در بازاریابی آنلاین نیز شما باید طبق اصولی که دارد رفتار کنید تا بتوانید نتایجی که انتظار دارید، به دست آورید. در شیوه سنتی، وقتی نظرسنجی صورت میگیرد، نظرات مصرف کنندگان به صورت فراوانی آنها و گروه مشتریان گزارش میشود در حالیکه در شیوه مدرن نظر تک تک مشتریان مورد ارزیابی و توجه قرار می گیرد. خیلی از شرکت ها دیده می شود که با وجود شکستن رکورد فروش خود باز هم متحمل هزینه های بسیاری شده اند و سودی نصیب آن ها نشده است.
- دبجیتال مارکتینگ قابلیت انتخاب مخاطب هدف براساس مکان، جنسیت، تحصیلات، شغل و… را در پلتفرم های مختلف دارد در حالیکه در روش سنتی این قابلیت وجود ندارد.
- مثلاً در صورتی که شرکتی برای معرفی محصول جدید خود به مشتریان قدیمی بودجه محدودی داشته باشد؛ اگر برای معرفی این محصول، دو راه نظیر ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ پیش رو باشد.
- برای مثال شما در بازاریابی دیجیتال از ایمیل برای برگرداندن مشتریان خود و تکرار خرید استفاده میکنید.
- اگر می خواهید بدانید اصلاً بازاریابی مدرن چیست، چه اصولی دارد، چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد و مشاور این نوع بازاریابی چه کسی است، ما را در این مقاله همراهی کنید تا به پاسخ سوال های خود دست پیدا کنید.
- به شکلی مختصر می توان گفت، به فعالیت هایی که قبل از ظهور اینترنت در کسب و کارها رخ می داد، بازاریابی سنتی یا همان بازاریابی آفلاین گفته می شود.
بعنوان مثال شرکت ادبی در جشن 25 سالگی خود با گروه موزیک ایمجن دراگونز در بخش ساخت و ویرایش فیلم با ادوبی پرایمیر همکاری کرد. نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید مدیر سایت در همین صفحه نمایش داده خواهد شد. اینکه کدام تبلیغ موثرتر بوده است و مشتریان شما از کدام کانال محصول شما را شناختهاند تقریبا غیر ممکن بود. در گذشته وقتی تبلیغی را ارائه میکردید امکان پیگیری آن دشوار بود. برای مثال فرض کنید که یک تبلیغ را به رادیو دادهاید و یک بیلبورد هم برای تبلیغ اجاره کردهاید.
مزایای بازاریابی مدرن در مقایسه با روش سنتی
این مجله خبری بازاریابی بازاریابی سنتی با مدرن باعث شده است که نرخ تعامل مشتری بازاریابی دیجیتال بسیار بیشتر باشد. استفاده افراد از اینترنت برای رفع نیازهای خود با نرخ حیرتانگیزی در حال افزایش است. میدانیم که امروزه افراد بخش زیادی از زمان زندگی خود را صرف فضای مجازی میکنند. آنها ساعتها در سایتهای خرید لباس گشت و گذار میکنند و یا برای مطالعه، تعامل، کسب اطلاعات و خبر از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. بازاریابی مدرن در یک تعریف عمومی به معنای بازاریابی به کمک ابزارهای دیجیتال، فضای مجازی و امکانات آن است. از گذشته تا کنون بازاریابی و تبلیغات نقش بسیار مهمی در بازار داشته است و امروزه نحوه ارائه تبلیغات تغییر کرده است و به نام بازاریابی مدرن شناخته میشود.
بازاریابی مدرن چیست؟ بررسی تفاوت های بین بازاریابی مدرن و سنتی
بهعنوان مثال، اگر یکی از رقبا عرضه زودهنگام محصول جدید خود با قابلیتهای برتر را اطلاع دهد، این موضوع میتواند انتظارات مشتری را تغییر دهد و روی رضایت وی از خریدی که از شما انجام داده است، اثر بگذارد. 5 – روشهای تحلیلی و متریک توامان برای بازاریابی مورد نیاز هستند. با افزایش میزان توجه به نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی، سیستم بازاریابی نیازمند بهکارگیری مقیاسها و سیستمهای اندازهگیری جدید است. آنها بیشتر به گذشته توجه داشته، عوامل محرک را نادیده گرفته، و ارزش واقعی داراییهای غیرملموس را در نظر نمیگیرند. معیار سنجش درست موفقیت چیست؟ مطالعات نشان داده است 71% از شرکتها یک مدل علی مالی یا یک نقشه راهنما برای بخش بازاریابی خود ندارند.
اما در بازاریابی سنتی شما باید هزینه بسیار زیادی بکنید تا یک بازدهی معقول داشته باشید. البته به این موضوع در ابتدای مطلب هم اشاره شد و شما باید دائما شاخصهای مورد نظرتان را با نتایج بهدست آمده مقایسه کنید تا بهترین نتیجه برای فعالیت بازاریابی شرکت حاصل شود. اما آخرین اصل بازاریابی جدید این است پس از فروش، تازه کار شما آغاز میشود و باید مشتری را برای خریدهای بعدی هم حفظ کنید. در بازاریابی سنتی، فروش آخرین مرحله از بازاریابی است در صورتی که در بازاریابی جدید بعد از فروش، تازه کار شما آغاز میشود. بخشی مهم که باید به آن نیز توجه داشته باشیم، فرآیندهای درون سازمانی تأمینکننده است.