بازاریابی اینترنتی محصولات 12 روش موثر برای ارتقا محصول یا خدمت جدید | marketing-schools

بازاریابی اینترنتی یا آنلاین، تبلیغاتی است که به صورت مجازی در فضای اینترنتی قرار می گیرد. برای این کار می توانید از کانال های دیجیتال، رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و ایمیل استفاده نمایید. تفاوت این نوع بازاریابی با دیگر روش های تبلیغات، دنیای گسترده و بزرگی است که پیش روی شما می باشد. از روش های دیگر بازاریابی می توان به تبلیغات روی بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی و … با استفاده از هر کدام این روش ها، افراد محدودی تبلیغات شما را مشاهده خواهند نمود.

  • در این روش بازاریایی دیگر مشتریان به مغازه های فیزیکی مراجعه ندارند از این رو تمرکز اصلی استفاده از دستگاه های دیجیتال است.
  • می‌توانید آن را در یک صفحه فرود قرار دهید و از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی لینک آن را در اختیار مخاطبین قرار دهید.
  • بدون این‌که هدف مشخصی در نظر گرفته شود، استراتژی بازاریابی اینترنتی به موفقیت نمی‌رسند.
  • هدف بازاریابی اینترنتی این است که به کسب و کار شما کمک کند تا دیده شوید و توجه دیگران را به خود جلب کنید و در اثر این اتفاق به سرنخ (لید) برسید و از این طریق به مشتری دست پیدا کنید.

فضای مجازی و دنیای اینترنت امروزه بیشتری مخاطبان را در اختیار شما قرار می دهند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم روش‌های مختلفی برای بازاریابی اینترنتی بین المللی وجود دارد که بسته به مشتری نهایی خود ( فرد یا کسب‌وکار) می‌توانید روش‌های مختلفی را ا‌نتخاب کنید. همان‌طور که در بخش اول بیان کردیم، بازاریابی اینترنتی به روش‌های بازاریابی از طریق اینترنت گفته می‌شود. چون برای ورود و فعالیت در بازار بین‌المللی دارای محدودیت‌های فیزیکی هستیم، اما اینترنت این محدودیت و مرز را حذف می‌کند و می‌تواند راهگشای بسیاری از کسب‌وکارها برای ورود به بازار بین‌المللی باشد. یکی از استراتژی‌های پیشنهادی برای کسب‌وکارها، فروش اینترنتی و بازاریابی اینترنتی بین المللی است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه‌های موجود است.

کتاب سئو

یکی از مزایای بسیار مهم بازاریابی آنلاین، صرفه‌جویی در زمان، مقرون‌به‌صرفه بودن و حفظ محیط زیست است. به طور مثال فرض کنید قصد دارید بروشورهای تبلیغاتی خود را چاپ و پخش کنید. علاوه بر مصرف کاغذ و هزینه‌های چاپ بسیار، زمان زیادی باید صرف شود تا بروشورها به دست افراد مناسب برسند. در صورتی که در بازاریابی آنلاین، برخلاف روش‌های سنتی، می‌توانید به طور مثال با ارسال ایمیل یا ساختن یک کلیپ و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی پیام خود را در پهنای گسترده‌تری به گوش مخاطبان برسانید. یکی از بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی بین المللی، بازاریابی محتوایی یا Content Marketing است. در بازاریابی محتوایی می‌توانید با شناسایی نیازها و دغدغه‌های مخاطب، شروع به تولید محتوا در راستای ارائه راه‌حل‌های پیشنهادی کنید.

استراتژی بازاریابی اینترنتی؛ قسمت دوم

بنابراین مجله خبری بازاریابی مارکتینگ واژه کلی‌تری است و بازاریابی اینترنتی زیرشاخه ای از دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. از معایب آن می توان به غیر ملموس بودن کالاهای ارائه شده در این فضاها، وابستگی شدید به اینترنت، نبود این فناوری در بسیاری از مناطق هدف و بالا بودن فضای رقابتی بین شرکت ها، برندهای بزرگ و کسب و کارهای نوپا نام برد. مرحله بعدی قانع کردن سرمایه گذار و مدیران، تبدیل تمامی این برنامه ها به گونه ای است که در مشتری و بازدید کننده یک حس ایجاد کند.

پیش از هر چیز باید بخشی از سرمایهٔ خود را به منظور پرداخت هزینهٔ سالانهٔ هاست و دامین وب‌سایت کنار بگذارید تا از کارکرد مؤثر مهمترین بخش بازاریابی اینترنتی خود کسب اطمینان کنید. چه به هنگام خرید کردن مشتری‌ها و چه پیش از انجام فرایند خرید توسط آن‌ها باید برای ارسال ایمیل به آن‌ها اقداماتی را در نظر داشت. برای نمونه می‌توان برای کسانی که با ذکر آدرس ایمیل خود ثبت‌نام می‌کنند تخفیفی در نظر گرفت تا انگیزه‌شان برای این کار بیشتر شود. برای جلوگیری از اشتباه ایمیل مارکتینگ و از دست رفتن هزینه و زمان تیم بازاریابی حتما مطلب آموزش ایمیل مارکتینگ را مطالعه کنید. محبوب‌ترین پلتفرم مورد استفاده برای بازاریابی در میان شبکه‌های اجتماعی در ایران اینستاگرام و تلگرام هستند.

http://centraldiesel.ir