بازاریابی اینترنتی آکادمی حرفه‌ای‌ها | marketing-schools

این روش‌ها مناسب یک یا چند بستر اینترنتی هستند و با توجه به نوع محصول، محدودیت‌ها و استراتژی‌های کسب و کار می‌توان از تعدادی از آن‌ها استفاده کرد. در بازاریابی اینترنتی وجود یک بستر برای ارائه محصول به مشتری ضروری است. یکی از اصلی‌ترین بسترهای اینترنتی، وبسایت است که به تمامی کسب و کارها پیشنهاد می‌شود در صورت امکان، سایت خود را با روش‌های ساده مانند استفاده از وردپرس، راه‌اندازی کنند. یکی از بهترین راه‌های تبلیغ یک محصول یا خدمات جدید این است که به مشتریانتان اجازه دهید آن را برای شما تبلیغ کنند. مثلا یک بررسی در مورد محصول موردنظر بنویسند و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند؛ یا در مورد محصول ویدیوی کوتاه توضیحی بسازند و آن را در اینستاگرام، یوتیوب یا فیسبوک بگذارند.

  • درست است که این بستر وجود دارد و مشتری‌های بیشتری از این طریق پیدا می‌شود، اما بازاریابی اینترنتی محصولات روش‌های خاص خودش را دارد و همه نمی‌توانند در این راه موفق شوند.
  • بازاریاب اگر مبتدی باشد، پس از یکی دو بار تلاش ناموفق زیر کاسه و کوزه زده و سراغ یک کار دیگر می رود.
  • در سایز مناسب در متن استفاده کنید زیرا اگر متن شما طولانی باشد مخاطبان خسته خواهند شد و جذابیت متن ها کمتر می‌شود عکس ها به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان روحیه ای تازه دهید.
  • به محتواهایی که همیشه به‌روز نگه داشته می‌شوند محتوای همیشه‌سبز می‌گویند.
  • به طور حتم می توان گفت اصلی ترین و مهمترین بحث برای هر سایت و صفحات شبکه اجتماعی ، محتوای آنها می باشد .

مثلا شما می‌توانید با تهیه آموزش‌های ویدئویی درباره‌ی خدمات و محصولات مرتبط با فعالیت خود و انتشار آن در رسانه‌های مختلف، کاربران را به سایت علاقه‌‌مند کرده و آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید. یکی از قدیمی ترین استراتژی‌ها برای بازاریابی آنلاین، SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که با قدرت گرفتن گوگل، اهمیت آن بیشتر از قبل شده است. محتوایی که برای این منظور تهیه و تولید می‌شود بایستی قابلیت جذب و توجه مشتری را داشته باشد. بنابراین در تولید آن باید به جذاب بودن حداکثری، جدید و نو بودن، اصل بودن و کاربردی بودن توجه کنیم. محتوای تولیدی بایستی بتواند مشتری بالقوه را به مشتری دايمی تبدیل نماید.

قدم چهارم: شروع بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing)

بازاریابی دیجیتال مزایای مختلفی دارد، بیایید باهم نگاهی به این موارد بیاندازیم. میخام مثالی رو براتون بزنم که خیلی وقتها ما خودمون هم انجامش میدیم و نظر یکی از کار … اگر می‌خواهید هم سئو تکنیکال را یاد بگیرید و هم یک چک لیست برای بهینه‌سازی فنی سایت داشته باشید، این… در ایران آکادمی به رایگان عضو شوید و از دوره های رایگان استفاده کنید.

بازاریابی اینترنتی و بازاریابی ویروسی قسمت اول

ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد به نوعی از بازاریابی گفته می‌شود که در آن، کاربرانی که در گذشته از وبسایت شما بازدید کرده‌اند یا با وبسایت شما تعامل داشته‌اند را باانواع تبلیغات آنلاین در سراسر فضای وب مورد هدف قرار می‌دهید. اما دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، هرگونه بازاریابی آنلاین یا آفلاینی است که در آن از ابزار دیجیتال استفاده شده باشد اما لزوما در آن از اینترنت استفاده نمی‌شود. مثلا اگر از نرم‌افزارهایی برای بازاریابی استفاده می‌کنید، اگر در استفاده از آن نیازی به اینترنت نداشته باشیم فعالیت ما جزئی از دیجیتال مارکتینگ است ولی بازاریابی آنلاین یا اینترنتی محسوب نمی‌شود. تبلیغات کلیکی به روشی در تبلیغات آنلاین گفته می شود که شما تبلیغ خود را توسط سرویس‌دهنده این نوع تبلیغات در سایت و یا اپلیکیشن قرار داده و به ازای کلیک و توجه کاربران به تبلیغ و محصول خود مبلغی را پرداخت می کنید. در مرحله بعد به اندازه گیری و مقایسه بپردازید و ببینید چه تعداد از این مراجعان شما جذب و عضو سایت یا شبکه های اجتماعی شما شده و یا اقدام به خرید نموده اند. شما با این کار می توانید بفهمید که آیا فعالیت هایی که برای رسیدن به هدفتان انجام داده اید، اثر بخش بوده یا نه؟ که اگر چنین نباشد، مجبورید تغییراتی را در وب سایت خود ایجاد نمایید.

‌ در واقع مجله خبری بازاریابی سازی برای موتورهای جست‌وجوست و شما برای ارائه‌ی محصول یا خدمات خود، ابتدا باید در موتورهای جست‌و‌جو دیده شوید که این امکان با سئو برای شما فراهم ‌می‌شود. هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌ی سفر‌، تولید و توزیع مواد لازم برای چاپ و‌‌… در حال حاضر مردم حتی کتاب‌ها را از طریق اینترنت دریافت ‌می‌کنند و آن را روی موبایل یا تبلت یا نهایتا لپ‌تابشان مطالعه می‌کنند‌‌. استفاده از اینترنت برای دیدن سریال‌ها و شنیدن پادکست‌ها به جای استفاده از رادیو نیز رو به گسترش است‌‌. به همین سبب بی‌دلیل نیست که بازاریابی اینترنتی جایگزین استفاده از بازاریابی سنتی شود‌‌. به فعالیت‌هایی که یک شرکت برای ارتقا خرید یا فروش یک کالا انجام ‌می‌دهد، بازاریابی ‌می‌گویند‌‌.

http://centraldiesel.ir