در واقع محتوای تولید شده در جهت شناخت و ارائه اطلاعات به مشتری در خصوص کالا یا خدماتی خاص میباشد. در یک تعریف کوتاه پیرامون بازاریابی باید گفت؛ “بازاریابی به مجموعه فعالیتهایی گفته میشود که توسط افراد متخصص و آموزش دیده، در جهت فروش محصولات و کالاهای مختلف و نیز ارائه خدمات در سطح جامعه صورت میگیرد”. از انواع دیگر بازاریابی که بسیار جنجال برانگیز بوده و همیشه بین مفید بودن و قانونی بودن یا نبودن آن بحث است،بازاریابی شبکه ایاست. در این مقاله به این مطلب اکتفا می کنیم که بازاریابی شبکه ای در بسیاری از کشورها از جمله ایران ممنوع است. اگر می خواهید در مورد نتورک مارکتینگ و نحوه ی کارکرد آن بدانید می توانید مقاله ی مشکلات بازاریابی شبکه ای (بازاریابی چند سطحی) چیست؟ را در این خصوص مطالعه کنید. اگر هم اکنون چرخی در اینترنت بزنید و عبارت “ انواع بازاریابی” را جستجو کنید، با نتایج بیشماری رو به رو می شوید.
- استراتژی بازاریابی باعث ایجاد تمرکز میشود و به شما کمک میکند به عوامل و شخصیتهایی که تأثیری در افزایش سود کسبوکار شما ندارند، توجه نکنید.
- در ادامه انواع بازاریابی به بازاریابی محتوا می رسیم که این روزها به خاطر بازار داغ کسب و کار آنلاین و رپورتاژ آگهی خیلی مورد توجه می باشد.
- برای جذب و حفظ افرادی که کسب و کار شما برای موفقیت نیاز دارد ، نه تنها باید انتظارات آنها را در هر مرحله برآورده کنید بلکه از آنها نیز فراتر بروید.
- جلب رضایت مشتری و حفظ مشتریان واقعی و تشویق مشتریان فعلی به خرید بیشتر به عنوان بازارداری شناخته میشود.
- بازاریابی درون فروشگاهی هر نوع بازاریابی است که در یک فروشگاه خرده فروشی انجام می شود.
سه جزء مهم بازاریابی عبارتاند از شرکت، مشتری و رقابت که برای ایجاد یک استراتژی موفق هستند. نرم افزار اتوماسیون سازی ایمیل ها هم توجه بیشتری نمایید چون براساس شاخصهای مهمی آن را ارسال میکنند. این روش بازاریابی بر حسب تنوع جنسیت، ذائقه، فرهنگ و انتظارات بازاریابی و ارائه محصول را انجام میپذیرد. بعضی از منابع در پاسخ به سؤال انواع مارکتینگ چیست، بیش از ۱۵۰ روش را معرفی میکنند. آکادمی بازار مجموعه ای آموزشی و مشاوره ای با مدیریت استاد احمد محمدی است که سابقه ارائه خدمات به هزاران نفر در سراسر کشور در زمینه توسعه مهارتهای فردی و شغلی را دارد. مفهوم «گسترش شادی» در این کمپین به موقعیت برند کوکاکولا در بازارهای بین المللی کمک بزرگی کرد.
۱۵۰ – تله مارکتینگ (Tele Marketing)
این نوع در زمان واقعی هر استراتژی است که از اطلاعات به روز استفاده میکند. بازاریابهای دیجیتال بر روی تعداد کلیکهایی که میتوانند ایجاد کنند وسواس دارند. نوع ترغیب یا ترویجی، که ازآنچه در مورد روانشناسی انسان میدانیم استفاده میکند تا نحوه احساس ما نسبت به چیزهایی را دستکاری کند.
۱۴۰ – بازاریابی خریدار (Shopper Marketing)
در حالت ایده آل، سود حاصل از مجله خبری بازاریابی مستقیم محصول، از طریق شبکهای از افراد در یک تیم بهدست میآید. برخی از شرکتها قادر به اجرای استراتژیهای بازاریابی هستند که مربوط به مخاطبان به شکل گسترده باشد. در دنیای امروز رایج است، نوع اینترنتی انواع بازاریابی است که بهصورت آنلاین انجام میشود. نوع صنعتی زمانی اتفاق میافتد که یک تجارت تلاش میکند محصولات یا خدمات صنعتی را به شرکت دیگری بفروشد.
در بازاریابی میدانی که یکی از انواع بازاریابی سنتی است شما به بیرون می روید ومحصولات یا خدمات خود را به شکل مستقیم برای بازار هدف خود تبلیغ می کنید. توزیع اشانتیون محصول، ارائه دمو محصول یا پخش کردن بروشور از جمله روش های بازاریابی میدانی است. بازاریابی بشارتی Evangelism Marketing این نوع بازاریابی، شبیه به بازاریابی دهان به دهان است. برای به کارگیری بازاریابی بشارتی، شرکت می بایست میزان مشتریان حامی برند خویش را افزایش دهد، این به دین معناست که این مشتریان ویژگی های محصول یا خدمات را ترویج می دهند و سود شرکت را افزایش خواهند داد. در این حالت، نه تنها سود بیشتری برای سهامداران خویش ایجاد مینمایند، بلکه سهم بازار خویش را نیز افزایش و تاثیری بیشتری بر بازار خواهند داشت. بازاریابی شبکههای اجتماعی یکی از محبوبترین روشهای بازاریابی است که البته زیر شاخه بازاریابی دیجیتال نیز هست و همچنین لازم است بدانید شبکههای اجتماعی به عنوان یک ابزار در دیجیتال مارکتینگ شناخته میشود.