بازاریابی مدرن چیست؟ مقایسه بازاریابی سنتی و مدرن متمم | marketing-schools

در بازاریابی سنتی سازمان ها به دنبال جذب مشتریان جدید هستند، در این روش، سازمان تلاش می کند مشتری بیشتری را به سمت سازمان سوق دهد و اولویت مهم فروش بیشتر به مشتری است. درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود. اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی سنتی امکان‌پذیر نیست. با این حال شما به کمک ابزارهای مختلف می‌توانید نتایج کمپین‌های دیجیتال خود را تجزیه و تحلیل کنید. بی‌شک تا اینجای یادداشت، تفاوت بازاریابی سنتی با مدرن کم‌ و بیش برای شما مشخص شده است.

  • برای رسیدن به این اهداف به فناوری‌های بازاریابی نیاز دارید که بتواند محتوا و تجربه را به‌طور مؤثر برای کاربران شخصی‌سازی کند.
  • هنگامی که دنیای اطراف ما به طور دائم در حال تغییر است، چاره‌ای جز تغییر دادن طرح کسب و کار خود نداریم.
  • چرا که دنیای دیجیتال و انجام فرایندهای بازاریابی به روش های جدید، دری از فروش چند برابری را به سمت شما باز خواهد کرد.
  • مدیران بازاریابی این شرکت بخوبی با اهمیت سریعترین دسترسی آشنایی دارند و این آموزشها را در دیگر محل های پر بازدید مثل سایت یوتیوب و کانال های دیجیتالی پرمخاطب در اختیار مشتریان واقعی و بالقوه خود قرار میدهند.
  • به طور کلی فروش در دیجیتال مارکتینگ ساده تر از شیوه سنتی می باشد.

مجله خبری بازاریابی بعدی که این دو نوع بازاریابی با یکدیگر دارند، تفاوت در سرعت اشتراک گذاری اطلاعات است. برای مثال در بازاریابی سنتی اگر قرار باشد تراکت بین افرادی پخش شود، بسیار زمان بر خواهد بود و در واقع باید یک نیرو استخدام شود و شخص کوچه به کوچه و محله به محله این تراکت ها را پخش کند. این در حالتی است که چنین کاری در بازاریابی مدرن از طریق یک پیامک قابل انجام است و دیگر نیاز به انجام کارهای پیچیده و زمان بر نخواهد بود.

مزایای بازاریابی مدرن در مقایسه با روش سنتی

بدون چنین کنترل‌کننده‌ای ما نمی‌توانیم در مورد بازاریابی صحبت کنیم. مدیریت بازاریابی می‌تواند از طریق یک فرآیند کنترلی دارای بازخورد مانند هر سیستم سایبرنیتیکی (سیستم‌ها و فرآیندهای قابل‌کنترل به روش‌های ریاضی) توصیف گردد. تأمین‌کننده کنترل‌کننده است و فرآیند فروش، لوپ کنترلی را به وجود می‌آورد. 4 – بسیاری از شرکت‌ها محصولات متفاوت و مجزا برای دسته‌‌های مختلف مشتریان ارائه می‌دهند. برای مثال شرکت‌های داروسازی برای هر کدام از امراض و بیماری‌ها یک داروی خاص با یک نام تجاری مجزا روانه بازار می‌کنند؛ داروی دیابت، داروی کلسترول، داروی فشار خون.

۳. یکپارچه کردن استراتژی و تاکتیک‌های بازاریابی همه کانالی

بازاریابی تلفنی به این معناست که یک اپراتور با مشتریان بالقوه تماس می گیرد و ضمن گفتگو با آن ها، اطلاعاتی را در خصوص جامعه مخاطب و نیازهایش کسب می کند. در طی این تماس، ممکن است فرایند فروش نیز صورت پذیرد و مشتریان بالقوه، راضی شوند پولی را در ازای دریافت کالا یا خدمات پرداخت کنند. بازاریابی تلفنی یکی از روش های موثر و مورد توجه در دنیای حال حاضر است.

ما به موفقیت شما افتحار می کنیم

نباید برای بهبود راه رسیدن به مخاطبان خود صرفا به کانال‌های دیجیتالی و رسانه‌های اجتماعی تکیه کنید. بهتر است برای تبدیل‌شدن به بازاریابان کارآمدتر به پیشرفت‌های فناوری بازاریابی و اتوماسیون روی بیاورید. این ابزارها با حذف کارهای دستی تکراری، راه‌اندازی جریان‌های کاری ارتباطی، مدیریت رسانه‌های اجتماعی، ردیابی عملکرد، تنظیم کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال و… کارایی منابع و سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی را به حداکثر می‌رسانند. بازاریابی دیجیتال فقط به یک پلتفرم خاص مربوط نمی‌شوند و امکان دارد کاربران هدف ما در بیش از یک کانال دیجیتالی حضورداشته باشند.

http://centraldiesel.ir