنایی با اصطلاحات رایج در بازاریابی به طور مثالاستراتژی اقیانوس آبیو یاماتریس بوستونهستید، پیشنهاد میکنیم سایر مقالات ما در حوزه مارکتینگ را مطالعه کنید.
- امروزه بیشتر از اینترنت و ابزارهای مرتبط با آن برای انتقال این تجربهها استفاده میشود.
- از نمونههای بازاریابی درونگرا میتوان به SEO، تولید محتوا، بازاریابی ایمیلی و خبرنامه، شبکههای اجتماعی، وبینارها، ویدیوهای آنلاین، و….
- برای توضیحات بیشتر در زمینه تبلیغات در بازاریابی به مقاله چطور تبلیغات کنیم مراجعه نمایید.
- نوع چریکی بازاریابی یک برند، محصول یا خدمات را به روشی خلاقانه و غیر متعارف انجام میدهد.
معمولاً محصولات یا خدماتی مانند غذا، مواد بهداشتی و آموزش های تخصصی از این نوع محصولات یا خدمات محسوب میشوند. بازاریابی رابطه ای نوعی بازاریابی است که از طریق کمپین های بازاریابی با پاسخ مستقیم ایجاد می شود و به جای معاملات فروش، بر حفظ و رضایت مشتری تأکید دارد. بسیاری از شرکتها بهصورت خیرخواهانه عمل میکنند؛ و این نوع بازاریابی از این تعهد استفاده میکند تا اساساً نمایه و جایگاه خود را در بین مشتریان فعلی و آینده نگر بالا ببرد. نوع اجازهای، فروش کالاها و خدمات به شخصی است که به طور خاص [از قبل] موافقت کرده است تا اطلاعات بازاریابی را دریافت کند.
بازاریابی با حضور آنلاین
در این فرایند مخاطبان با جستجوی نام برند یا کلمات مرتبط با کسب و کار (برای مثال خرید خودرو)، وبسایت شما را در نتایج اولیه گوگل مشاهد خواهند کرد. بازاریابی تجارت الکترونیکی عملی است که از روشهای تبلیغاتی برای هدایت ترافیک بازدید به فروشگاه آنلاین، تبدیل این میزان ترافیک به مشتریانی که به آنها پول پرداخت می کنند و حفظ مشتریان پس از خرید استفاده می شود. یک استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک جامع از روش های بازاریابی چه در وب سایت شما و چه در خارج از آن تشکیل شده است. بازاریابی جهانی بر نیاز مشتریهای خریدار در کشورهای دیگر تمرکز میکند.
بازاریابی چیست و انواع بازاریابی
اين روش يکي از ابتدايي ارين روش هاي بازاريابي است که به دفعات مورد استفاده و بهره برداري قرارا گرفته و هميشه نتيج مطلوب و چشمگيري در پي داشته است . بازاریابی جنجالی از موضوعات بحث برانگیز برای جلب توجه به کمپینهای بازاریابی استفاده میکند. هدف آن قطبی کردن مخاطبان نیست، بلکه توجه آنها را جلب میکند و جرقه بحثها را برمی انگیزد. برخلاف بازاریابی اطلاعاتی، بازاریابی متقاعدکننده به احساسات کاربران ضربه میزند. هدف آن این است که مخاطب چیزی را احساس کند که، آن احساسات را با یک برند مرتبط کند و اقدامات مورد نظر را آغاز کند.