برای مثال، اگر در گذشته چند مراجعهکننده اروپایی داشتهاند که موفق به خرید نشدهاند، نباید این ذهنیت ایجاد شود که اروپائیان مشتریان خوبی نیستند بلکه ممکن است این مراجعهکننده جدید، خریدار بسیار خوبی باشد. با توجه به برنامه ی بازاریابی فروشنده یا به عبارتی برنامه ی فروش باید به گونه ای باشد که نیاز مشتری را برطرف کرده یا سایر اقدامات امروزی فروشندگی که در ادامه تحت عناوین دیگری بررسی خواهیم کرد. با داشتن تجربه کم هم می توان وارد دنیای خرید و فروش شد، ولی قسمت آسان کار همین جا تمام می شود؛ از این مرحله به بعد، تلاش سخت و آموزش مستمر برای کسب موفقیت ضروری است. پس اگر می خواهید جزو بهترین ها باشید و بهترین نتایج را هم به دست آورید، باید راه بهترین ها را بروید، یعنی خود را از هر جهت آماده کنید و حتی بیش از حد لازم است این کار را انجام دهید. یکی از تکنیک های فروش در بازاریابی این است که صحبت مشتری را قطع نکنید، وقتی او حرف می زند یک کلمه هم نگویید. اگر مکث کنید و با توجه به حرفهایش گوش کنید و سوال های مرتبط بپرسید، مشتری این گونه تعبیر می کند که او برای من ارزش قائل است.
برگزاری دوره جامع آموزش بازاریاب حرفه ای
فلدمن متوجه شده بود که پرسش هایی مناسب و به جا، می تواند یک فرد بی علاقه یا منفی را گاهی در عرض چند ثانیه به یک مشتری تبدیل کند. بهتر است رابطه فروشنده با مشتری تعاملی باشد در اینصورت مشتری خیلی سریعتر جذب شده و شما می توانید فروش را به مرحله نهایی برسانید. در هر زمینه ای، افرادی که کامل ترین آمادگی ها را کسب کرده و خودشان را وقف کارشان می کنند، به بالاترین سطح ارتقا پیدا می کنند و فروشندگی نیز از این موضوع مستثنا نیست. مشتری باید این را درک کند که شما خصوصیات کالای مورد نیاز او را کاملاً شناخته اید و توانسته اید محصولی به او عرضه کنید که اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین های موجود در بازار است. چه تفاوت فاحشی را می توانید در کیفیت زندگی آنها ایجاد کنید؟ مثلاً اگر یک مشتری می رود سراغ بیمه، هیچ علتی ندارد جز اینکه می خواهد احساس امنیت داشته باشد و احساس امنیت یعنی ارتقای کیفیت زندگی، یعنی بهبود زندگی. پس شما باید درباره محصولات و خدمات خودتان تبلیغ کنید و به وضوح به مشتریانتان بگویید که مزایای محصول شما چیست.
یکی از راهکارهای مؤثر برای انجام این کار، تولید محتوای جامع رایگان و دادن نسخه PDF آن به عنوان هدیه در ازای دادن آدرس ایمیل است. دانش و مهارت های خود را در زمینه بازاریابی و تبلیغات، بروز نگه دارید. بازاریابی از طریق تولید محتوا و سئو را یاد بگیرید و با یک برنامه کامل و منسجم برای تبلیغات، شاهد به ثمر نشستن تلاش های خود باشید. قطعاً حضور در شبکه های اجتماعی می تواند در پیشبرد اهدافتان بسیار اثربخش باشد. دنیای امروز مثل یه بازار بزرگه و هر کسبوکاری دنبال یه راهی میگرده که برند خودشو توی این بازار نمایش بده.
(3 نظر)
مجله خبری بازاریابی حضوری علاوه بر رایج بودن، یکی از قدیمی ترین شیوه های جذب مشتری است. همانطور که می دانید مشتریان یکی از مهم ترین عوامل رشد برای سازمان ها هستند و جذب آنها به یکی از مهم ترین دغدغه ها برای کسب و کارها تبدیل شده است. بازاریابی حضوری با شکل گیری روش های نوین بازاریابی مانند تلفنی، الکترونیکی و شبکه های اجتماعی کم رنگ تر شده، اما همچنان بازاریابی حضوری یکی از مهم ترین انواع بازاریابی است که نقش مهمی در رشد و افزایش فروش ایفا می کند.
- هرچه محتوایی که ارائه می کنید باکیفیت تر باشد، در نتایج جستجو و لیست پیشنهادات، جایگاه بهتری کسب می کند.
- البته عبارت پروموشن بیشتر به عنوان بازارگرمی ترجمه میشود اما این کلمه در بازاریابی بیشتر به مفهوم تبلیغات کاربرد دارد.
- • عملکرد ضعیف فروش ممکن است به فقدان تکنیک فروش اشاره کند.
- در عین حال، با وجود اینکه نمیتوان ارزش آموزش رسمی را کتمان کرد، اما یادگیری و استفاده از آموزشهای بازاریابی از مسیرهای مختلف باید در طول حضور در این دورهها و پس از اتمام آنها نیز همواره ادامه پیدا کند.
- با سلام طبیعتا بالا بودن سطح تخصص و تجربه ی استاد این دوره برا همه مشخصه.
- اما بازاریابی چند سطحی با شرکتهای هرمی تفاوتی اساسی دارد.
این افراد امروزه در بهینهسازی فروش و موفقیت تجارت نقش پررنگی ایفا میکنند. هدف از بازاریابی، علاقه مند سازی مردم به محصولات و خدماتی است که ارائه میدهید. این هدف با مطالعهی بازار، آنالیز و درک علایق مشتری برآورده میشود. بازاریابی به تمام جنبههای تجارت (شامل توسعهی محصول، روشهای پراکندگی، فروش و تبلیغات) مرتبط است.