از مهمترین تکنیک های بازاریابی و فروش موفق، می توان به شناخت سیستم فروش اشاره کرد. از تکنیک های بازاریابی موفق این است که قبل از ورود به جلسه مذاکره بازاریابی و فروش سوالات خود را آماده کنید. سوالاتی که پاسخ آن مسیر مذاکره را مشخص می کند و به شناخت نیاز و طرز فکر مشتری کمک می کند.
اینکه فردی از مسیری رفته و موفق بوده دلیلی بر برنده شدن شما در آن سیستم نیست. جلب توجه خریدار و گشودن درهای گفتگو، کلید فروش موثر در بازار است. جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات در مورد خریدارن خود نه تنها اعتماد به نفس لازم را به شما میدهد بلکه مشتری را به سمت شما نیز سوق میدهد. امتیازات فردی و تیمی بایستی به صورت عادلانه بر اساس نوع فروش تنظیم گردد. دانستن آنچه مشتری می خواهد بدان معناست که شما در یک موقعیت مناسب توضیحی از مزایای محصول خود را در اختیار وی قرار دهید. هر ویژگی محصول می تواند به عنوان یک مزیت رقابتی و مزیتی برای مشتری تلقی می گردد.
تکنیک مشتری مداری
برای مجله خبری بازاریابی و رشد یک برند، باید ابتدا تمامی تکنیک های بازاریابی را شناسایی کرد و بعد در جهت تقویت و استفاده از آنها قدم برداشت. در این مسیر لازم است اهداف تجاری خود را اولویتبندی کنید و در ادامه، استراتژی بازاریابی خود را بسازید. بهترین کار این است که ذهنیت واضح و کاملی از آنچه میخواهید بهدست آورید و راه رسیدن به آن پیدا کنید. هر چه باشد، انسان برای انجام هر کاری نیاز به هدف دارد و در حوزه کسب و کار، چه هدفی بزرگتر از توسعه برند تجاری است؟ اما باید در نظر داشته باشید که روش ایجاد استراتژی بازاریابی با بهکارگیری آن متفاوت است. برای بهکارگیری استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی باید از راههای ارتباطی، ابزارها و تاکتیکهای مختلفی استفاده کنید. در این مقاله از آکادمی کاپریلا قصد داریم بهترین و موثرترین تکنیک های بازاریابی را برای کمک به شما معرفی میکنیم.
ویژگی های بازاریابی شبکه ای
«مخاطبان هدف» به شما کمک میکنند که شبکههای اجتماعی مدنظر خود برای بازاریابی را بیابید و محتوای مناسب برای جذب مشتریان جدید و راضی نگه داشتن مشتریان قدیمی را تولید کنید. یکی از راه های افزایش فروش شرکت های تولیدی و صنعتی توجه به خواستههای متفاوت مشتریان است. از آنجا که این انگیزهها در افراد مختلف بسیار متفاوت است، باید با هر خریدار بالقوه برخورد متفاوتی داشته باشید و زمینهای ایجاد کنید که بتوانید آنها را به طور خاص و منحصربهفرد هدف قرار دهید. تیم فروش میتواند با برقراری تماس با مشتریها و پیدا کردن نیازهای مشتریان، روابط شخصتری را ایجاد کند. بر اساس این اطلاعات به دست آمده میتوانید یک پیشنهاد فروش سفارشی تهیه و به مشتریهای بالقوه ارائه کنید. اگرچه این امر به زمان زیادی نیاز دارد، اما فروش شرکت تولیدی و صنعتی شما را به طرز چشمگیری افزایش میدهد.
- درباره آموزش بازاریابی و تبلیغات صحبت کردیم و آموزش بازاریابی و فروش را هم به شما ارائه کردیم.
- این تقریبا غیر قابل باور است که یک شرکت حداقل یک وبسایت نداشته باشد.
- برای ارائه داستانی تاثیرگذار ابتدا چهارچوب مشخصی برای این کار تعیین کنید و طبق الگوی برندهای موفق پیش بروید (مقاله داستانسرایی چیست؟ را بخوانید).
- پاسخ این پرسخها برای کسب و کارهای مختلف، متفاوت است و به تحلیل شما، تجربیات قبلی و آزمایش نوع و تعداد محتوای منتشرشده در کسب و کارها بستگی دارد.
- بهینهسازی تداوم و زمانبندی پستهابرای برقراری ارتباط با تمام مخاطبان در بهترین ساعت از روز۱۲.
- برای مثال، انتشار پستها در شبکههای اجتماعی را از قبل زمانبندی کنید.
به یاد داشته باشید هر خرید مشتری شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد و هیچ دو خریدی را نمی توانید مشابه بدانید. تکنیک های فروش یکبار مصرف اغلب به منظور فروش صرف و سود یک طرفه در حال اجرا هستند و این همان نکته مهم در ناپایداری و نامنظم بودن فروش است. همواره باید تکنیک های مناسب مذاکره و تمرکز بر استراتژی برد – برد را در تمامی مراحل فروش در نظر بگیرید. در بازاریابی حضوری امکان انتقال پیام به تعداد زیادی از افراد در یک زمان غیر ممکن است اما با ابزارهای دیجیتال میتوانید این کار را انجام دهید. در موارد خاص گاهی بهتر است به فرد فرصت دهید تا به راحتی در مورد محصول کند و تصمیم بگیرد تا این که با حضور فیزیکی و ایجاد بازه زمانی مخاطب خود را دچار اضطراب کنیم. قبل از این که به قرار ملاقات بروید، بهتر است بدانید قرار است با چه شرکتی رو به رو شوید.