حتی فقط برای مدت زمان فروش خود باید با علاقه مندیهای مشتری خود همگام شوید. اگر خودتان به محصولات خود و کیفیت آنها اعتقادی نداشته باشید چگونه میتوانید انتظار داشته باشید که دیگران آن را از شما خریداری کنند. پیروزیهای کوچک و بزرگ به معنای انجام هرکاری است که میتوانید برای شناسایی مشتریان خود انجام دهید. از کوچکترین جزئیات تا بزرگترین آن را برای موفقیتها در نظر بگیرید.
- ذات انسان بهگونهای است که در ذهن خود سوالی طرح میکند، به دنبال جواب آن میگردد و در نهایت نسبت به بهترین پاسخی که دریافت میکند، واکنش نشان خواهد داد.
- این به خاطر آن است که مشتری شما را میبیند و میتواند محصول شما را لمس کند یا حتی با آن کار کند.
- در نظر داشته باشید برای مدیریت صحیح این بازخوردها سیستمی طراحی نمایید که این موارد به درستی طبقه بندی شوند تا بتوان بر اساس نوع و اولویت آن تصمیم گیری مناسب را اتخاذ نمود.
- هر سوالی که ارائه میدهید، تمام نتایج احتمالی را بنویسید و روشهای مکالمه را بیان کنید.
دراین روش مشتریان بالقوه دارای اطلاعات هستند ، به همین جهت رویکردی جدید را برای آنها باید مطرح کرد . بازاریاب ها باید به مخاطبان خود تفهیم کنند که نیازهای بیشتری دارند که خودشان به آن آگاهی کامل ندارند. یکی از نمونههای که این کار را به خوبی انجام میدهد، Sephora است.
۴. طراحی برنامهای کارآمد برای بازاریابی شبکه های اجتماعی
«قالب یا تم» مشخصی را برای محتوای خود مشخص کنید تا تجربه یکسانی را برای مخاطبان خود خلق کنید. در فرایند مذاکره و فروش زمانی که آمادگی ذهنی شکل بگیرد سریع تر به نتیجه خواهید رسید. پس ابزارها و تکنیکهای مورد استفاده در فرآیند مذاکره و فروش تسهیلگر هستند و نه تضمین گر. زیرا هر یک از آنها ممکن است برخلاف انتظار شما، مشاور و امین تصمیم گیرنده نهایی باشد و تنها با کلمه ای مثبت یا منفی تاثیر مستقیم بر فروش نهایی شما بگذارد. همیشه به مشتری احترام بگذارید و از روی احساس با حالت تدافعی، تهاجمی یا تحقیر کردن یا نادان جلوه دادن مشتری صحبت یا برخورد نکنید.
تکنیک بازاریابی شماره سه : یک منبع ارزشمند باشید
شرکت رولزرویس نسخه چینی خودروی خود به نام فانتوم را به سرعت فروخت. در حالی که هزینه این ماشین بالاتر از اکثر ماشین ها بود، اما کم بودن آن میل به خرید و قیمت را افزایش داد. در تماس های سرد بهتر است که فروشنده در مقابل خود یک اینه قرار داده تا بتواند از طریق مشاهده لبخند و لحن مطلوب خود حس خوبی را در مشتری القا نماید. تماس سرد باعث می شود که شما در مواجه با مشتریان بالقوه خود خلاقیت بکار ببرید و بتوانید آنها را جذب نمایید. در این بخش، به تعدادی از پرسشهای متداول درباره تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی پاسخ میدهیم. «ایموجیها» میتوانند احساسات را با استفاده از حالتهای چهره به دیگران نشان بدهند.
انتخاب شبکههای اجتماعی برای بازاریابی
بهطور متوسط مردم 17 ساعت در هفته را صرف گوش دادن به پادکست، مجله خبری بازاریابیهای رادیویی و کتابهای صوتی میکنند (آمارهای جهانی). شاید یکی از بهترین تکنیکهای بازاریابی و فروش همین دوری از الگوهای منفی باشد. بسیاری از صاحبان کسب و کار در هنگام کاهش یا توقف رشد فروش شوکه می شوند و در نهایت مسائل اقتصادی را عامل اصلی این موضوع می دانند. بررسی داده های فروش و تجزیه و تحلیل آن توسط یک تحلیگر می تواند در جلوگیری از این شوک مؤثر باشد.