وقتی با ماشین شخصی به سفر می رویم، بر اساس سلیقه مان، انتخاب می کنیم که از کدام مسیر برویم، کجاها توقف کنیم. کجا غذا بخوریم و …در واقع مسیر را به بخش های مختلفی تقسیم می کنیم و در هر بخش، می دانیم که چه کارهایی باید انجام دهیم. در مسیر بازاریابی، ممکن است انتخاب کنیم که از بنرهای تبلیغاتی استفاده کنیم. ممکن است بخواهیم ایمیل مارکتینگ را امتحان کنیم و یا اینکه روی سئوی مطالب سایت، وقت بیشتری بگذاریم. مثلاً برای بنر تبلیغاتی، درست کردن یک بنر ساه، تابع استانداردهایی است که باید رعایت شود.
- همین امر ممکن است باعث نارضایتی مشتری و پناه بردن به سایر رقبا شود.
- مفهوم «مدرن» معمولا به معنای «جدید» بودن و یا «پیشرفته» بودن است و در برابر سنتی استفاده میشود.
- معیارهای سنجش سوددهی مشتری مانند «ارزش دوره عمر مشتری» معیاری مناسب برای سوددهی فعالیتهای بازاریابی و سنجش پتانسیل رشد است.
- این ابزارها با حذف کارهای دستی تکراری، راهاندازی جریانهای کاری ارتباطی، مدیریت رسانههای اجتماعی، ردیابی عملکرد، تنظیم کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال و… کارایی منابع و سرمایهگذاریهای بازاریابی را به حداکثر میرسانند.
بازاریابی مدرن به نوعی از بازاریابی میگویند که در آن از ظرفیت و پتانسیل اینترنت، شبکههای اجتماعی و بهطور کلی ابزارهای جدید و تکنولوژی استفاده میشود تا خدمات و محصولات شرکت به مخاطبان معرفی شود. بازاریابی جدید ارتباط نزدیکی با دیجیتال مارکتینگ دارد؛ در واقع بازاریابی دیجیتال قسمتی از بازاریابی مدرن است. نقطه آغاز تحلیل در این زمینه، تقسیم وظایف در شرکت تأمینکننده است. «آدام اسمیت» اولین شخصی بود که در سال 1776 میلادی، تأثیر تقسیم وظایف و تخصصی کردن کارها را روی افزایش بهرهوری در کتاب معروفش ثروت ملل بیان کرد. این امر امروزه برای همگان روشن است، اما باید توجه داشت که تقسیم وظایف هزینههایی را هم به دنبال دارد. تقسیم کار به کارهای کوچکتر و ایجاد بخشها و دپارتمانهای مجزا برای هر یک از آنها، مستلزم این است که سیستمهایی برای هماهنگی و یکپارچگی این بخشها نیز ایجاد شود.
همین حالا نظر خود را ثبت کنید:
بنابراین شاید درست کردن یک بنر تبلیغاتی، نوشتن متن خوبی که گوگل آن را دوست داشته باشد و یا ارسال یک ایمیل حرفه ای، در این بخش قرار بگیرند. در جلب اعتماد اما، باید با داستان هایمان، با محتواهایی که به گوش مخاطبان می رسانیم، با آموزش های رایگانی که تقدیم شان می کنیم، با برخورد خوبمان و با خدماتی حرفه ای، کاری کنیم که به ما اعتماد کنند و مشتری ما شوند. در واقع خیلی از کارهایی که برای اعتماد سازی انجام می شود، باعث جذب مخاطب هم می شوند. ولی مهم این است که هر دو هدف، به درستی دنبال شوند تا بتوانیم به فروش و درآمد برسیم.
لیست دوره های آموزشی
برای درک تفاوت بازاریابی سنتی با مدرن به تعریف بازاریابی مدرن و دیجیتال هم نیاز داریم. با این حال اجازه دهید قبل از پاسخ دادن به این سؤال که منظور از بازاریابی مدرن چیست با یکدیگر مزیتهای بازاریابی سنتی را مرور کنیم. مشتریان مدرن هر دو نوع ارتباط B2B و B2C عناصر پیچیدهای از بازاریابی هستند. وقتی صحبت از تجربه به میان میآید، همواره کاربران و مشتریان انتظار بالایی دارند. البته توسعه تکنولوژیک لزوما به تنهایی موفقیت در بازاریابی را رقم نمیزند.
مثلا مجله خبری بازاریابیی که روی اتوبوس های شهری به صورت روزانه مشاهده می کنید، تبلیغاتی که از ظریق تلویزیون و آگهی آن پخش می شود، تبلیغات چاپی روزنامه، مجله و تراکت ها تماما از روش های بازاریابی سنتی هستند. علم بازاریابی نیز از زمان پیدایش بشر وجود داشته است و با توسعه دانش و تغییر خواستههای انسان در هر برهه زمانی دچار تحولات بزرگی شده است. این تغییرات باعث ایجاد گرایشها و رویکردهای مختلفی از بازاریابی شده است که حتماً با بسیاری از آنها آشنایی دارید.