حتما تا به حال به ایمیلهای بازاریابی تخفیفان و نت برگ برخوردهاید! پیشنهاد میکنیم که حتی برای مدتی کوتاه در ایمیلهای آنها مشترک شوید. بازاریابی مستقیم شامل هر بازاریابی است که متکی بر ارتباط مستقیم یا توزیع بین مصرف کنندگان است ، نه از طریق شخص ثالث مانند رسانه های جمعی. رسانههای جمعی، ایمیل، رسانه های اجتماعی و پیام کوتاه از جمله سیستم های تحویل مورد استفاده هستند. بازاریابی مردمی یعنی دانستن اینکه کاندیداها و کارمندان هدف شما به چه چیزی نیاز دارند.
- بازاریابی دیجیتال به استراتژی خاصی اشاره نمی کند، بلکه یک اصطلاح گسترده است و شامل هر شکلی از بازاریابی است که از فناوری دیجیتال استفاده می کند.
- همانطور که از نام آن پیداست این نوع بازاریابی در مورد انعطافپذیری و عدم پایبندی به یک برنامه سفت و سخت ارائه میشود.
- به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس دستور پخت میتواند یک پست مهمان از طرف آشپزها و رستوران داران را با عنوان “بهترین دسرهای فلان آشپز یا رستوران برای فصل تعطیلات” بنویسید و منتشر کند.
این عمدتا توسط کسبوکارهایی که رهبر بزرگ بازار هستند استفاده می شود. در مواجهه با نبرد برای رشد ، یک شرکت می تواند تمرکز خود را به بازارهای مختلفی که تقاضای کمتری دارند تغییر دهد. ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیل از جمله انواع بازاریابی است که تاکنون بسیار به آن برخوردهایم و سالهاست که توسط کسبوکارهای مختلف در ایران استفاده میشود.
بازاریابی هیجانی (Emotional Marketing)
نوع تراکنشی، بر مجله خبری بازاریابی کارایی و حجم فروش فردی تمرکز دارد (به جای ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان). نوع تجاری هر رویکرد بازاریابی است که توسط تولید کنندگان استفاده میشود و به تبلیغ [و در نهایت فروش] یک محصول کمک میکند. نوع عملکرد بازاریابی دیجیتالی است که تنها با ارائه نتیجه بهدست آمده، هزینههای کسب و کار را تعیین میکند. یک دوره گسترده است، زیرا طیف گستردهای از انواع بازاریابی، مانند محتوا، SEO، PPC و ایمیل مارکتینگ و … را دربر میگیرد. شرکت اقیانوس آبی با ارائه آموزش و مشاوره مدیریت کسب و کار، به مدیران و کارآفرینان کمک می کند تا کسب و کارشان را در تمام حوزه ها رشد و توسعه دهند. سازگار کردن انواع مارکتینگ کسب و کار با روش های زیست محیطی در ابتدا ممکن است کمی هزینه در بر داشته باشد.
بازاریابی موتور جستجوگر (Search Engine Marketing)
اما ارزش هایی که این کار در دراز مدت ایجاد می کند، بسیار بیشتر از هزینه های اولیه است. علاوه بر آن امروزه مردم محصولات سازگار با محیط زیست را بیشتر ترجیح می دهند. از آن جا که تولید هر محصول و خدمتی مقداری زباله ایجاد می کند، هر کسب و کاری که بتواند برای محیط زیست قدمی بردارد می تواند از بازاریابی سبز استفاده کند. خلاقیت رکن اساسی این نوع از انواع بازاریابی محسوب می شود و تلاش بر آن است که از طرق غیر منتظره و به میزان زیاد توجه مخاطبان به سمت برندی جلب شود. بازاریابی چریکی از تاثیرگذاری بسیار بالایی برخوردار است و بیشترین نرخ تعامل و به اشتراک گذاری را در بین انواع دیگر بازاریابی دارد، اما به انرژی بالا و عملکرد سریع احتیاج دارد. B2I روندی است که کسب وکارها را در ارتباط و تعامل مستقیم با مصرفکنندگان نهایی و مشتریانشان قرار میدهد.
بازاریابی احساسی هیجانی (Emotional Marketing)
تکنیک های زیادی در بازاریابی مخفیانه وجود دارد که رایج ترین آنها قرار دادن محصول و بازاریابی مخفی است. یک استراتژی بازاریابی که مخاطبان را به تعامل با یک کسبوکار در یک دنیای واقعی دعوت میکند. این کسبوکار به مشتریان خود، نه تنها پیشنهاد (محصول یا خدمات) خود را نشان میدهد، بلکه ارزشهای خود را به آنها مینمایاند.