انواع معماهای ساده و پیچیده و گذر از آسانی به سختی در روند گیم دیزاین قسمت دوم اسکیپ روم مجله اتاق فرار | allescape

انواع معماهای ساده و پیچیده و گذر از آسانی به سختی در روند گیم دیزاین قسمت دوم اسکیپ روم مجله اتاق فرار | allescape

مجموعه‌ای از معماهای عالی و اتاق‌های سراسر تشکیل‌شده از معما، دیگر به‌خودی‌خود موفقیت اتاق را تضمین طراحی و ساخت اتاق فرار نمی‌کنند. اگر در انتهای بازی چراغ‌ها روشن شوند و ببینیم رنگ‌هایی هم بوده که بازیکنان در حین بازی اصلاً متوجه آن‌ها نشده‌اند، نکته منفی محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین ارکان انتخاب نور که پیش‌تر به آن پرداختیم، توجه به رنگ‌های موجود در اتاق است.

  • سیاست اصلی سایت، ارائه اطلاعات کامل و صحیح و بدون جهت گیری و جانب داری و بدون واسطه میباشد.
  • در اتاق فرار گمشدگان شما در جزیره‌ای رمزآلود سقوط کرده‌اید و تنها یک ساعت فرصت دارید تا قبل از انفجار بمب با چالش‌های عجیب جزیره دست‌وپنجه نرم کنید و از آن فرار کنید.
  • در این وب‌سایت می‌توانید اطلاعات جالبی درباره اتاق فرارهای موجود در ایران بنا بر سبک و ژانر هر کدام، کسب کنید.
  • پس از این که مجموعه را با مدیریت کامل هزینه ساخت اتاق فرار کامل کردید و اتاق فرار خود را تکمیل نمودید، حالا باید دنبال جذب مشتری باشید.

بازی Escape Room برای اولین بار در ژاپن در سال 2007 اجرا شد. و پس از رشد در آسیای شرقی، امروز در دنیا به یکی از مطرح ترین سرگرمی های گروهی تبدیل شده است. لازم به ذکر است که تنها در 2 سال اخیر بیش از 60 کشور به مجموعه کشورهای دارای این سرگرمی اضافه شده اند. این بازی دارای استانداردهای بین المللی بوده و قوانین و ضوابط مربوط به خود را دارد. بالاخره هر قدر هم بخواهیم به دنبال تنوع بگردیم، در نهایت باز هم هدف از بازی کردن سرگرم شدن است و چه بهتر که سرگرمی همراه با خنده و شادی باشد. شاید توجه بیشتر به و ساختن بازیهای متنوعی در این ژانر کمک بزرگی به هر دو قشر بازیساز و بازیکن ایرانی باشد.

نورپردازی در اتاق فرار

تست های روان شناسی نشون دادع پازل هایی که از لحاظ ذهنی به پردازش زیادی نیاز دارن، بعد از پنج دقیقه، سطح سرگرم کنندگی خودشون رو به طرز چشمگیری از دست می دن. برای اینکه این سبک از معماها را حل کنید احتیاج نیست که زور زیادی بزنید چیزی که به شما آسیب بزند در بازی‌های اتاق فرار استفاده نمی‌شود. روایت اتاق طوری پیش می‌رود که پس از بازگشت به صحنه‌ی جنایت، ساختار بعضی از جزییات آن به خاطر تمهیدات داستانی تغییر کرده‌اند؛ تغییراتی که ممکن است اصلا واضح نباشند. اگر جنایت مهم و تکان‌دهنده باشد، حتما تا آن لحظه در خبرگزاری‌های مختلف پوشش داده شده است. بنابراین بد نیست از آن تلویزیونِ قدیمی و کهنه‌ی کنار اتاق استفاده کنید. با ورود شرکت‌کنندگان به اتاق، خبر فوری یکی از بخش‌های خبری تلویزیون نیز پخش می‌شود که خبرنگار درست از محل وقوع جنایت گزارش می‌دهد.

داشتن بازیگر حرفه ای یک ویژگی مهم اتاق فرار خفن

برای این کار شما احتیاج به تمرکز و دقت فراوان دارید؛ البته فراموش نکنید که بدون کار گروهی نمی‌توانید موفق شوید. ممکن است شما را درون اتاقی تاریک قرار دهند و هر چند وقت یکبار نوری رنگی وارد اتاق شود در این زمان شما باید به خوبی از حس بینایی خود استفاده کنید. از سرنخ‌ها کمک بگیرید که کدام یک از احساس شما به کار می‌آید و سپس به خوبی دقت کنید. ممکن است اکتور بازی به شما یک پیچ گوشتی بدهد و سپس وارد اتاقی شوید که چندین پیچ قرار دارد وقت آن است که از هدیه خود استفاده کنید و پیچ‌ها را بگشاید. بسياري از اتاقها شامل اشياء هستند که بديهي است (يا شايد هم چندان آشکار نباشند) در کنار هم قرار گرفته اند و بازيکنان را مم به ترکيب آنها براي ايجاد يک شي جديد يا فعال کردن سوئيچ مي کند. صدها ايده پازل فرار از اتاق بيشتر در آنجا وجود دارد که مي توانيد اکتشاف ، سازگار و استفاده کنيد.

همیشه پیشنهاد می‌کنیم که یک لیست از موسیقی‌های متفاوتی را برای لحظات مختلف بازی داشته باشیم و هم‌زمان با اتفاقات و جریانات بازی، با تغییراتی شبیه نور و صدا، موسیقی تغییر کرده و لذت بازی را برای بازیکنان چندین برابر کنیم. گاهی اوقات بازیکنان با سرعت بیشتری اتاق را حل می‌کنند، اگر آهنگ‌ها لیست شده باشند، گیم مستر خیلی راحت در شرایط معمولی از پخش کردن آهنگی صرف‌نظر کرده و به سراغ قطعات بعدی می‌رود. اگر گروهی از زمان خود عقب باشد گیم مستر می‌تواند قطعه خاصی از لیست آهنگ‌ها را مجدداً تکرار کند. همچنین با استفاده از این روش می‌توانید آهنگ‌های مشخص‌شده را به بخش‌های خاصی از بازی اختصاص دهید. به‌عنوان‌مثال، وقتی گروهی راه جدیدی را کشف می‌کند، ممکن است موسیقی متن تغییر کند.