انواع بازاریابی چیست ؟ بررسی 15 نوع بازاریابی با مثال پردیسا یوسفی | marketing-schools

اگر در حوزه مجله خبری بازاریابیی تخصص دارید، محتوای آموزشی تهیه کنید و با ارائه آن در ایران آکادمی درآمد کسب نمایید. در واقع با توجه به کانال‌های مختلف بازاریابی، هر کسب‌وکار می‌تواند کانال مورد نظر خودش را انتخاب کند، یعنی پروسه انتخاب کانال بازاریابی یک پروسه تخصصی است. نوع عمودی یک بازار خاص است، بنابراین نوع عمودی هر نوعی است که گروه خاصی از افراد را هدف قرار می‌دهد. افزایش فروش ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، اما بازاریابی تراکنشی می‌تواند بسیار غیر شخصی باشد، بنابراین شاید طول عمر این نوع زیاد نباشد. نوع تبلیغاتی، هدفش این است که دلایل دیگری برای خرید یک محصول یا خدمات به مشتریان ارائه دهد. نوع خارج از خانه تبلیغاتی است که به طور خاص برای دستیابی به مشتریان در زمان حضور در خانه طراحی نشده است بلکه در فضایی باز و خارج از خانه صورت می‌گیرد.

  • تأثیر مارکتینگ برندهایی که به صورت استراتژیک و هوشمندانه این فرایند را پیاده می‌کنند، بسیار بیشتر است.
  • در وویس مارکتینگ از اسپیکرهای هوشمند مثل الکسا یا گوگل هوم برای ارزش افزایی به مخاطبان و پاسخ به سوالاتشان استفاده می شود.
  • توی این روش با اینفلوئنسر ارتباط برقرار می‌کنید تا محصولتون رو تبلیغ کنن.
  • هدف در اینجا شکل دادن به درک عمومی از برند شما و برجسته کردن شرکت شما به عنوان یک رهبر صنعت است.

توجه داشته باشید که با وجود گستردگی کانال‌های مختلف برای انجام دیجیتال مارکتینگ، نمی‌توان بازاریابی اینترنتی را جایگزین آفلاین و سنتی کرد. بازاریابی پایگاه داده نوعی بازاریابی مستقیم با استفاده از پایگاه داده های مشتریان یا مشتریان بالقوه برای ایجاد ارتباطات شخصی به منظور تبلیغ محصول یا خدمات برای اهداف بازاریابی است. روش ارتباط ، مانند بازاریابی مستقیم ، می تواند هر رسانه ای باشد که بتواند آدرس دهی کند.

تبلیغات و بازاریابی چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

این نوع بازاریابی نیز به‌گونه‌ای است که با تحریک احساسات مخاطب یا مشتری، موجب افزایش فروش شرکت و از جانب دیگر کمک یا حمایت از فرد یا موسسه‌ای صورت می‌گیرد. در واقع در بازاریابی حمایتی، مزایای اجتماعی شامل حال برند و مشتری خواهد شد و در نتیجه موجب خلق یک ارزش اجتماعی می‌شود. به عنوان مثال، فرض کنید در یک وب سایت کتابفروشی هستید و به دنبال خاطره‌ای یا کتاب خاصی هستید. دفعه بعد که وارد سیستم می‌شوید، ممکن است توصیه‌هایی برای خاطرات یا آن کتاب خاص از نویسندگان دیگر ببینید. این استراتژی، مشتریان را در جایی که هستند ملاقات کرده و برای برآوردن نیازهای آن‌ها تنظیم می‌کند. بازاریابی تعاملی یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر محرک است که گفت‌وگوی بین یک برند و مخاطبانش ایجاد می‌کند.

بازاریابی شبکه ای (Network Marketing)

این هم یکی از روش‌های تبلیغاتی برای برند خاصی می‌باشد که توسط برنامه‌ریزی دقیق و از طریق صدور بیانیه‌های مطبوعاتی و یا انتشارات رسانه‌های خبری و اطلاعاتی مانند رادیو تلویزیون روزنامه انجام می‌پذیرد. سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، یکی از مؤثرترین انواع بازاریابی دیجیتال و جذب ترافیک است. در فرایند سئو، با بهینه سازی عملکرد سایت نمایش وبسایت برای کاربران بیشتر می شود. با بهینه سازی سایت (سئو) شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطبان خواهید داشت.

در این نوع بازاریابی محصول را با قیمت بسیار پایین و ناچیز حتی بعضا رایگان هم ارائه می‌کنند. چیزی مشابه اجناس یا کالاهای حراج خورده که این امکان را به شما می‌دهد که از اجناس تولیدی فلان سازمان یا شرکت به قیمت به مراتب پائین‌تری برخوردار گردید. بازاریابی ایمیلی که از طریق ایمیل و ارسال پست الکترونیک به شکل تبلیغات برای افراد یا مشتریان است. بازاریابی چریکی رو خیلی دوس دارم ولی به نظرم مثل بنزین عمل می کنه ، همونقدر سریع که مخاطب جذب می کنه به همون سرعت هم کمپین تبلیغاتی رو به فراموشی میره. از انواع بازاریابی موارد بیشمار دیگری باقی مانده است، اما در حال حاضر این بحث را با معرفی موارد مطرح شده به پایان می رسانیم. اگر به دنبال شناخت انواع استراتژی های بازارایابی و آشنایی با اصطلاحات رایج در بازاریابی به طور مثالاستراتژی اقیانوس آبیو یاماتریس بوستونهستید، پیشنهاد میکنیم سایر مقالات ما در حوزه مارکتینگ را مطالعه کنید.

http://centraldiesel.ir