بسیاری از ورزشها جذابیت گسترده جهانی دارند که به نوبه خود میتواند بر روی فروش تأثیر بگذارد. اما برای سایرین، این امر میتواند بیشتر در مورد ایجاد ترافیک و معرفی برند باشد. مثلاً در این نوع بازاریابی شما می توانید روی سئو سایت خود کار کنید. گزینه دیگر پرداخت به موتورهای جستجوگر برای تبلیغ در موقعیتهای بالقوه پرسود به صورت آنلاین است. اینیک اصطلاح بسیار گسترده است که شامل نام تجاری، قیمت گذاری، بسته بندی و تبلیغات میشود.
- البته شناخت بازار و جذب مشتری یکی از ارکان بسیار مهم در بازاریابی محسوب میشود و تنها شناخت انواع بازاریابی کافی نیست.
- طرح استراتژی نحوه تعامل یک شرکت با مصرف کنندگان و بازار را مشخص میکند.
- در بعضي شرايط توليد کننده گان با ايجاد محدوديت در زمينه ارائه کالا و خدمات مورد نظر زمينه افزايش متقاضي را به وجود مي آورند .
- گاهی اوقات به عنوان نوع وفاداری [شماره ۸۸] شناخته می شود ، بازاریابی در جامعه مفید است زیرا هزینه نگهداری مشتری همیشه ارزان تر از هزینه دستیابی به یک مشتری جدید خواهد بود.
امروزه روش های مختلفی برای بازاریابی وجود دارند که با توجه به شرایط و ویژگی های برند می توان مناسب ترین آن ها را مورد استفاده قرار داد. بازاریابی سبز نوع دیگری از انواع بازاریابی اجتماعی است که محصول یا خدمت بر اساس مزایایی که نسبت به محیط زیست دارد تبلیغ می شود. بازاریابی سبز که به آن گرین مارکتینگ نیز گفته می شود در اواخر دهه 1980 معرفی شد.
بازاریابی از طریق برندسازی و یا نام تجاری
صرف نظر از اینکه با برقراری ارتباط با یک تأثیرگذار، میتوانید از موقعیت آنها استفاده کنید و به سرعت برند خود را رشد دهید. امروزه، اگر محصولی “سبز” تلقی میشود، مزیت فروش قابلتوجهی به صاحب محصول میدهد. نوع سبز از دیدگاهی سازگار با محیط زیست برای تبلیغ یک برند یا محصول استفاده میکند. اکنون، با دسترسی گسترده به اینترنت، بازاریابی جهانی دیگر تنها برای شرکتهای بزرگ نیست. اینکه مشتری از برند کاملاً رضایت داشته باشد و در مورد برندی خاص شروع به صحبت کردن کند، در آینده مصرفکنندگان بیشتری جذب این برند میشوند. کارمندان مشتری بالقوه و سفیران برند هستند، به همین دلیل بسیاری از شرکتها دارای تخفیف و بستههای مزایای کارمندان هستند.
بازاریابی شبکه ای (Network Marketing)
هر مجله خبری بازاریابی و یا سازمانی باید اهدافی را دنبال کرده و برای فروش و معرفی محصو لات خود، استراتژی های خاصی داشته باشد. در بازاریابی احساسی هیجانی تمرکز برندها روی تحریک عواطف و هیجانات انسانی است، احساساتی مانند عشق، ترس، همدردی و حتی تنفر نمونههای مورد توجه در این نوع از بازاریابی هستند. در این روش هدف برند ایجاد یک اثر احساسی در مخاطب است تا از این طریق تاثیر ماندگاری را در ذهن مخاطب به جای بگذارند. ارائه انواع تستر ، اشانتيون و هداياي تبليغاتي به صورت رايگان در راستاي معرفي محصول مورد نظر . ارائه پکيج تبليغاتي محصول جديد به همرا ه محصولا ت پر فروش قديمي که بازار هدف خود را پيدا کرده اند .
اینطوری مشتری خودش علاقهمند میشه که بیشتر با محصولتون آشنا بشه و اگه مسیر رو درست بچینید، خودش میاد سراغتون و محصولتون رو میخره. بازاریابی مشارکتی Partnership Marketing نیز خوانده می شود،این تکنیک سبب ایجاد یک رابطه عمیق بین برندهای مکمل می گردد، از سوی دیگر این استراتژی مشارکتی دارای منافع بر هر دو برند(شرکت) خواهد بود. پس از آشنایی با انواع بازاریابی، در نهایت شما باید روشی را انتخاب کنید که برای خریدار، محصول، بودجه و منابعتان مناسب باشد تا با کمک اطلاعات خود یک برنامه ریزی بازاریابی درست داشته باشید. فروش لوازم هیچ لذتی ندارد، به همین دلیل سوزان باید درباره قدرت بازاریابی سببی چیزهایی میآموخت. او جعبههای اهدایی دارد که در اتاق کارمندان میگذارد و به کارمندان داوطلب در امور خیریه مرخصی میدهد.