استراتژیهای بازاریابی معمولی تبلیغاتی شامل مسابقات، ارائه هزینهها، تخفیفها و نمونهها است. نوع روابط عمومی برای افزایش آگاهی از برند یا محصول با رسانهها همکاری میکند. درست همانطور که به نظر میرسد، نوع شخصی در ایجاد پیامهای تبلیغاتی برای مشتریان ایجاد میشود. اگر درنتیجه جستجو برای یک کلمه کلیدی با ارزش تجاری رتبه بندی خوبی کسب کنید، حتی در هنگام خواب، ترافیک [رخدادهای احتمالی] مربوط به وب سایت خود را بهصورت خودکارمی توانید جذب میکنید. ما میتوانیم در مورد کتابهای الکترونیکی، جلسات استراتژی از طریق تلفن، محصولات ارزان قیمت، عضویت در باشگاهها و انواع موارد مشابه صحبت کنیم، تا زمانی که دستور کار این باشد که درنهایت محصول دیگر را بفروشیم. به عبارت دیگر، همه ما فرد خاصی هستیم که با استفاده از پیامهای بازاریابی میتوانیم با افراد و جوامع دیگر ارتباط برقرار کنیم.
- فرهنگ لغت وبستر می گوید “دیمارکتینگ” استفاده از تبلیغات برای کاهش تقاضا برای کالایی است که کمبود آن وجود دارد.
- شخصی سازی تعاملات، موجب افزایش وفاداری مشتری و بازگشت سرمایه بهتر می شود.
- با این حال بازار یابی در فضای دیجیتال کار ساده ای نیست و در مسیر استفاده از این روش با چالشها و مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهید شد.
- برای شروع و جذب ایمیل مخاطبان خود، فرمهای جذاب با فیلد نام بازدیدکنندگان و آدرس ایمیل آنها به وبسایت خود اضافه کنید.
وقتی برای یک سری مشتریهای خاص، محتوا تولید میکنین و تبلیغات انجام میدین، یعنی از بازاریابی مبتنی بر کاربر استفاده میکنین. این نوع بازاریابی با به کارگیری تجهیزات دیجیتال مثل تلفن همراه هوشمند، رایانه، تبلت و بیلبوردهای دیجیتال برای مطلع نمودن مشتریان و شرکای تجاری در مورد کالا و خدمات می پردازد. در این مورد، محتوا تولید و در کانال ها و بسترهای متفاوتی منتشر می گردد . این تکنیک بازاریابی در خصوص برآوردن نیازها و احتیاجات مشتریان حاضر در یک گروه اجتماعی در یک منطقه جغرافیایی خاص است و با جذب مصرف کنندگان جدید از خارج آن گروه نیز مخالف است. بسیاری از سازمانها با ارائه اطلاعات مهم درباره برند خود به معرفی آن میپردازند تا توسط مخاطبی دیده شوند و تجربه خوبی را در اختیار مشتری قرار دهند. همچنین ممکن است در پایان رویداد بتوانند شرکت کنندگان را به خرید ترغیب نمایند.
بازاریابی انبوه (Mass Marketing)
نوع نرخ مجله خبری بازاریابی شکلی از بازاریابی است که با توجه به پول درآمدی که [از نرخ تبدیل] دارد ارزیابی می شود. گاهی اوقات به عنوان نوع وفاداری [شماره ۸۸] شناخته می شود ، بازاریابی در جامعه مفید است زیرا هزینه نگهداری مشتری همیشه ارزان تر از هزینه دستیابی به یک مشتری جدید خواهد بود. هنگامی که آنها در مورد تجربیات خود صحبت می کنند ، این امر به غیر مشتریان کمک می کند تا محصول را راحت تر بشناسند. این موارد تولیدکنندگان، عمدهفروشان، توزیعکنندگان، خردهفروشان، بازاریابان را تحت سلطه خود دارد.
انواع بازاریابی : ۹ – بازاریابی مقالهای (Article Marketing)
بازاریابی جذاب اوج تلاش های بازاریابی شما برای جلب مشتری به سمت خود و برند شماست. مانند هر استراتژی بازاریابی دیگر ، بازاریابی جاذبه به دنبال متمایز کردن برند شما از رقبا با ایجاد جذابیت شرکت شما برای خریداران احتمالی است. بازاریابی معاملاتی یک استراتژی تجاری است که بر معاملات منفرد و “نقطه فروش” متمرکز است. تأکید بر به حداکثر رساندن کارایی و حجم فروش فردی است نه ایجاد رابطه با خریدار.
بازاریابی اینفلوئنسرها نوعی بازاریابی در شبکه های اجتماعی است که شامل تایید و قرار دادن محصول از طرف اینفلوئنسرها، افراد و سازمان هایی که ادعا می کنند دارای سطح تخصصی دانش یا تأثیرگذاری اجتماعی در حوزه خود هستند. نوع افقی وقتی اتفاق می افتد که دو یا چند شرکت تجاری هم سطح که در یک حوزه مرتبط فعالیت میکنند، با یک دیگر برای بازاریابی یک محصول یا خدمات همکاری کنند. بازاریابی کارآفرینانه شناسایی فعالانه و بهره برداری از فرصتهای جذب و حفظ مشتریان سودآور از طریق رویکردهای نوآورانه در مدیریت ریسک ، استفاده اهرمی از منابع و ایجاد ارزش است. بازاریابی بانک اطلاعاتی عملی است که از داده های مشتری استفاده می کند تا پیام های بازاریابی شخصی تر ، مرتبط تر و موثرتری را به مشتریان (چه مشتریان موجود و چه مشتریان بالقوه) ارائه دهد.