طی 70 سال گذشته، همانطور که انتظار میرفت، بازاریابها به یکی از کلیدیترین عناصر تجارتها تبدیل شدهاند. این افراد امروزه در بهینهسازی فروش و موفقیت تجارت نقش پررنگی ایفا میکنند. برای مثال میتوان از شبکه اجتماعی فیسبوک برای تبلیغ محصولات، خدمات و رویدادها استفاده کرد و از مخاطبان سؤال پرسید. شبکه اجتماعی توییتر برای انتشار اخبار فوری و تعامل انفرادی با مخاطبان مناسب است و یوتیوب برای انتشار آخرین ویدیوهای کسب و کار انتخابی مطلوب است.
- این فرمها انواع مختلفی دارد که یکی از آنها شامل فرم تماس با مشتریان جدید است.
- داستان برندتان باید تا حد ممکن در عناصر مختلف کسب و کارتان جلوه گر باشد.
- غسل آتش به معنی هر آزمونی است که برای نخستین بار قدرت شما را می سنجد و شما را محک می زند.
- اما اگر نیازی ندارند، بهتر است به آنها اجازه دهید خرید اصلی را انجام دهند.
استفاده از «ترندها یا موضوعات داغ روز» در شبکههای اجتماعی نیز تکنیکی مفید برای تولید محتوا در شبکه های اجنماعی است. در شبکههای اجماعی همواره ترندهای جدیدی به وجود میآیند که با پیوستن به آنها و تولید محتوا در زمینههای مرتبط میتوانید توجه مخاطبان زیادی را جلب کنید. اگر فرآیند تولید محتوا برای ترندها را دیر شروع کنید، مخاطبان به محتوای شما توجه ویژهای نشان نخواهند داد و پتانسیل جذب مخاطبان جدید را از دست میدهید. زمانی که استراتژی خود را طراحی میکنید، شبکههای اجتماعی انتخاب شده برای بازاریابی را در نظر داشته باشید. مطمئن شوید که پستهای شما در این شبکهها برای مخاطبان هدف جذاب است و با اهداف کسب و کار شما هماهنگ است. بازاریابی شبکههای اجتماعی شامل تبلیغات پولی در رسانههای اجتماعی نیز میشود.
بازاریابی مخفی (Undercover Marketing)
زیرا زاویه دید در مسائل میتواند در مخاطب ایجاد انگیزه و تمایل کند. شاید بارها مثال مثبتنگر بودن را در نگرش نسبت به یک لیوان نیمه پر شنیده باشید. این تمرینی است برای اینکه بدانید دیدگاه افراد نسبت به رویدادها و جریانات اطرافشان چه رویکردی است، مثبت یا منفی. در دیدگاه مثبت پاسخ، سوال شونده تکیه بر نیمه پر بودن لیوان دارد و در دیدگاه منفی، پاسخ وی نیمه خالی بودن لیوان را یادآور میشود. با توجه به برنامه ی با زاریابی فروشنده یا به عبارتی برنامه ی فروش باید به گونه ای باشد که نیاز مشتری را برطرف کرده یا سایر اقدامات امروزی فروشندگی که در ادامه تحت عناوین دیگری بررسی خواهیم کرد. این شرکت با استفاده از اینستاگرام، گوگل و وبسایت، کمپینی سه بخشی را برای شناسایی مخاطبان و آمادهسازی و ارسال پیام مناسب ایجاد کرده است.
تکنیکهای فروش : برنامه ریزی فروش
بسیاری از مجله خبری بازاریابی تصور میکنند که بازاریابی شبکههای اجتماعی به ساخت حساب کاربری کسب و کار در این رسانهها و انتشار پستها در هر زمان دلخواه خلاصه میشود، اما این تصور صحیح نیست. بازاریابی شبکههای اجتماعی به یک استراتژی منسجم و کارآمد با اهدافی قابل اندازهگیری و ارزیابی نیاز دارد و شامل فعالیتهای فهرست زیر میشود. بازاریابی تمامی مراحل تولید محصول، مطالعهی بازار هدف، توزیع محصول، استراتژی فروش، روابط اجتماعی و پشتیبانی مشتریان را شامل میشود. بازاریابی میتواند با استفاده از پلتفرمهای گسترده، کانالهای شبکههای اجتماعی و فعالیت تیمی، مخاطبان و روش ارتباط با آنها را شناسایی کرده، صدایشان را شنیده و در گذر زمان اعتماد مشتری و وفاداری مشتری را جلب کند. همانطور که گفتیم، شبکههای اجتماعی کانالی نسبتاً جدید برای بازاریابی به شمار میروند که کاربران بسیار زیادی دارند.
تکنیک های بازاریابی، افزایش آمار فروش و جذب هوشمندانه مشتری
بهترین راه افزایش مشتری در شرکتهای تولید و صنعتی از طریق مشتریهای ارجاعی است. اما چگونه میتوانید این کار را انجام دهید؟ با تمرکز بر روی مشتریهای فعلی خود. وقتی رضایت مشتریها را جلب کنید، میتوانید از آنها بخواهید تا شرکتتان را به افرادی که ممکن است به محصولاتتان نیاز داشته باشند، معرفی کنند. فقط باید دلیل خوبی به مشتریها بدهید تا شما را به دیگران معرفی کنند. ارائه تخفیف یا خدمات ویژه روش مناسبی برای درخواست ارجاعات مشتریان است. یکی از اقدماتی که برای بالا بردن فروش شرکت تولیدی و صنعتیتان میتوانید انجام دهید این است که کاتالوگ شرکت خود را به صورت آنلاین ارائه دهید.