یعنی آزمون و خطاها توسط دیگران انجام شده و شما تقریبا می توانید متوجه شوید که چه کاری انجام دهید تا بازدهی بیشتری برای شما داشته باشد. در حالی که در بازاریابی مدرن، مدت زمان زیادی نیست که افراد به آن روی آورده اند و آزمون و خطاها به صوترت کامل تکمیل نشده است. البته که بهتر است قبل از انجام فرآیند بازاریابی به خوبی آزمون خطاهارا انجام دهید یا از یک فرد متخصص در آن حوزه کمک بگیرید. در کنار فرآیند بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ، بهتر است با فردی که در حوزه کاری شما موفق شده است نیز یک مشورتی داشته باشید. مثلا کسی که در زمینه آموزش اینستاگرام می خواهد فعالیت کند، خیلی منطقی نیست از یک شخص مدرس در حوزه آموزش شیمی مشاوره برای بازاریابی و تبلیغ بگیرد و بهتر است از شخص متخصص حوزه خودش کمک بگیرد.
- اگر در حوزه خاصی تخصص دارید، محتوای آموزشی تهیه کنید و با ارائه آن در ایران آکادمی درآمد کسب نمایید.
- این در حالتی است که چنین کاری در بازاریابی مدرن از طریق یک پیامک قابل انجام است و دیگر نیاز به انجام کارهای پیچیده و زمان بر نخواهد بود.
- حالا فرض کنید که دو راه ایمیل مارکتینگ و اساماس مارکتینگ برای معرفی این محصول وجود دارد.
- قدرت درک و قضاوت هنوز خصیصه هایی بااهمیت از نقش انسانها در مباحث بازاریابی و مارکتینگ است.
اگر تنها یک آزمایش برای امتحان کردن مقادیر مختلف مجله خبری بازاریابی به دقت طراحی میشد، مدیریت میتوانست این مشکل را به آسانی برطرف سازد. به عنوان مثال در سه بازار متفاوت مقادیر متفاوتی از بودجه اختصاص داده میشد و در آخر نتایج این سه بازار با یکدیگر مورد مقایسه قرار می گرفت. اگر بودجه 150 میلیون دلاری در یک بازار نتایج مطلوبی میداشت، در مرحله بعدی تخصیص بودجه، شرکت میتوانست 80 درصد از کل بودجه خود را به آن بازار و به فعالیتهای بازاریابی آن اختصاص دهد. انجام اینگونه آزمایشها روی استراتژیهای مختلف میتواند شرکت را در انجام فعالیتهای بازاریابی و شناخت بازار کمک کند.
تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن
امروزه اپراتورها بخشی از تیم بازاریابی حرفه ای برند هستند و می توانند اطلاعات بسیار ارزشمندی را در خصوص جامعه مخاطب در اختیار برند قرار دهند. این افراد، در تماس مستقیم با مشتریان و مخاطبان برند قرار دارند و ضمن معرفی محصولات و جلب اعتماد مخاطبین، می توانند صدای برند در میان آن ها نیز باشند. با در نظر گرفتن وظایف و کارکرد های جدید این حوزه از بازاریابی، منسوخ شدن آن در آینده نزدیک چندان محتمل نیست.
معرفی ۷ تا از بهترین روش های بازاریابی نوین (۲۰۱۹)
شرکتها و سازمانهای مختلف برای فروش بیشتر محصولات و خدماتشان از علم بازاریابی استفاده میکنند. در بازاریابی سنتی معمولاً هدف افزایش رضایت مشتری نیست، اگر هم این موضوع در اولویت ها باشد اما همچنان از روش ها و ابزارهای سنتی استفاده می شود. ست گادینکارآفرین و نویسنده سرشناس معتقد است بازاریابی نوین یعنی «ابداع» یا «نوآفرینی». بر اساس همین تفکر بسیاری از شرکتهای پیشرو دنیا تیم بازاریابی خود را در فرایند ابداع و توسعه محصول درگیر میکنند.
در حالی که شرکت های کوچک نباید از این نوع استراتژی تبلیغات استفاده کنند. کسب و کارها هزینه های هنگفتی را در مقابل بازاریابی سنتی باید بپرازند ولی امروزه به وسیله بازاریابی مدرن این هزینه ها پایین آمده است. بازاریابی مدرن، حرفه ای مابین تولید کننده و مشتریان است که به شیوه ای نوین و مدرن ارتباط بین آن ها را شکل می دهد.