Motley Fool سال ها است که بینش های سرمایه گذاری خود را با جامعه مجله خبری بازاریابی خود به اشتراک گذاشته است. این خبرنامه ها باعث ایجاد حس مشارکت با اعضای خود می شود و محرکی کلیدی برای رشد باورنکردنی آنها فراهم کرده است. با تجزیه و تحلیل مشتریان در بخش های مختلف بر اساس تفاوت های فرهنگی از جمله سلیقه ها، انتظارات، باورها، دیدگاه های جهانی و نیازهای خاص، یک برنامه بازاریابی سفارشی ایجاد کنید.
- یک مثال خوب در این راستا دستنوشتههای صمیمی فروشندگان برند شنل برای مشتریان است.
- در نتیجه گوگل معتبرترین محتوا را در رابطه با آن موضوع نمایش خواهد داد.
- داده های فروش بایستی به صورت دوره ای بررسی و با دوره های مشابه مقایسه گردد.
- هر رجوع مشتری را می توان با تخفیف و پاداش تقویت کنید و آنها را تشویق کنید که باز هم به شما رجوع کنند.
- این می تواند فرصتی عالی برای فروش محصولات و خدمات اضافی به مشتریانی باشد که در حال حاضر ندارند.
- شما باید راه حلی بیاندیشید که مشتری منحصرا روی راه حل شما متمرکز شود.
ولی این دلیل نمیشود که اصل پیگیر بودن را در بازاریابی شبکهای نادیده بگیریم. ولی اینکه چطور با اون تعامل کنید که خسته و دلزدهاش نکنید دیگر هنر شماست و آموزشهایی که دیدهاید. یکی از اصول روانشناسی فروش، داشتن اطمینان به محصولات خود و فروش آن به خود است.
درسنامه آموزش بازاریابی
دلگرمی و پشتوانهای برای تیم خود باشید و به آنها اطمینان دهید فضای کاری دوستانهای دارید. کسانی که ممکن است انگیزه کافی برای خرید از شما نداشته و یا به طور کامل نفهمند که شما چه چیزی ارائه میدهید. در مواقعی که دسته بندی صورت گرفته باشد انتخاب به راحتی انجام میشود. به من بگویید مهمترین نگرانی شما چیست؟ غالبا با تاکید موثر و یا دراماتیک بیان کردن کلمات، میتوانید اعتراضات را به گونه ای عنوان کرده و صدا بزنید که گویا از اول نیز چندان مهم نبوده است. در این لحظه اعتراض را در یک دفترچه یادداشت نوشته و به مشتری نشان دهید که به اندازه کافی برایتان مهم است. اگر رضایت را در مشتری ندیده و هنوز اعتراض دارد باید بتوانید آن را مهار کرده و اصطلاحا به آن دستبند بزنید.
تماس سرد
این استراتژی بازاریابی بیان می کند که باید به مشتریان خود از طریق کانال های متعدد مانند ایمیل، نامه، وب سایت ها و تبلیغات چاپ شده و آنلاین اطلاعات جدید را ارائه دهید تا همیشه با محصولات و خدمات شما آشنا باشند. بسیاری از شرکتها به جای اینکه همیشه به طور انحصاری برای فروش چیزی به مشتریان خود تلاش کنند (بازاریابی معاملاتی) بر ایجاد روابط با مشتریان خود تمرکز میکنند. مشتریانی که برند شما را بیشتر دوست داشته باشند، پول بیشتری را برای برند شما خرج می کنند. بهرهگیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است.
بازاریابی محتوا (Content Marketing)
میدانید که مقدار محصولاتی که تولید میکنید با افزایش فروشتان مرتبط است و البته عکس آن نیز صادق است. اما آنچه که در حال حاضر رخ داده است در ارتباط با تغییر تاکتیکها و استراتژیهای فروش است که در کل صنعت به دلیل پیشرفت در تکنولوژی و تغییر در رفتار مصرفکننده ایجاد شده است. بازاریابی مدرن در دهه 1950 آغاز شد؛ زمانی که مردم برای خرید محصولات، به منابعی ورای رسانههای چاپی روی آوردند. چنین پیشرفتهایی تیم فروش و بازاریابی را قادر ساخت تا کمپینهای خود را در پلتفرمهای مختلفی اجرا کنند.