هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مجله خبری marketing-schools وب سایت خود باشید.
قدرتمند برای پیاده سازی مدل جدید بازاریابی اینترنتی و استراتژی های نوین آن است که در مقاله های آینده به آنها به صورت مفصل میپردازم. در شهرهای مختلف، از طریق شعب گوناگون فروشگاه های فیزیکی، از طریق وبسایت، از طریق اپلیکیشن و یا از طریق سایر رسانه های تعاملی. در اینجا ارتباط کسب و کار با مشتری به صورت تعاملی و چند سویه است، بنابراین مشتری این امکان را دارد تا به معنی واقعی با کسب و کار درگیر شود. از طریق بازاریابی همه کاناله مشتریان می توانند نظرات خود را بدون واسطه و مستقیماً به کسب و کار و سایر مشتریان انتقال دهند. در بازاریابی چند کاناله، کسب و کارها پیام های خود را از طریق حداکثر رسانه های ممکن بازاریابی برای مشتریان خود ارسال می کند. کارآفرینان اینترنتی می توانند با ایجاد اپلیکیشن های تلفن همراه و ارتباط آن با پایگاه داده وبسایت شان، اطلاعات مشتریان خود را به هم مرتبط کرده و از طرق گوناگون به آنها خدمات ارائه دهند.
به این ترتیب کسب و کارها می توانند مشتریان فعلی خود را با دقت بیشتری حفظ کنند و مشتریان جدید را با هزینه کمتر بیابند. در بازاریابی همه کاناله فرض این است که توانایی تماس مداوم مشتری با شرکت از طریق راه های متعدد در یک زمان، یک ارزش کلیدی برای مشتری است. با گستردگی استفاده از اینترنت و همین طور ابزارها و رسانه های بازاریابی اینترنتی ، امکان استفاده از چندین رسانه در آن واحد برای بسیاری از اشخاص و کسب و کارها فراهم شده است. همان طور که مطرح شد بازاریابی اینترنتی دربردارنده مزایای عمده ای است. به طور کلی می توان رسانه های بازاریابی را به دو دسته رسانه های آنلاین (اینترنتی) و رسانههای آفلاین (سنتی) تقسیم بندی کرد. به عنوان مثال یک کسب و کار تنها از طریق مکان فیزیکی خود، یا تنها از طریق وب سایت خود و یا تنها از طریق صفحات و کانال های شبکه های اجتماعی خود به مشتریانش خدمات ارائه می دهد. فوق العاده ای فراهم می کند باعث می شود آمازون بتواند همواره پیشنهادها واقعی تر، جذاب تر و با قیمت مناسب تر به مشتریانش ارائه داده و همواره از رقبای محلی و بین المللی خود جلوتر باشد.
مدرسهی بازاریابی، این مسیر و اینکه کجای این مسیر در راستای «شدن» قرار دارید را به شما ارائه میدهد. در این اکوسیستم مشتری در مرکز قرار می گیرد و تمامی کانال های ممکن بازاریابی به سوی آن جهت گیری می شوند (پیام رسانی همگرا). برقراری تعامل چه به صورت خودکار از طریق فرستادن پست الکترونیکی و چه به صورت برقراری ارتباط انسانی از طریق اتاق های گفتگو یکی از ویژگی های اساسی اینترنت بوده و تمایز آن با سایر رسانه های عمومی نظیر رادیو و تلویزیون است .شرکت ها باید به درستی از این ویژگی استفاده کنند. این تغییر را مدرسهی بازاریابی با مسیر آموزش و یادگیری بازاریابی و برندینگ پیش روی پویشگران خود قرار میدهد. آمیخته بازاریابی عبارت است از مجموعه ای از متغیرهای بازاریابی که دستیابی شرکت به اهداف مورد نظر را تحت تأثیر قرار می دهد. جستن تغییر برای رسیدن به آنچه میخواهیم، خواستهای است در وجود گروهی از ما که میخواهیم بدانیم در کدام قسمت این مسیر قرار گرفتهایم. در این میان موردی که بیش از موارد دیگر برای بازاریابی اینترنتی تغییر کرده است، رسانه است. بازاریابی اینترنتی همان بازاریابی سنتی است که به صورت آنلاین انجام می شود.
به این ترتیب آمازون در هر بازار جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی مشخص می تواند در سریع ترین زمان ممکن خود را برای انواع سناریوها آماده می کنند. مدرسهی بازاریابی با درک نیازهای انسانی به جای فرآیند آموزشی آکادمی و سیستماتیک صرف تلاش میکند که تجربهای برای پویشگران خود بسازد که مشتاقانه و با وجد کامل این دگردیسی را در خود ایجاد کنند. به بیان بسیار ساده OCM بازاریابی چند کاناله ای است که به صورت کامل اجرا بشود. ساده ترین و ابتدایی ترین نوع بازاریابی است که در آن کسب و کارها از یک رسانه و ابزار برای انتقال پیام بازاریابی و خدمات خود استفاده می کنند. محتوای این مقاله از بخش هایی از کتاب جعبه ابزار کارآفرینی اینترنتی نوشته علی خادم الرضا منتشر شده است. در کتاب جعبه ابزار کارآفرینی آوردم، یکی از ابزارهای مهم بازاریابی، آمیخته بازاریابی است. دسترسی گسترده به اطلاعات مربوط به کالاها و خدمات در اینترنت، موجب جابجایی رابطه قدرت از بازاریابان به مشتریان شده است. مشتریان از هر کجا، ۲۴ ساعت در هفت روز هفته، می توانند به وب سایت فروشنده مراجعه کرده و از آن خرید کنند. اما بازاریابی همه کاناله، با استفاده از تمامی کانالهای بازاریابی یک اکوسیستم منحصر به فرد را برای مشتری به وجود می آورد.