به طور مثال تبلیغات مرتبط با حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از فقر و حتی حمایت از کودکان سرطانی و دیگر مسائل از این جنس در گروه بازاریابی سببی قرار میگیرند. همانطور که میدانید، لازمه داشتن یک کسب و کار خوب، این است که در ارتباط با انواع بازاریابی، اطلاعات مفیدی را کسب کنید. امروزه، بازاریابی یا مارکتینگ، به نوعی با زندگی انسان آمیخته شده است.
- هدف از این نوع بازاریابی نگهداری و مراقبت از ارتباط با مشتریان کنونی است، به صورتی که این افراد مشتریان جدید را به سمت شما هدایت کنند.
- برند Walgreens با افزایش راههای ارتباطی خود با مشتریانش میزان فروش خود را شش برابر کرده است.
- نوع شرکتی بیشتر درباره تفسیر سطح بالا از یک برند در ارتباط با نحوه فروش یک محصول یا خدمات فردی صحبت میکند.
- بازاریابی شبکهای در ایران در بیشتر موارد ممنوع است و شرکتهای کمی اجازه استفاده از این نوع از بازاریابی را دارند.
بازاریابی رسانه ای متقابل به قرار دادن پیام بازاریابی در اشکال مختلف در مقابل مشتری است. بازاریابی از راه دور یک فناوری نوظهور است که به مشاغل اجازه می دهد هم کالاها و خدمات را تبلیغ کنند و هم مشتریان خود را در تعامل با تجارت مشارکت دهند. معمولاً از فناوری بلوتوث برای انتقال محتوا به دستگاه های تلفن همراه یا لپ تاپ های موجود در محدوده فرستنده استفاده می کند.
محتوای تولید شده توسط کاربر یا بازاریابی توسط کاربر (User-generated Marketing)
بازاریابی ویدیویی این روزها به دلایل مختلف یکی از انواع بازاریابی بسیار مؤثر است. نوع مخفی به گونهای طراحی شده است که مردم را آزار دهد و با یک نوع اذیت و آزار میل بشر را برای کسب اطلاعات بیشتر به سمت خود جذب میکند. نوع مخفی کاری چیزی را برای شخص تبلیغ میکند، بدون اینکه متوجه شود که به بازار عرضه شده است. نوع اجتماعی فعالیتهای بازاریابانی است که قصد دارند افراد را تحت تأثیر قرار دهند تا اقدامی انجام دهند که هم به نفع خودشان باشد و هم برای جوامعی که در آن زندگی میکنند سود آور باشد. اساساً، نوع خدمات، هر روش بازاریابی است که در یک صنعت مبتنی بر خدمات کاربرد دارد. و یا با پرداخت هزینه به موتو های جستجو مانند گوگل از سرویس گوگل ادز برای نمایش تبلیغات شما بر اسا کلیک روی تبلیغ در صفحات سرچ گوگل، برنامه های موبایلی گوگل و اپ استور گوگل تبلیغات شما را نمایش دهد.
انواع بازاریابی : ۷۰ – بازاریابی کالا (Goods Marketing)
با تأکید بر تصمیمات اساسی که بر مسیر بلندمدت مجله خبری بازاریابی تأثیر میگذارد؛ برای هر شرکت منحصر به فرد است و بر اساس محصول، منابع، رقابت و بازار هدف آن تعیین میشود. یعنی اگر میخواهید یک نوع بازاریابی مناسب کسبوکارتان انتخاب کنید اول به منابع تان دقت کنید و بعد به سراغ طراحی استراتژی بازاریابی بروید. بدون استراتژی مانند یک فرد گم شده در بیابان هستید که حتی قطب نما یا نقشه ندارد و منتظر شانس میماند.
امروزه بازاریابی به یک عنصر اساسی در هر شرکتی تبدیل شده است، صرف نظر از اینکه در چه اندازه و در هر بخشی که باشد. بازاریابی روشی است که سازمانها برای ارتباط با مخاطبان هدف خود و جذابیت بیشتر محصولات و خدمات خود به منظور افزایش فروش و سودآوری فرآیندها از آن استفاده میکنند. بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی قرار میگیرد و از تکنولوژی استفاده میکند که در گذشته برای مخاطبان موجود نبود. این نوع بازاریابی تمام اقدامات بازاریابی را که از دستگاههای الکترونیک یا اینترنت استفاده میکنند شامل میشود. کسب و کارها میتوانند با استفاده از کانالهای دیجیتال مانند موتورهای جستجوگر، شبکههای اجتماعی، ایمیل و وب سایت با مشتریها ارتباط داشته باشند.