همانطور که از نام این نوع مجله خبری بازاریابی مشخص است، هدف جلب اعتماد مشتری با مشارکت چند برند معروف بر روی بازاریابی یک کالا به شمار میروند. در این نوع مارکتینگ، معمولاً برای اینکه بتوانند یک محصول استراتژیک را به فروش حداکثری برسانند، در بازاریابی با یکدیگر مشارکت خواهند کرد. یک رویداد، چه یک کارگاه، سمینار، نمایشگاه تجاری، کنفرانس و… باشد، به برندها کمک میکند مستقیما با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند و روابط پایدار ایجاد کنند. بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM شامل تمام استراتژیهایی است که برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما در صفحات نتایج موتور جستجو قابل مشاهده است استفاده میشود. با SEM، زمانی که کاربر کلمه کلیدی خاصی را جستجو میکند، میتوانید کسب و کار خود را در رتبه اول قرار دهید.
- بنابراین شهری به نام Halfway برای یک سال به Half.com تغییر نام داد.
- در آن زمان ایمیل اوج ابزار بازاریابها بود، AT&T اولین بنر تبلیغاتی را ساخت و صنعت CRM به تازگی آغاز شده بود.
- در این مقاله درباره کلیت بازاریابی ایمیلی و مزایای استفاده از آن صحبت خواهیم کرد.
- هدف از استفاده از این نوع بازاریابی ایجاد عامل غافلگیر کننده و سپس گرفتن توجه غیر منتظره از مخاطب است.
بازاریابی محتوا Content Marketing نیز یکی دیگر از انواع بازاریابی بشمار می رود که در این مورد، محتوا تولید و در کانال ها و بسترهای متفاوتی منتشر می گردد . این محتوا در جهت ارائه اطلاعاتی در مورد خدمات و محصولات مشخص به مشتری بالقوه و تأثیرگذاری بر آن، بدون استفاده از هیاهوی سنتی فروش و فروشندگی است. بسیاری از شرکتها برای ارتباط با مشتری، استراتژیهای خاصی را به کار میبرند. بازاریابی یا مارکتینگ روشی است که به کمک آن میتوانید محصولات و خدمات خود را به روشی خلاقانه به مشتری عرضه کنید. اگر شما هم میخواهید برای جلب نظر مشتری از تکنیکهای بازاریابی استفاده کنید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.
انواع بازاریابی: با ۱۸۰ نوع بازاریابی آشنا شوید.
در بازاریابی شرکت به شرکتB2B، یک شرکت در بین سایر شرکتها بازاریابی میکند و نسبت به معرفی کالا و خدماتی که در بین سایر شرکتها دارای مشتریان خاص است، اقدام میکند. این مدل از بازاریابی از طریق چاپ کاتالوگها صورت میگیرد که در آن عکس یا اطلاعات مربوط به جنس یا کالا روی کاتالوگها چاپ و به افراد یا مشتریان یا حتی مصرف کنندگان توزیع میشود. با این مدل از توزیع به مصرف کننده یا مشتری این امکان داده میشود تا از طریق کاتالوگ نسبت به خدمات یا جنس تولید شده اطلاعات کامل را بدست آورد. بازاریابی همکارانه یا افیلیت مارکتینگ زمانی رخ می دهد که یک کسب وکار به یک برند دیگر بابت هر خریدی که توسط مشتری به دلیل تبلیغات مستقیم یا غیرمستقیمی که آن برند انجام داده، کمیسیون پرداخت کند. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ برندها را به کمک ایمیل به لیدها، مشتریان بالقوه و مشتریان مرتبط می سازد.
بازاریابی ائتلافی
هر یک از انواع بازاریابی در نهایت به دنبال جلب توجه مخاطب و شناساندن برند و محصول به آنها است. اما کانال ها و استراتژی های مورد استفاده در هریک از این مفاهیم سبب می شود بازاریابی، انواع مختلفی پیدا کند. آن دسته از عملکردها و فعالیتهای تجاری و بازرگانی است که فرایندهای مبادله را بین تولید کنندگان و مشتریان سازمانی تسهیل میکند. بازاریابی پارتیزانی را جی کنراد لوینسون در سال ۱۹۸۴ در کتابی با عنوان بازاریابی پارتیزانی تشریح کرد که در آن کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک را هدف خود قرار داد. در این روش شما میتوانید از تکنیکهای سئو و سایر تکنیکهای تبلیغاتی برای فروش محصول و یا ارائه خدمات خود استفاده کنید. حتی اگر صاحب یک شرکت کوچک هستید، بازاریابی میتواند نقش بسیار موثری در موفقیت شما در بازار داشته باشد.
انواع مارکتینگ مستقیم شامل آگهیها، کارت پستالها، بروشورها، نامهها، کاتالوگها و … است که مستقیماً برای مصرف کنندگان چاپ و ارسال میشود. این دسته شباهت بسیار زیادی با دسته چاپ دارد با این تفاوت که پیام بازار یابی به طور مستقیم به دست مخاطب میرسد. زمانی که برخی از مدیران نام انواع بازاریابی یا انواع مارکتینگ را می شنوند به یاد تبلیغات به شیوه های تکراری، استفاده از سلبریتی ها برای معرفی محصول و یا هزینه های زیاد و هنگفت برای عرضه محصولات می افتند. این طرز تفکر باعث می شود تا مدیران به اینکه بازاریابی چیست و انواع آن اهمیتی ندهند. در صورتی که شما نیز از این دسته مدیران هستید و یا علاقه دارید تا انواع بازاریابی و مارکتینگ را به شیوه درست وهدفمند بیاموزید، تا انتهای این مقاله در مورد انواع بازاریابی با ما همراه باشید.