بازاریابی مدرن چیست؟ مقایسه بازاریابی سنتی و مدرن متمم | marketing-schools

یکی از اصول مهم در مدیریت بازاریابی مدرن، شناسایی چیزهاییست که مشتریان نمی‌خواهند. این اتفاق یا در بازار رقبا رخ داده یا می‌تواند به شکل بالقوه مشاهده شود. با کسب آگاهی و تحلیل بازخوردها، می‌توان این نقض‌ها را شناسایی و به علت آنها پی برد.

  • کسب‌وکارهای مختلفی همچنان از قدرت این بازاریابی برای هدف قرار دادن مشتریان خود بهره می‌برند.
  • برنامه ها، طرح های ابتکاری هر کمپین پیشنهادی را مشخص می نماید و هزینه مشتری را در مقابل بازده پیش بینی شده سرمایه بیان می کنند.
  • دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از ابزارهای موجود مانند وب سایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی، دنیای دیجیتال چه آنلاین و چه غیر آنلاین و تکنیک های بازاریابی اینترنتی به منظور تبلیغ محصول، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری.
  • تأمین‌کننده با یک یا چند هدف که می‌تواند شامل سهم از بازار، میزان گردش مالی، سود، دستیابی به جایگاه مشخصی در بازار، سطحی از رضایت مشتری، ادامه روابط تجاری و …
  • تاکتیک‌های بازاریابی پارتیزانی با هدف سرعت بخشیدن به کسب سود طراحی شده‌اند، بدون اینکه سرمایه‌گذاری عظیمی بر روی زمان یا هزینه صورت گیرد.

مثلاً در صورت تبلیغ همزمان در تبلیغات تلویزیونی و چاپ آگهی در روزنامه امکان بررسی میزان جذب مخاطب از هر یک از این روش ها وجود نداشت. این در حالی است که در بازاریابی مدرن به راحتی می توان مشخص کرد که در هر کانال تبلیغ، نرخ جذب به چه صورت بوده است. برای موفقیت در بازار کسب وکار، چاره ای نیست که ترکیب بهترین ایده ها و روش های بازاریابی استفاده کرد، مطمئناً در مواقعی استفاده از ابزارهای بازاریابی سنتی مانند بیلبورد و تلویزیون و … خوب است، اما به شرطی که براساس یک استراتژی و برنامه بازاریابی صحیح این کارها انجام شود.

تیم های پوشش دهنده یکدیگر، تضمین کننده موفقیت در مدیریت بازاریابی مدرن هستند

این فرآیندها خود نیز می‌توانند به صورت لوپ‌های بسته کنترلی توصیف گردند. این سیستم کنترلی درون سازمانی یکی از وظایف مدیریتی را توصیف می‌کند که برخلاف سیستم کنترلی خارجی به هدایت فرآیندهای داخلی مربوط است. این سیستم فعالیت کلیه افراد و بخش‌های درون سازمان را که در ارزش‌آفرینی برای مشتری تأثیرگذار هستند، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، شامل می‌شود. این سیستم می‌تواند شامل پیمانکاران فرعی و یا سرمایه‌گذاران مشترک باشد ولی شامل افراد درون شرکت مشتری نخواهد بود.

اهمیت وجود یک تیم در مدیریت بازاریابی مدرن

باید توجه داشت که استراتژی های تیم مشاور بازاریابی براساس هر شرکت و موقعیت منحصر به فرد آن متفاوت است. در واقع دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی است. در بازار پر رقابت جذب مشتری و فروش بیشتر ، هرچقدر هم یک محصول جذاب یا مهم باشد، اگر کمپانی ها نتوانند به بهترین شکل با مشتریان خود در تعامل باشند، مردم نیز به شرکت دیگری که دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر دارد روی می آورند. اینجاست که نیاز به تیم پشتیبانی برای معرفی کامل‌تر محصول فروخته شده، شیوه نصب یا بکارگیری آن، معرفی شبکه های اجتماعی و سایت‌های کمپانی به مشتریان ،اهمیت خود را هرچه بیشتر نشان میدهد.

یعنی، برای مجله خبری بازاریابی‌وکارم یک چارچوبی را تعیین می‌کنم و همیشه قدمی را که برمی‌دارم با آن چارچوب یکی می‌کنم تا ببینم آیا در مسیر ئرستی حرکت کرده‌ام یا خیر! اصل آخر این است که بعد از این که خزیدار محصول شمار را خرید کرد آن خریدار را رها نکنید و همواره مشتری یا خزیدار را تبدیل به خریدار محصول بعدی خود کنید. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بازاریابی مدرن و سنتی این است که در بازاریابی مدرن، فروش آخرین مرحله بازاریابی نیست، اما در بازاریابی سنتی فروش آخرین مرحله بازاریابی است. در بازاریابی مدرن، فرآیند معرفی و فروش محصول پیچیدگی خاصی ندارد و شما اگر مسیر درست را پیش ببرید، به راحتی می توانید مشتری هدف پیدا کرده و فرآیند فروش را بسیار آسان تر کنید. این در حالی است که بازاریابی سنتی باید زمان و انرزی زیادی برای انجام فعالیت های مربوط به بازاریابی انجام دهید که می تواند انرژی زیادی از کسب و کار شما بگیرد.

http://centraldiesel.ir