بازاریابی پنهان زمانی است که یک برند برای تبلیغ محصول یا خدمات خود از بازیگران یا سلبریتیها یا نامهای مستعار استفاده میکند تا مصرف کننده متوجه نشود که بازاریابی در جریان است. گرچه هدف همه انواع بازاریابی جذب مشتری است، اما اغلب آنها اهداف بزرگتری دارند، مانند افزایش آگاهی درباره برند و افزایش ترافیک. بازاریابی اینفلوئنسری با تمرکز بر دنبال کنندگان شبکههای اجتماعی انجام میشود. این افراد بر مخاطبین مورد نظر شما تأثیر زیادی داشته و میتوانند بازاریابی خوبی انجام دهند. ماری بیانکو رئیس شرکت MEB Advisory است؛ او مدرک MBA دارد و در دو دانشگاه کلمبیا و نوتردام تحصیل کرده است.
- بازاریابی در کمین یا تبلیغات در کمین یک استراتژی بازاریابی است که در آن یک تبلیغ کننده رویدادی را “به کمین” می گذارد تا در معرض نمایش (در برابر سایر تبلیغ کنندگان) قرار بگیرد.
- فقط به افرادی ایمیل بزنید که خودشان میخواهند از شما ایمیل دریافت کنند.
- تبلیغات موبایل در دنیای امروز بسیار مهم است، زیرا ما تلفنهای خود را بهطور مداوم حمل و استفاده میکنیم.
- بسیاری از شرکتها نیاز به فروش انبوه محصولات خود در سراسر دنیا دارند تا بتوانند به حیاط خود ادامه دهند.
- نوع رسانهای جدید از طریق آخرین نوع رسانههای جمعی بازاریابی میکند.
- کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.
یکی از جدیدترین و معروفترین نوعهای بازاریابی است که در آن محصولات و خدمات مختلف به واسطه افراد مشهور تبلیغ میشوند. در بازارسنجی باید موقعیت بازار را با توجه به داشتهها تجزیه و تحلیل کنید. در نتیجه بازاریاب باید بتواند واکنشهای مناسبی در زمان مناسب داشته باشد. برای این منظور نیاز است تا مدیران و کارکنان خود را با شرایط روز بازار همگام کنند. بعد از مشخص شدن اهداف یک سازمان باید آن را طبق نیاز بازار اولویتبندی کنید. مدیر یک مجموعه فرصت و زمان کافی برای بررسی و برنامهریزی بر روی اهداف مشخص شده را ندارد.
مدل های مختلف بازاریابی در دنیا
دلیل آن نیز این است که شرکتها معمولاً خلاقیت در ارسال آنها به خرج نمیدهند و به همین دلیل موجب شده است تا ارتباط مشتری با شرکت به حداقل برسد. طبق مطالعه Wyzowl در سال 2021، 87٪ از بازاریابان میگویند استفاده از ویدیو در استراتژی بازاریابی آنها بازدهی مثبتی دارد. ویدیو چه در وب سایت، کانال یوتیوب، ایمیل یا رسانههای اجتماعی شما باشد، میتواند آگاهی از برند را افزایش دهد، تبدیل ایجاد کند و خرید انجام شود. در بازاریابی ویدیویی یکی از انواع بازاریابی هایی می باشد که در حال حاضر مورد توجه بیشتر گوگل نیز قرار گرفته است. بازاریابی آنلاین یا digital marketing، از انواع بازاریابی مبتنی بر فضای وب است که در آن با استفاده از کانالهای موجود در فضای اینترنت، میتوان به برندسازی، معرفی خدمات و فروش محصولات به مخاطبان پرداخت. دسترسی بالای افراد در سراسر جهان به فضای اینترنت و وابستگی بیش از پیش افراد به استفاده روزانه از اینترنت، باعث ایجاد یک فضای بسیار ایدهآل برای انجام فعالیتهای آنلاین در زمینه مارکتینگ شده است.
بازاریابی جنجالی یا بازاریابی بحث برانگیز (Controversial Marketing)
برای شروع و مجله خبری بازاریابی ایمیل مخاطبان خود، فرمهای جذاب با فیلد نام بازدیدکنندگان و آدرس ایمیل آنها به وبسایت خود اضافه کنید. مطمئن شوید که فرمهای شما جذاب و چشمگیر باشند تا افراد را تشویق به پر کردن آن ها کنند. در صورتی که بازاریابی ویروسی به شکل صحیحی انجام شود می تواند هزینه های تبلیغات را تا حد زیادی کاهش دهد. با ارائه هدایا و محصولاتی ارزشمند و رایگان می توان موفقیت بازاریابی ویوسی را تضمین کرد. در اینجا پیامی که کسب و کار شما منتشر می کند مانند ویروسی است که توسط مخاطبین تا حد امکان منتشر می شود. چاپ قدیمی ترین شکل انواع بازاریابی سنتی است که شامل تبلیغات در روزنامهها، خبرنامهها، مجلات و … جهت توزیع است.
انواع بازاریابی : ۳۲ – بازاریابی متمرکز (Computational Marketing)
به مانند بازاریابی پیوسته است؛ با این تفاوت که همکاری دو شرکت با یکدیگر عمیقتر است. این نوع بازاریابی در مورد انعطافپذیری و عدم پایبندی به یک برنامه سفت و سخت ارائه میشود. یک طرح بازاریابی باید حول هر مزیت رقابتی ساخته شود و باید متناسب با تقاضای مشتری نیز باشد. از آنجاییکه سوزان صاحب یک کمپانی بود، تصمیم گرفت کسب و کارش را با خواستهاش برای حمایت از جامعه پیوند دهد. برای استفاده از تبلیغات بومی، یا باید خودتان به سراغ ناشرین رسانهها بروید یا از شبکه تبلیغات محلی خود بخواهید در یافتن تبلیغات به شما کمک کنند (منبع). فراتر رفته و تماس تلفنی، پیامک، پیام رسان فیسبوک، ایمیل و غیره را شامل میشود.