همین امر ممکن است باعث نارضایتی مشتری و پناه بردن به سایر رقبا شود. تبدیل مشتری در بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی مدرن سریعتر رخ میدهد. دلیل این امر، متکی بودن بازاریابی دیجیتال به دادهها و اطلاعات لحظهای است. همانطور که اشاره شد در بازاریابی مدرن، کمترین سرمایهگذاری بیشترین درآمد را به دنبال دارد. به عبارت دیگر روشهای مختلف بازاریابی مدرن از نرخ بازگشت سرمایۀ خوبی برخوردارند. با تولید محتوای جذاب و گیرا میتوانید در تصمیمگیری خرید مشتریان خود تأثیر بگذارید.
- انواع بازاریابی نوین قابلیت ارزیابی دارند؛ به گونه ای که امکان بررسی این موضوع با تقریب خوبی وجود دارد که چند نفر از تبلیغ شما بازدید کرده اند و رفتار آن ها بعد از دیدن تبلیغ شما چه بوده است.
- ما در اینجا، به جزییات این مدل نمیپردازیم و به جای آن، به ترسیم شرکت فروشنده، بهعنوان زنجیرهای از فرآیندهایی که فعالیتهای مختلفی را شامل میشود، میپردازیم.
- به دلیل ماهیت فیزیکی تبلیغات در بازاریابی سنتی میتوان آنها را برای مدت طولانی در یک نقطه نمایش داد.
- در ایران آکادمی آموزش های مجازی و کاربردی در حوزه های مختلف کسب و کار و بهبود مهارت های فردی تهیه شده است تا علاقه مندان به یادگیری بتوانند به ساده ترین شکل ممکن به آموزش های کاربردی دسترسی داشته باشند.
فرصتهای زیادی برای رشد هر نوع کسبوکاری در بازاریابی دیجیتال وجود دارد. همانطور که اشاره شد بازاریابی سنتی از کانالهای یکطرفه برای ترویج محصول استفاده میکند. از اینرو مشتری نمیتواند نظر و تجربۀ خود را با کسبوکارها در میان بگذارد. شما میتوانید به مشتری اجازه دهید که از دیدن تبلیغات شما صرفنظر کند. چنین تجربهای اعتماد، وفاداری و رضایت مشتری را به دنبال خواهد داشت. یکی از مشکلات اصلی بازاریابی سنتی، عدم امکان نادیده گرفتن تبلیغات است.
تفاوت بازاریابی سنتی با مدرن (راهنمای کامل)
البته برمجله خبری بازاریابیی ارتباط حضوری با مخاطبان، می تواند در برآورد شخصیت مشتریان، موفقیت چشمگیری داشته باشد. سنتی می شود، قرار نیست به سال های دور برویم، اگر نگاهی به اطرفمان بیاندازیم، می بینیم که هنوز بسیاری از سازمان ها از روش های سنتی بازاریابی استفاده می کنند. همهی اینها از ویژگیهایی است که بر جذابیت انواع بازاریابی نوین می افزاید.
ارزیابی دقیق ابزارهای تبلیغاتی
واحدها (مانند واحد تحقیق و توسعه یا فروش و تولید) که اغلب فرهنگ متفاوتی در آنها رایج است، مواجه میشود. تأمینکننده ابزارهای متنوعی برای تأثیرگذاری روی تطابق انتظارات مشتری با ارزیابی وی از محصول یا خدمت دارد، ولی ما در این نوشتار به جزئیات این موضوع نمیپردازیم. موضوع اساسی این است که مشتری میتواند در این خصوص از تأمینکننده متأثر شود. تمرکز روی ابزارهای مشخص بازاریابی برای مثال مهندسی مالی در کسبوکارهای کلیدگردان (کسبوکارهایی که آماده شروع به کار هستند) و هدایت قیمت توسط یک تأمینکننده مسلط بر بازار. روشهایی که مشتریان مهم سفارش میدهند؛ بهطور مثال، قراردادهای خصوصی و مناقصههای بسته که برخی گروه تأمینکنندگان ارجحیت میدهند.
نرخ تبدیل به این معنی است که از تعداد نفراتی که تبلیغ شما را میبینند چه تعداد از آنها وارد فضای کسب و کار شما میشوند. هر چه این نرخ بهینهتر شود تعداد افراد وارد شده به کسب و کار شما بیشتر میشود و به دنبال آن درآمد و فروش بیشتری خواهید داشت. در فرایند بازاریابی سنتی شما صرفا یک پیام را از یک کانال مشخص به افراد انتقال می دادید بی آنکه بتوانید جوابی از شخص مقابل دریافت کنید. اما در روش های بازاریابی مدرن که توسط اینترنت بیشتر صورت می گیرد، شما پس از انتقال پیام می توانید با مخاطب صحبت کنید و فرآیند ارتباط مخاطب با شما بسیار راحت است. در گذشته اگر یک تبلیغ بر روی بیلبوردهای داخل شهر و هم زمان نیز یک تبلیغ بر روی رادیو انجام می شد، به صورت دقیق مشخص نبود که بازدهی کدام یک بیشتر است و افراد از ظریق کدام کانال وارد کسب و کار ما شده اند. اما در بازاریابی مدرن، شما به صورت مشخص می توانید ورودی هر کانال را تعیین کنید و بررسی کنید که کدام نوع از بازاریابی برای شما موثرتر است.