بازاریابی دانشگاهی، فرآیندی است برای تبلیغ محصولات یا خدمات به دانشجویان در محوطه دانشگاه. اغلب شامل سفیران برند میشود که با دریافت پول آگاهی را به کسب و کار میدهند. بر خلاف بازاریابی اکتسابی که در آن تمرکز بر کسب مشتریان جدید است، بازاریابی مشتری بر حفظ مشتریان فعلی شما متمرکز است. هدف نهایی این است که مشتریان خود را با محصول یا خدمات خود و همچنین خدمات عالی به مشتری خوشحال کنید تا آنها را به حامیان برند تبدیل کنید. بازاریابی پنهانی یا بازاریابی مخفیانه زمانی اتفاق میافتد که برندها محصولات یا خدمات خود را به مشتریانی که نمیدانند برای آنها بازاریابی میشوند، تبلیغ میکنند. به عنوان مثال، زمانی که در حال تماشای یک برنامه تلویزیونی هستید و یک محصول مارک دار را میبینید که در عکس ادغام شده است.
انواع بازاریابی : ۱۲۶ – بازاریابی در زمان واقعی (Real-Time Marketing)
بازاریابی اکتسابی بر جذب و تبدیل مراحل برای تبدیل افراد غریبه به سرنخهای واجد شرایط فروش متمرکز است. این نوع بازاریابی، برندها را از طریق ایمیل به سرنخها، مشتریان بالقوه و مشتریان مرتبط میکند. از کمپینهای ایمیلی میتوان برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد ترافیک به کانالهای دیگر، تبلیغ محصولات یا خدمات، یا پرورش سرنخها برای خرید استفاده کرد. در این بازاریابی کسبوکارها از کانالهای دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانههای اجتماعی، ایمیل و وبسایتها برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده میکنند. امروزه بیشتر از اینترنت و ابزارهای مرتبط با آن برای انتقال این تجربهها استفاده میشود. بازاریابی اکتسابی نوعی از انواع بازاریابی است که ترفندها و استراتژیهای بازاریابی را به کار میبرد، اما بر نحوه مزیت گرفتن از آنها تمرکز میکند.
- اینطوری مشتری خودش علاقهمند میشه که بیشتر با محصولتون آشنا بشه و اگه مسیر رو درست بچینید، خودش میاد سراغتون و محصولتون رو میخره.
- بازاریابی وفاداری از طریق ارائه مشوقهای مختلف بر حفظ مشتری متمرکز است.
- اهمیت marketing آن جایی مشخص می شود که برندهای بزرگ دنیا مثل تویوتا و بنز، سیستم بازاريابي و فروش بسیار حرفه ای دارند و برای انواع بازاریابیخود هزینه های هنگفتی پرداخت می کنند.
- اگر در حوزه خاصی تخصص دارید، محتوای آموزشی تهیه کنید و با ارائه آن در ایران آکادمی درآمد کسب نمایید.
- اما در فروش آنلاین محصولات، نوع محصول و منبع فروش روی میزان فروش تاثیر میگذارد.
در این روش یک کسب و کار منافعی برای فروشندگان محصول خود در نظر میگیرد و بابت هر فروش موفق مبلغی را به عنوان کمیسیون به فروشنده پرداخت میکند. بازاریابی برونگرا یکی از شیوههای محبوب در دهههای گذشته بود که شرکتها تمایل به تبلیغ از طریق تماس سرد، ایمیلهای پشت سرهم و پخش تبلیغات پرینتی در اماکن عمومی داشتند که بدون توجه به تمایل مخاطبان صورت میگرفت. لازم است بدانید که انتقال پیامهای تبلیغاتی از این طریق میتواند مزاحمت بسیاری برای مخاطبان ایجاد کند. بازاریابی میدانی یا همان فروش میدانی، یک شکل سنتی از بازاریابی است که شامل تبلیغ محصولات یا خدمات شما به طور مستقیم به مخاطبان هدف شما میشود.
حتی یک اینفوگرافی پر از مجله خبری بازاریابی نیز میتواند محتوا بسیار ارزشمندی باشد. یکی از رایجترین انواع بازاریابی که امروزه با استقبال زیادی از سمت کسبوکارها مورد استقبال گرفته است، بازاریابی آنلاین میباشد. اینترنت و تمام ابزارهای جایگزین آن آخرین مدل و مرز برای بازاریابان است. حضور آنلاین تقریباً یکی از ضروریات قرن بیست و یکم و به عنوان بخشی از هرگونه تلاش بازاریابی به حساب میآید. بازاریابی میتواند در یک گستره عظیمی از فرمتها، وبسایتها و یا شبکههای اجتماعی و برنامههای کاربردی تلفن همراه انجام شود.
بازاریابی سلبریتی
بازاریابی شبکه های اجتماعی خود می تواند یک کمپین بر اساس انواع بازاریابی باشد. این نوع یکی دیگر از انواع بازاریابی بسیار کارآمد است، زیرا فرد بیشتر از یک برند میتواند از شخصی که میشناسد و به او اعتماد دارد خریداری کند. نوع معکوس به جای اینکه به طور فعال یک برند، محصول یا خدمات خاص را تبلیغ کند، هدف این است که مردم را ترغیب کند تا به دنبال کسب و کار، محصول یا خدمات مورد نظر خود باشند. یکی از انواع بازاریابی که دقیقاً درک میکند که چگونه انسان فکر میکند و بیشتر تأثیر خود را بر فروش ارائه میدهد. دومین نوع از انواع بازاریابی (افلیت مارکتینگ ) همان همکاری در فروش یا بازاریابی پورسانتی می باشد. هدف بازاریابی رابطهمند اجرای فعالیتهایی است که باعث افزایش ارتباط طولانی مدت با مشتریان و به موازات آن کاهش هزینه بازاریابی و افزایش فروش شود.