اگرچه بدیهیترین شکل از تلهمارکتینگ شامل تماسهای بیواسطه شرکتها با مصرفکننده نهایی است؛ اما بازاریابی تلفنی برای کسب و کارهای B2B هم کارایی خاص خود را دارد و حتی بازاریابی بینالمللی هم از این روش استفاده میشود. Telemarketer یا بازاریاب تلفنی فردیست که نمایندگی فروش محصولات یا خدمات خاص را به صورت تلفنی و گاها به صورت حضوری بر عهده دارد. 2. بهتر است با هوشمندی تمام، در بازاریابی تلفنی از نکات و صحبتهایی استفاده کنید که احتمال اجرایی شدن آنها وجود دارد و بعد از اتمام تماس به سرعت آنها را یادداشت کنید تا فراموششان نکنید. برای به سرانجام رساندن بازاریابی تلفنی باید مثل یک شکارچی عمل کنید. یکی از مشکلات عمده ای که باعث می شود تماس سرد یا Cold calling در بازاریابی تلفنی outbound با شکست مواجه شود، این است که مشتری به محصول شما نیاز ندارد. به عنوان مثال اگر قصد فروش یک محصول برقی را دارید، بدون اشاره به نام برند خود از ویژگیهای اصلی که یک محصول برقی مانند لباسشویی باید داشته باشد، صحبت کنید. سعی کنید از هدست برای تماس هایتان استفاده کنید تا دستهایتان آزاد باشد و بتوانید آنها را حرکت دهید. بازاریابی تلفنی با توجه به دسترسی راحت به تلفن و مقرون بهصرفه بودن تماس تلفنی، همچنان از قدرت و اهمیت زیادی برخوردار است.
بعد از پاسخگویی مشتری به این سوالات، سعی در ادامهی مکالمه با هوشمندی کامل داشته باشید. وقتی یک نفر هنگام مکالمه لبخند می زند شما می توانید آن را احساس کنید؛ این طور نیست؟ «اگر همین حالا خرید کنید، می توانید تخفیف ویژه بگیرید»، نمونه ای از این جملات است. Telemarketing یا بازاریابی تلفنی یک استراتژی مارکتینگ و شامل ارتباط با مشتریان از طریق تلفن است. بازاریابی تلفنی یکی از روشهای اولیه و ابتدایی برای معرفی محصولات و خدمات است تا بازاریابان بتوانند سرنخها و مشتریان بالقوه را جذب کنند. بازاریابان در بازاریابی تلفنی همواره باید توجه داشته باشند با قدرت کلام خود و بهکارگیری مهارتهای بازاریابی میتوانند سرنخها و مشتریان بالقوهی بسیاری را جذب کنند. در این شکل از بازاریابی، تبلیغات از طریق سایر رسانه ها به گوش مشتریان می رسد و بازاریاب تلفنی منتظر تماس تلفنی از سمت مشتری است. بدین صورت که به مارکتر ها لیستی از اطلاعات تماس مشتریان احتمالی داده می شود تا آنها به صورت مداوم با مصرف کنندگان یا مشاغل ارتباط برقرار مجله خبری marketing-schools کنند. من برای ارائه نرم افزار CRM تماس میگیرم. با ارائه دلایل محکم و آمارهای واضح، قاطعیت و محکم بودن خود را در تماس نشان دهید و به گونهای صحبت نکنید که فقط احتمال چیزی را نشان میدهد.
با آرامش با او صحبت کنید و به او اطمینان بدهید که فرصت لازم برای تصمیمگیری را به او میدهید. ۱- باید توجه مشتری را به خودتان جلب کنید. ۱- ابتدا خود را معرفی کنید. ۴- کاری کنید تا مشتری برای خرید اقدام کند. احتمال موفقیت بازاریابی را تا حد بسیار زیادی افرایش میدهید. این نرم افزار میتواند در جهت ایجاد استراتژیهای مهم سازمان شما بسیار موثر عمل کند. بابت جوایز و افتخارات جدید شرکت بسیار تبریک میگویم و آرزوی موفقیت میکنم. سؤالات را آماده کنید: چه سوالاتی را باید بپرسید؟ پاسخ ها را آماده کنید: پاسخ سؤالات احتمالی را خلاصه کنید. اشتیاق: آماده بحث کردن و شکافتن موضوعات باشید. صبوری: همیشه آماده شنیدن باشید. به این مکالمات یک بار دیگر توجه داشته باشید. برای اینکه بتوانید همیشه لبخند بر لب اشته باشید و فضای آرامی را برای مشتری ایجاد کنید، تمرین کنید. سعی کنید هنگامی که صحبت از انتخاب می شود بر روی «شما» تاکید کنید و زمانی که می خواهید در مورد خدمات صحبت کنید بیشتر روی کلمه «ما» کار کنید. از قدرت دستها غافل نشوید. تن صدا: هیچ وقت از جمله «ببخشید مزاحم شدم! بلندی صدا: پیام صدای بلند این است: «من می خوام دروغ بگویم؛ آنچه را می شنوید باور نکنید!
بازاریاب تلفنی به چه کسی گفته می شود؟ این اطلاعات در پی جستجو توسط بازاریاب تلفنی و یا از منابع دیگر جمع آوری می گردد. با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از پیدایش بازاریابی تلفنی میگذرد، بسیاری از بازاریابان قدرت آن را دست کم میگیرند و حتی فکر میکنند عمر این نوع بازاریابی به پایان رسیده است در حالی که اینطور نیست. این احساس تنها تصورات ذهنی شما نیستند، بلکه فرکانس هایی می باشند که به ذهن مخاطب ارسال می شود. تنها با دلایل محکم از کسبوکار خود صحبت کنید و به بیان نقاط ضعف رقبای خود نپردازید. ». صدای آرام و کوتاه نیز می گوید: «من می خواهم تنها بمانم و به خودم اطمینان ندارم! باور داشته باشید که با یک شخص صحبت می کنید و نه تنها با یک متکلم. 5. اگر فرد و سازمانی که با او ارتباط برقرار کردهاید، اعلان بینیازی نسبت به خدمات و محصولات شما کرد، بهتر است اطلاعات فرد و سازمان دیگری که ممکن است به شما نیاز داشته باشد را به دست آورید. از ضبط کردن صدای خود در حالتهای با لبخند و بدون لبخند شروع کنید و چندین بار به آنها گوش دهید. میتوانید از او درباره برندی که در حال حاضر استفاده میکند سوال بپرسید.