بازاریابی مبتنی بر مکان چیست و چگونه به کسب وکار شما کمک میکند؟ راهکار پویا | marketing-schools
انتشار: آبان 03، 1402
بروزرسانی: 02 خرداد 1404

بازاریابی مبتنی بر مکان چیست و چگونه به کسب وکار شما کمک میکند؟ راهکار پویا | marketing-schools

بسته به عواملی از جمله پلتفرمی که برای تبلیغ انتخاب می شود، هزینهٔ پرداخت شده در پایان کار ممکن است به ازای کلیک های صورت گرفته، تبدیل های صورت گرفته، اقدامات صورت گرفته توسط مخاطبان یا تعداد نمایش وب سایت در موتورهای جستجو محاسبه شود. هرگاه تولیدکنندگان فرآیندهای بازاریابی خود را به طور مستقیم و نه به طور انبوه و عمومی، برای مصرف کنندگان مشخصی (مشتریان بالقوه یا مشتریان بالفعل) طراحی و اجرا نمایند، در واقع از بازاریابی مستقیم استفاده کرده اند. بازاریابی مستقیم را می توان از طریق پست، تلفن، کمپین های تبلیغاتی، تبلیغات محیطی و اینترنت (ایمیل و شبکه های اجتماعی) انجام داد.

  • در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زیر مجموعه یبازاریابی درونگراقرار می گیرد.
  • در این صورت شما در حال بازاریابی برای جذب مخاطب به سوی محصولات خدمات برای خود هستید ( صرف نظر از اینکه تفاوت بازاریابی با تبلیغات در چیست . اینجا قصد باز نمودن این بحث را نداریم ) .
  • شما باید به دنبال خلق تجربه مشتری باشید و روی آن کار کنید تا بواسطه آن بتوانید سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنید.
  • در ابتدایی ترین سطح، بازاریابی به دنبال تطبیق محصولات و خدمات یک واحد تجاری یا یک کسب و کار با مشتریانی است که خواهان دسترسی به آن محصولات هستند.

بازاریابی برونگرا همان تبلیغات مزاحم مثل تلفن های تبلیغاتی، ایمیل های پشت سر هم و یا تبلیغات پرینتی هستند که بدون توجه به تمایل مخاطب سعی در انتقال پیام بازاریابی خود دارند. بازاریابی سنتی به شیوه های مختلف تبلیغات برند قبل از ظهور اینترنت به کمک کانال های آفلاین مثل بیلبوردها، آگهی های تبلیغاتی، تبلیغات رادیویی و … اشاره دارد. امروزه آنچه اهمیت دارد شناخت کامل مصرف کنندگان است و دانستن اینکه چگونه با نیازهای آنها سازگاری داشته باشند. اگر شما هم در حوزه ی بازاریابی مشغول به فعالیت هستید، روزانه با بازاریابی سروکار دارید و نمی توانید تعریف دقیقی برای آن ارائه دهید، خوب است بدانید که بازاریابی واژه ی فراگیری است و مفاهیم بسیاری را شامل می شود.

چطور یک طرح بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق درست کنیم؟

پس از آن، برای ارسال ایمیل، پیگیری و نظارت بر مؤثر بودن ایمیل های خود، به نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی و CRM نیاز دارید. ممکن است برای پیشرفت استراتژی ایمیل خود و افزایش کارآمدی، بخواهید به نرم افزارهای اتوماسیون ایمیل، که ایمیل ها را بر اساس معیارهای راه اندازی ارسال می کنند، نگاهی بیندازید. برای این که کار با هزینه برای هر کلیک را در SEM شروع کنید، باید بتوانید با موتور جست وجویی کار کنید که می خواهید از آن جایگاه هایی را بخرید. تبلیغات گوگل انتخاب محبوبی برای بازاریابی در بین کاربران است؛ همچنین، ابزارهای مدیریت تبلیغاتی ای وجود دارند که ایجاد و مدیریت کمپین های PPC را مثل آب خوردن آسان می کنند. تمرکز بازاریابی درون گرا بر خَلق تجربیات ارزش مندی است که تأثیر مثبتی بر افراد و کسب وکار شما داشته باشد؛ به این ترتیب، مشتریان احتمالی را به سمت وب سایت شما با محتوای مربوط و کمک کننده هدایت کند.

ارائه ی ایده های خلاقانه

مجله خبری بازاریابی صنعتی به عنوان آن دسته از عملکردها و فعالیت های تجاری و بازرگانی تعریف شده است، که فرایندهای مبادله را بین تولیدکنندگان و مشتریان سازمانی تسهیل می کند. ماهیت بازاریابی صنعتی را می توان، خلق ارزش برای مشتریان به وسیله ارائه کالاها و خدماتی دانست که نیازهای سازمانی و اهداف آن ها را تحقق می بخشد. برخی از شرکت های معتبر که در تولید محصولات با کیفیت شهره هستند، علاوه بر تولید برای داخل کشور اقدام به صادرات محصولات خود به خارج از کشور هم می نمایند.

مخاطبین خود تحقیق کرده و متناسب با آن ها شیوه بازاریابی خود را انتخاب کنید. این نوع بازاریابی زمانی ابداع شد که اصطلاح بازاریابی درونگرا مورد استفاده عمومی قرار گرفت. در این نوع بازاریابی، افراد از طریق روش هایی مانند تبلیغات تلویزیونی، رادیویی می توانند با مخاطب ارتباط داشته باشند و محصولات یا خدمات خود را معرفی کنند. زیرا عموم مردم به آنچه از طریق تلویزیون و رسانه ملی پخش می شود، توجه ویژه ای دارند و زودتر به آن اعتماد می کنند. از این رو شاهد انجام تبلیغات گسترده از سوی شرکت های بزرگ تولید کننده محصولات لبنی، خوراکی، آرایشی، بهداشتی و … از طریق تلویزیون هستیم.

http://centraldiesel.ir