مدیران فروش و فروشندگان حرفهای همواره با تکیه بر تواناییهای درونی خود، همراه با اعتماد به نفسی آمیخته با تواضع، موفقترین گامها در بازاریابی فروش را برخواهند داشت. برای کسانی که آراسته به ویژگی اعتماد به نفس هستند، شکست به معنی مرحله اول موفقیت است و تجربیات ناموفق گذشته بر نگرش و رویکرد آنها اثر منفی نمیگذارد بلکه راهنمای مطمئنی برای موفقیتهای آینده آنها به شمار میرود. فروشندگان حرفهای هنگام مواجهه با افراد و اتفاقات سعی میکنند پیشزمینههای ذهنی خود را در ادراکشان دخیل نکنند. برای مثال، اگر در گذشته چند مراجعهکننده اروپایی داشتهاند که موفق به خرید نشدهاند، نباید این ذهنیت ایجاد شود که اروپائیان مشتریان خوبی نیستند بلکه ممکن است این مراجعهکننده جدید، خریدار بسیار خوبی باشد. فروشنده شاید درباره اطلاعات و دانشهای ذکرشده بتواند خود را به سطح قابل قبولی از آگاهی برساند، اما عنصر حیاتی، حلقه واسط و رمز هماهنگکننده این اطلاعات و دانشها، طرز تفکر و نگرش فروشنده است. نگرشی که سبب برتری وی بر دیگر فروشندگان و پیروزشدن آنها در جلب مشتری میشود، این نگرش به آنها ایده و الهام میدهد و رویکردی است که به آن «نگرش مثبت» گفته میشود.
- در داستان شما مشتری کسی است که نیاز به صرفه جویی در وقت و هزینه دارد و نقش شما مانند یک مربی است.
- هر کارآفرین با چالشی به نام شناسایی موفقیت آمیز مشتریان و فروش روبرو بوده و در این مسیر نیاز به آگاهی از تکنیک های بازاریابی جدید انکار ناپذیر است.
- با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات روشهای بازاریابی و فروش نیز دستخوش تغییر شده و امروزه بسیاری از فروشها از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی صورت میگیرد.
- دانستن آنچه مشتری می خواهد بدان معناست که شما در یک موقعیت مناسب توضیحی از مزایای محصول خود را در اختیار وی قرار دهید.
- هم چنین ممکن است یک شرکت انتخاب کند که محصولات خود را فقط برای تعداد کمی از مشتریان در دسترس قرار دهد.
- تیم فروش میتواند با برقراری تماس با مشتریها و پیدا کردن نیازهای مشتریان، روابط شخصتری را ایجاد کند.
بازاریابی مستقیم بر توانایی مخاطب قرار دادن اعضای یک بازار هدف متکی است. دسترسی به مشتریان هدف از طریق آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه، کوکی های مرورگر وب، شماره فکس و آدرس های پستی ایجاد می شود. رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر فرصتی بینظیر برای کسبوکارهای باهوشی که مایل به سرمایهگذاری در تعامل با مشتری هستند، ارائه میکنند. این بازاریابی هنوز در مراحل ابتدایی خود است، اما به سرعت در حال رشد است. شرکت هایی مانند Southwest Airlines دارای بخشی با بیش از 30 نفر هست که مسئولیت اصلی آنها تعامل فعالانه با مشتریان در رسانه های اجتماعی است.
۸. بخشیدن بعد انسانی به برند
• بدانید فرد به خاطر کیفیت یا ویژگی خاص یک محصول، آن را به فرد دیگری معرفی میکند، یعنی به کیفیت کالا توجه کنید. بهتر است در انجام فروش محصول خود این حس را به مشتری خود القا نمایید که یک خرید به صرفه داشته است. در واقع شما با راهنمایی صحیح در وقت و هزینه مشتری صرفه جویی میکنید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
مجله خبری بازاریابی و کسب و کار علی مسچی دورهای با عنوان کوچینگ فروش و برندسازی شخصی برگزار کرده که میتواند برای کسانی که قصد فعالیت در عرصه این نوع بازاریابی را دارند، بسیار مفید باشد. حین فروش ما باید تلاش کنیم که حس خوبی در مشتری به وجود بیاوریم . این حس خوب اگر از طریق زبان بدن ایجاد شود به شدت تاثیرگذار خواهد بود . ویدیو زیر که از دوره جامع آموزشی چگونه با دیگران ارتباطات حرفه ای موثر برقرار کنیم کاربرد زبان بدن در ارتباطات را که توسط دکتر شاهین شاکری تهیه شده به سادگی برای شما بیان میکند.
مطالب زیر میتوانند به شما در تولید محتوای ویدیویی آموزشی باکیفیت کمک کنند. برای مطالعه مطلب «بازاریابی شبکه های اجتماعی به زبان ساده — از استراتژی ها تا اجرا» + اینجا کلیک کنید. زمانیکه آمادگی ذهنی شکل بگیرد، در فرآیند مذاکره فروش برای اینکه شما مذاکره موثرتری داشته باشید، سریعتر به نتیجه برسید، مشتری را راحت تر بتوانید متقاعد کنید، از یک سری ابزار و تکنیک هم میتوانید استفاده کنید.