این روشها مناسب یک یا چند بستر اینترنتی هستند و با توجه به نوع محصول، محدودیتها و استراتژیهای کسب و کار میتوان از تعدادی از آنها استفاده کرد. در بازاریابی اینترنتی وجود یک بستر برای ارائه محصول به مشتری ضروری است. یکی از اصلیترین بسترهای اینترنتی، وبسایت است که به تمامی کسب و کارها پیشنهاد میشود در صورت امکان، سایت خود را با روشهای ساده مانند استفاده از وردپرس، راهاندازی کنند. یکی از بهترین راههای تبلیغ یک محصول یا خدمات جدید این است که به مشتریانتان اجازه دهید آن را برای شما تبلیغ کنند. مثلا یک بررسی در مورد محصول موردنظر بنویسند و آن را در شبکههای اجتماعی منتشر کنند؛ یا در مورد محصول ویدیوی کوتاه توضیحی بسازند و آن را در اینستاگرام، یوتیوب یا فیسبوک بگذارند.
- چگونه می شود به بازاریابی دیجیتالی پرداخت امّا به سئوی سایت اهمیت نداد.
- اگر مخاطبان و مشتریان وفاداری دارید، از هشتگهای سفارشی و اختصاصی در پست تبلیغاتی خود استفاده کنید.
- Influencer marketing چیست؟ افراد تاثیرگذار به افرادی گفته میشود که در یک حوزه خاص مشهور و محبوب هستند و کاربران زیادی آنها را دنبال میکنند.
- بازاریابی اینترنتی همچنان در حال رشد و پیشرفت است و به همان نسبت که بودجههای تخصیص یافته برای بازاریابی در حال گسترش است، بازاریابی سنتی رو به افول میرود.
- مشتریان شما در این نوع بازاریابی میتوانند بیپروا نظرشان را با شما درمیان بگذارند و شما نیز با آنها ارتباط بیواسطه خواهید داشت.
- آنلاین مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی یا تبلیغات آنلاین همگی بیانگر یک مفهوم هستند.
ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد به نوعی از بازاریابی گفته میشود که در آن، کاربرانی که در گذشته از وبسایت شما بازدید کردهاند یا با وبسایت شما تعامل داشتهاند را باانواع تبلیغات آنلاین در سراسر فضای وب مورد هدف قرار میدهید. اما دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، هرگونه بازاریابی آنلاین یا آفلاینی است که در آن از ابزار دیجیتال استفاده شده باشد اما لزوما در آن از اینترنت استفاده نمیشود. مثلا اگر از نرمافزارهایی برای بازاریابی استفاده میکنید، اگر در استفاده از آن نیازی به اینترنت نداشته باشیم فعالیت ما جزئی از دیجیتال مارکتینگ است ولی بازاریابی آنلاین یا اینترنتی محسوب نمیشود. تبلیغات کلیکی به روشی در تبلیغات آنلاین گفته می شود که شما تبلیغ خود را توسط سرویسدهنده این نوع تبلیغات در سایت و یا اپلیکیشن قرار داده و به ازای کلیک و توجه کاربران به تبلیغ و محصول خود مبلغی را پرداخت می کنید. در مرحله بعد به اندازه گیری و مقایسه بپردازید و ببینید چه تعداد از این مراجعان شما جذب و عضو سایت یا شبکه های اجتماعی شما شده و یا اقدام به خرید نموده اند. شما با این کار می توانید بفهمید که آیا فعالیت هایی که برای رسیدن به هدفتان انجام داده اید، اثر بخش بوده یا نه؟ که اگر چنین نباشد، مجبورید تغییراتی را در وب سایت خود ایجاد نمایید.
۴- بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی یا Social Media Marketing
با انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی بدون هزینه، ترافیک سایت خود را افزایش دهید. با استراتژی تبلیغات هوشمند میتوانید محتوای منتشر شده بر روی سایت خود را با هزینه کم به مخاطبین باکیفیت برسانید. بازاریابی اینترنتی امروزه به یکی از مشاغل مهم در سراسر دنیا تبدیل شده است بصورتی که دوره های حرفه ای بازاریابی در بسیاری موسسات برگزار می شود. کسب و کار خود را از راههای مختلف مانند رپورتاژ آگهی و رصد رپورتاژ آگهی، به دیگران معرفی کنید. راهی را در نظر بگیرید تا دیگران بتوانند کسب و کار شما را به افراد دیگر معرفی کنند. بدون در نظر گرفتن مخاطب و تحقیق در مورد او، با ریسک اشتباه در انتخاب مخاطب هدف روبرو خواهید بود و کمپینهای تبلیغاتی شما موفقیت لازم را کسب نمیکنند.
چگونه فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم ؟
ویدئوهای تولید شده در رابطه با برند خود را در رسانه های اجتماعی نشر دهید. کتابی قطور که که اطلاعاتی از کسبوکارهای هر شهر در آن چاپ شده است. یلو پیچها، بانک اطلاعاتی از کسب و کارها هستند که بصورت طبقه بندی و ساماندهی شدهاند و معمولا تمام کشورهای جهانی و حتی شهرهای بزرگ نسخهای مخصوص خود را دارند. ۲۸ دسامبر ۲۰۱۱ شرکت گوگل طی قرارداد جدیدی متعهد به پرداخت سالیانه ۳۰۰ میلیون دلار به شرکت موزیلا می شود. بعد از پاسخ به سوالات بالا، وقت آن است که استراتژی بازاریابی خود را انتخاب کنید.
وقتی که مجله خبری بازاریابیی انجام می شود آنها یک کمیسیون هدیه دریافت می کنند. شما برای این کار به یک مدیر برنامه عضویت وابسته نیاز خواهید داشت. این مورد اشاره دارد به ایجاد کردن یک پایگاه داده ی متشکل از مشترکین، یعنی کسانی که وقتی در ای زین شما شرکت می کنند یا در مقابل دادن آدرس ایمیلشان به شما امکان دانلود رایگان دارند، به فهرست آن پایگاه داده وارد می شوند. شما می توانید با پیشنهادات و آگهی های خود با این مشترکین در تماس باشید. یا نرخ بازگشت سرمایه، بتوانید برآوردی صحیحی از نحوه کارکرد تبلیغات کلیکی داشته باشید و مدام فرایندهایتان را بهبود ببخشید. فیس بوک، توییتر، لینکدن و اینستاگرام چنین امکانی را در اختیارتان قرار می دهند.