انواع بازاریابی کدامند؟ + معرفی کامل ۱۰۰ از صفر | marketing-schools

تصور کنید که فیلم Scary movie برای تبلیغ خود به شما درباره ژانر فیلم هیچ نگوید و یا حتی ژانر فیلم را برخلاف آنچه هست معرفی کند. به این ترتیب مخاطب این فیلم با دیدن آن شوکه شده و خود این شک باعث می‌شود این فیلم سال‌ها مورد بحث و نقد در بین مردم باشد. با همین روش تبلیغ توانست بیشتر از هر فیلم دیگری در تاریخ سینما نقد دریافت کند. این موضوع که مردم مایل به صحبت درباره این فیلم بودند، ناشی از نوع بازاریابی برای آن است. سازمان‌هایی که استراتژی مارکتینگ دارند، یعنی به صورت کاربردی با تعریف این مفهوم آشنا شده‌اند و می‌توانند از این علم در جهت رشد کسب‌وکارشان استفاده کنند. منظور از رشد کسب‌وکار، افزایش درآمد، افزایش آگاهی برند و افزایش فروش است.

  • مظور از بازار یابی ویروسی، استفاده از یک آیتم محتوایی (متن، تصویر یا ویدئو) تأثیرگذار در راستای اهداف بازار یابی است.
  • بازاریابی مجدد به شرکت‌ها کمک می‌کند با افرادی که قبلاً از یک وب‌سایت بازدید کرده‌اند، ارتباط برقرار کنند.
  • نوع رویداد زمانی است که یک کسب و کار برای افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش، اقداماتی را در یک رویداد یا گردهمایی خاص انجام می‌دهد.
  • بازاریابی جذاب اوج تلاش های بازاریابی شما برای جلب مشتری به سمت خود و برند شماست.

به عنوان مجله خبری بازاریابی می توان به بازاریابی پارتیزانی، بازاریابی مویرگی، بازاریابی حسی، وبازاریابی قطره ای و … اشاره کرد که همگی از جمله مفاهیم جدید در مارکتینگ محسوب می شوند. بازاریابی مویرگی برگرفته از وظیفه ی مویرگ ها در رساندن خون به سلول است و در این نوع بازاریابی توزیع مویرگی محصول تا آخرین فروشنده انجام می پذیرد. با ریمارکتینگ می‌توانید کسانی که از خرید منصرف شده‌اند را هوشمندانه به خرید دعوت کنید. در این مقاله درباره کلیت بازاریابی ایمیلی و مزایای استفاده از آن صحبت خواهیم کرد.

بازاریابی تشویقی (Persuasive Marketing)

کلیه حقوق مطالب منتشر شده بر روی این سایت متعلق به شبکه تحول آموزش‌محور (شبتا) به سرپرستی علیرضا قنادان بوده و هرگونه بازنشر آن بدون پیوند به منبع اصلی غیرقانونی است. شاخص کلیدی عملکرد در بازاریابی چه معنایی دارد؟ آیا می‌دانید چه چیزی می‌تواند تلاش‌های بازاریابی شما را به ثمر برساند؟ ذهنیتی از چگونگی عملکرد بخش… دنبال یک مدل بازاریابی هستم که در هیچکدام از مدلهای بازاریابی قرار نگیرد مدلهای b2b و… درتمام انها جا نگیرد ولی جوابی پیدا نکردم .

انواع بازاریابی : ۲۷ –  بازاریابی از راه دور (Close Range Marketing)

این نوع بازاریابی که به عنوان Industrial Marketing یا B2B Marketing نیز شناخته می‌شود، راهی برای ترویج کسب‌وکار و افزایش سود است. بازاریابی افزوده، ایده افزودن ارزش به یک پیشنهاد، از طریق یک پیشنهاد نوآورانه اضافی است. بنابراین با استفاده از مزایای اضافی ، بازاریابی افزوده احتمال فروش را افزایش می دهد. وقتی یک کسب‌وکار پولی رو مثلا به یک برنامه پر مخاطب میده که توی برنامه‌اش براش تبلیغ کنه. بازاریابی صوتی به کمک فایل‌های صوتی به افراد آموزش میده و به سوالهاشون جواب میده. برگزار می‌شود تا با ایجاد فرصت‌های شبکه‌ای، برنامه‌های سرگرمی و مهمانی، صرف خوراکی‌های خوشمزه و رویدادهای به یادماندنی، تجربه بی نظیری را در اختیار مشتری قرار دهد.

با توجه به داده‌هایی که جمع آوری می‌کنید یکی از انواع بازاریابی مناسب با کسب و کار خود برگزینید و در طول زمان اگر نیازی به تغییر آن داشتید با در نظر گرفتن شرایط کسب و کار روش خود را تغییر دهید. در پایان باید اضافه کنیم که در این مسیر اگر احساس می‌کنید تجربه لازم را در اختیار ندارید حتما از کمک و مشاوره افراد متخصص بهره‌مند شوید و به آن‌ها اعتماد کنید. بهتر است این نکته را بدانید که هدف انواع مارکتینگ، تنها تحریک مخاطب برای خرید محصول شما است و این کار توسط روش‌های مختلف صورت می‌گیرد. بازاریابی با یک تولید کننده شروع می‌شود و به یک مصرف کننده پایان می‌یابد.

http://centraldiesel.ir