در حالت کلی معنا و مفهوم بازاریابی یک چیز است و آن هم فروش و پیدا کردن یک بازار برای یک محصول یا خدمات است، اما در بازاریابی های متفاوت ابزارها و تفاوت های کوچکی وجود دارد. در بازاریابی مدرن، کلیه فرآیند بازاریابی در فضای آنلاین و وب صورت می گیرد اما در بازاریابی سنتی محدودیت مکان و زمان داریم. مثلا اگر کسی که دوره آموزش فتوشاپ می فروشد بازاریابی مدرن را پیش گیرد، هیچ مشکلی نخواهد داشت و به راحتی در هر زمان مشتری به صورت خودکار از روی وب سایت، خرید خود را انجام می دهد.
- در فرایند بازاریابی سنتی شما صرفا یک پیام را از یک کانال مشخص به افراد انتقال می دادید بی آنکه بتوانید جوابی از شخص مقابل دریافت کنید.
- مهم نیست که اجرا چقدر برای شرکت پیامد داشته باشد، این چرخه تکراری به برندها اجازه میدهد تا عملکرد بازاریابی خود را به حداکثر برسانند.
- به محض اینکه اهداف و استراتژیهای جمعی تغییر کند، اتصال کنترلکننده به لوپهای کنترلی سطوح بالا در شرکت، مسیری است که می تواند تغییرات در متغیرهای مرجع را رقم بزند.
- بازاریابی مدرن، حرفه ای میان تولید کننده یا فردی که خدمات را ارائه می دهد در مقابل مشتریان می باشد و در همه جنبه های زندگی کاربرد دارد.
در سال های نه چندان دور، شرکت ها مجبور بودند برای اینکه خودشان را به دیگران معرفی کنند، هزینه های زیادی برای تبلیغات در بیلبوردها، مجله ها و روزنامه ها بپردازند. این هزینه ها در بعضی مواقع برای یک کسب و کار بسیار زیاد بود و کار را برای شرکت ها سخت می کرد. این در حالی است که امروزه بازاریابی مدرن هزینه های زیاد بابت تبلیغات را حذف کرده است و با هزینه پایین تر می توانید فرآیند بازاریابی را انجام دهید. مورد بعدی که به عنوان معایب بازاریابی مدرن از آن می توان یاد کرد، پیچیدگی آن است.
بازاریابی مدرن به چه معناست؟
خلاقیت و ابتکار عمل در نشان دادن اهمیت یک محصول و معرفی درست همه ابعاد محصول در بازاریابی مدرن چالشی اساسیست. شرح دقیق استفاده و فوائد بهرهمندی از یک محصول (مانند صرفه جویی در هزینهها) بسیار حائز اهمیت است. برای درک این مطلب میتوانید سمینارهای معرفی محصول کمپانیهای بزرگ را مشاهده فرمائید. درست است که تقریبا همه فروشندگان با این موضوع که باید به آسانترین حالت در تماس با مشتریان باشند، آشنا هستند. اما ملاقات فیزیکی با مشتریان هم در بازاریابی مدرن از اهمیت بسزایی برخوردار است. توزیع شامل قرار دادن تبلیغات در نشریات، تحویل فیلم های ضبط شده به ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی، استخدام پرسنل برای پخش آگهی ها و غیره است.
۱. ایجاد تجربه کاربری مناسب
در نتیجه ممجله خبری بازاریابیات تعاملی در سازمان مانند کانالی است که کارایی و ثمربخشی شرکت را بیرون میراند. علاوه بر متغیرهای کنترلی تأمینکننده، عوامل دیگری بر لوپ کنترلی اثر میگذارند که اصطلاحاً «نویز» گفته میشوند. نویزها شامل ابزارهایی است که رقبا برای اثرگذاری روی فرآیندهای بازار استفاده میکنند. در نهایت عامه مردم میتوانند در لوپ کنترلی نقش داشته باشد و در موارد خاص، فشار قابل توجهی روی تأمینکنندگان به شکل اعتراضات، بایکوت و تحریم اعمال کنند. بهعنوان نمونه گروههای حافظ محیطزیست، با تلاش برای اثرگذاری روی خریداران به وسیله شناساندن شرکتهایی که آلایندگی یا فرآیندهای مشکوک دارند، بر روی تقاضای انواع خاصی از کالاها و انتشارات تأثیر میگذارند.
۱۶ نظر برای بازاریابی مدرن چیست؟ مقایسه بازاریابی سنتی و مدرن
همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره از بهترین مشاور کسب و کاربا مشاورین با تجربه ما در ارتباط باشید. علاوه بر تمامی نکات مهم فوق الذکر، راهبردها و مدیریت بازاریابی هم در شیوه نوین آن متحول شده است. مدیران بازاریابی آینده میبایست با مدیریت مشتریان، مدیریت پشتیبانی و توسعه دهندگان سازمانی یکی شوند. در بازاریابی مدرن نباید این عملکردها جدای از هم مورد مدیریت و راهبری قرار بگیرند. راهی که کمپانی های برند و مطرح مانند اینتل در پیش گرفته اند تلفیق این عملکردها در یک مجموعه هماهنگ و تحت رهبری یک مدیر بازاریابی ست.