انواع بازاریابی: 172 روش بازاریابی نوین برای رشد کسب‌وکار | marketing-schools

بازاریابی عصبی از علوم اعصاب برای به دست آوردن بینش در مورد تصمیمات مصرف‌کننده و پیش بینی رفتارها استفاده می‌کند. بازاریابی اطلاعاتی به نوعی از پیام اشاره دارد که بیشتر بر واقعیت‌ها و کمتر بر احساسات تمرکز دارد. طبق تحقیقات مستقل HubSpot، 61 درصد از بازاریابان مورد بررسی گفتند که بازاریابی تجربی یکی از موثرترین استراتژی‌ها برای شرکت آن‌ها است. این نوع بازایابی می‌تواند یک راه مقرون به صرفه برای جلب توجه گسترده باشد. با این حال، در صورت سوء تفاهم توسط مخاطبان یا قطع شدن آن توسط شرایط آب و هوایی، اجرای قانون یا سایر عوامل خارج از کنترل برند، این پتانسیل را نیز دارد که به بیراهه برود. هدف در اینجا به چالش کشیدن مخاطب و مجاب کردن آن‌ها به تفکر در مورد برند و ایجاد بحث است تا برند شما به خاطر سپرده شود و با احساسات مثبت همراه شود.

انواع بازاریابی : ۱۲۹ – بازاریابی مجدد (Re Marketing)

مثلا مجله خبری بازاریابی تلویزیونی، تماس‌های سرد یا ایمیل‌های تبلیغاتی از این دسته هستن. مثلا فرض کنید من میخوام از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنم. اگه یه کسب‌وکار B2B‌ داشته باشم بیشتر روی لینکدین تمرکز می‌کنم و اگه کسب‌وکارم B2C باشه بیشتر روی اینستاگرام متمرکز میشم. در نهایت اینکه، برای بازاریابی راه درست و غلطی وجود ندارد چون تا زمانی که بتواند شما را با مخاطب مورد نظر پیوند دهد، مؤثر است. بسیاری از شرکت‌ها از یک یا چند ترفند بازاریابی استفاده می‌کنند تا به کمک آن پیامشان را به کمپین‌های مختلف و افراد مختلف منتقل کنند.

درباره آکادمی بازار

نوع تجاری زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از شرکت‌ها کالا یا خدماتی را به شرکت دیگر عرضه کند و به‌صورت تجاری عمل کند. نوع خشت و ملات یک نوع بازاریابی است که در یک فروشگاه به‌صورت خرده‌فروشی وجود دارد. ضمناً اگر Google متوجه این موضوع شود، باید انتظار داشته باشید که وب سایت شما از طرف گوگل جریمه یا به اصطلاح (پنالتی) شود.

http://centraldiesel.ir

نوع مرکز تماس هنگامی اتفاق می افتد که یک شرکت تجاری به یک شرکت متخصص [یک مرکز تماس] اجازه تماس تلفنی را صادر کند و محصولات یا خدمات را به بازار عرضه تا تماس های موردنظر ارائه شوند. در این روش بازاریابی برای برند، وب سایت، محصول و یا خدمات شخص دیگری انجام می گیرد و در ازای انجام این بازاریابی در صورت به نتیجه رسیدن به شخص بازاریاب پورسانت تعلق می گیرد. نوع فردی، یک استراتژی جایگزین B2B است که مشتریانی را که دارای نوع خاصی از حساب هستند، هدف قرار می‌دهد. از فواید تکنیک های جدید بازاریابی اینه که که شما می تونین نتیجه رو سریع ببینین و مانیتور کنین و در صورت لزوم بهبود بدین.

  • بسیاری از شرکت ها از کارشناس ها و بازاریاب های تلفنی جهت معرفی و فروش محصولات و خدمات خودشان استفاده می کنند.
  • تصمیم گیری برای جایگاه محصول و پیام رسانی درباره آن، معرفی محصول و اطمینان داشتن از درک مزایا و ویژگی‌های محصول توسط فروشنده و مشتری.
  • قبل از شروع به مارکتینگ مشخص کردن هدف و چشم‌انداز شرکت بسیار مهم است.
  • این نوع بازاریابی، محتوای جذاب یا تبلیغاتی رو برای مخاطب ایمیل میکنه و هدفش اینه که رابطه بهتری با مشتری برقرار کنه.
  • بازاریابی تعاملی یک عمل بازاریابی یک به یک است که متمرکز بر فعالیت‌های مشتری کنونی و آینده است.

درست مثل گلوله های یک تفنگ ساچمه ای واقعی ، این استراتژی بازاریابی نیز یک انفجار منفرد است که جمعیت‌های بزرگ را تحت تأثیر قرار می دهد. بازاریابی ارجاعی یک ابتکار دهان به دهان است که توسط یک شرکت طراحی شده تا مشتریان فعلی را برای معرفی خانواده ، دوستان و مخاطبین خود برای تبدیل شدن به مشتریان جدید ترغیب کند. توی این روش با اینفلوئنسر ارتباط برقرار می‌کنید تا محصولتون رو تبلیغ کنن.

۱۳۱ – بازاریابی خرده فروشی (Retail Marketing)